امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

منزلتان را با شیشه جذاب و منحصر به فرد کنید...


1401/07/27
کد خبر : 26985
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

شیشه یکی از المان تاثیرگذار در زیبایی منزل به شمار می رود و در قسمت های مختلف می توان از آن استفاده کرد و به صورت کلی دکوراسیون شیشه ای در بخش های متفاوت ساختمان میتواند زیبایی بی نظیری را ایجاد کند.
یکی از قسمت های که می توانید از شیشه استفاده کنید حمام می باشد که با بکارگیری حمام شیشه ای علاوه بر اینکه به تفکیک سازی فضا کمک کرده اید بلکه حمام را بسیار زیبا نموده اید. نسبت به گذشته استفاده از حمام شیشه ای رایج تر شده و حتی در ساختمان هایی با فضای کم نیز کاربرد داشته است و برای جداسازی سرویس بهداشتی از حمام به کار برده می شود.

در حمام شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می گردد تا ضد ضربه شده و از استحکام بالایی برخوردار باشد و معمولا در این نمونه دکوراسیون شیشه ای از ترکیب شیشه و یراق آلات استیل به منظور زیبایی بیشتر استفاده می گردد.

باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق و بدون ریموت به دو روش


یکی از اتفاقاتی که غیر قابل پیش بینی می باشد قطعی برق بوده است؛ اگر که شما برای ساختمان خود از درب اتوماتیک استفاده کرده اید قطعاً برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق ممکن است مشکلاتی را داشته باشید اما برای اینکه قطعی برق و نبود ریموت موجب ایجاد اختلال در رفت و آمدهای شما نشود باید به خوبی از روش‌های باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق مطلع باشید.

دو روش معمول برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق وجود دارد. درب اتوماتیک پارکینگ یک باتری ذخیره نیرو داشته است و می توان در بستن درب آن را بکار گرفت و حتما باید در زمان نصب به منظور پیشگیری از چنین مشکلاتی برای درب آن را نصب کرد اما اگر درب پارکینگ چنین باطری را نداشته باشد به صورت دستی و با استفاده از آچار میتوان درب اتوماتیک را باز و بسته کرد. توصیه می شود که در موارد خیلی ضروری از این روش استفاده کنید تا موجب به آسیب به درب نگردید.

با داشتن یک باتری پشتیبان به راحتی میتوان درب را باز و بسته کرد. البته صفحه کلید، سنسورهای ایمنی و درب بازکن نیز کار می کنند به همین جهت دیگر صاحب خانه با مشکلاتی با نبود ریموت و قطعی برق روبرو نخواهد بود.

دکوراسیون شیشه ای
 

استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان


شیشه سکوریت به صورت کلی از نظر قیمت نسبت به شیشه های معمولی به صرفه تر می باشد و اصلی ترین موضوعی که در خصوص این نمونه شیشه مطرح می‌شود شکستن شیشه سکوریت بوده است که به راحتی امکان پذیر نیست و حتی اگر که شیشه سکوریت دچار شکسته شدن قرار بگیرند به تکه های ریز و برنده تبدیل نمی گردد و در نهایت آسیبی به افراد وارد نخواهد کرد؛ اما به دلایل زیر می توان گفت که شیشه سکوریت از شیشه معمولی به صرفه تر بوده و در موارد متعدد بهتر است به جای شیشه معمولی از شیشه سکوریت استفاده کرد.

قبل از آن بد نیست که بدانید برخی از افراد شیشه های سکوریت را با عنوان شیشه‌های میرال می‌شناسند؛ به دلیل اینکه نخستین کارخانه‌ای که در ایران این نمونه شیشه را تولید کرد شرکت میرال بود که در تهران نخستین شیشه سکوریت ایرانی را حدود ۴۵ سال پیش تولید نمود.

ایمنی بالا: شیشه های سکوریت از استحکام بالایی برخوردار هستند و در برابر ضربه ایمنی نیز می باشند و خیلی سخت می شکنند؛ با این وجود اگر شیشه بشکند شیشه های تولیدی بسیار ریز هستند و لبه‌های صیقلی دارند و همچنین فروریختن آن به آرامی خواهد بود و اگر افراد در محل حاضر باشند نیز احتمال اینکه دچار آسیب شوند بسیار کم می باشد

مقاومت حرارتی بالا: شیشه های سکوریت مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی داشته اند و تغییرات شرایط جوی همانند باران، ‌باد و.... روی این شیشه ها هیچ تاثیری ندارند. پس برای نمای خارجی ساختمان گزینه خوبی محسوب می گردند.

تنوع رنگ بالا و طرح های متنوع: این شیشه ها از تنوع رنگ و طرح فوق العاده ای برخوردارند و شما می توانید در قسمت های مختلف دکوراسیون از آنها استفاده کنید البته اصلی‌ترین مزیت مرتبط با این شیشه را شکستن شیشه سکوریت می باشد.

مزیت شیشه دودبند چیست؟

در صنعت ساختمان امروزی شیشه دودبند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت به عنوان یک الزام شمرده می‌شود چرا که این شیشه ها می توانند به زیبایی و نورگیر بودن ساختمان کمک بسیار زیادی داشته باشند و همچنین ایمنی بالایی را برای ساختمان به وجود بیاورند.

درب شیشه دودبند سکوریت از نوع دربی می باشد که از جنس شیشه بوده و به واسطه آن راه پله ها از اتاق آسانسور در هر طبقه و درب ورودی واحد ها را از یکدیگر جدا می کند. اصلی ترین کاربرد این درب شیشه دودبند این است که در زمان آتش سوزی موجب عدم جلوگیری از ورود آتش و گازهای سمی ناشی از آتش‌سوزی به دیگر بخش های ساختمان خواهد شد.

برای این که از بروز خطرات جانی آتش سوزی همانند خطرات خفگی در برابر گاز دی اکسید کربن و همچنین نفوذ آتش در طبقات جلوگیری شود از شیشه دودبند استفاده می گردد.


 دکوراسیون شیشه ای

شیشه وین وایت یا شیشه کریستال


شیشه وین وایت یک نمونه شیشه ای کریستال سربی فوق شفاف بوده است که به صورت کلی دو دسته شیشه وین وایت شامل مغز آبی و مغز سبز وجود دارد. هر چقدر که گرایش مغز شیشه به رنگ سبز وجود داشته باشد می‌توان گفت شیشه وین وایت با شیشه معمولی شباهت بیشتری دارد. به دلیل سادگی و درخشندگی شیشه وین وایت برای طراحی دکوراسیون لابی، هتل ها و غیره استفاده می گردد. البته اگر در محیطی هستید که به حداکثر نور طبیعی نیاز دارید استفاده نمودن از شیشه وین وایت یک گزینه ای عالی برای شما محسوب می‌شود.

شیشه وین وایت که در ایران تولید میشود با شیشه های کریستال بلژیکی رقابت بسیار حساسی داشته‌اند و البته این شیشه های ایرانی از استقبال فراوانی برخوردار می باشند. سرب یکی از اصلی ترین مواد در ساخت شیشه های کریستالی می باشد. در صورتی که سرب از درصد بالای ۲۴ نسبت به شیشه ی معمولی استفاده گردد با عنوان شیشه کریستالی شناخته می شود. البته هیچ وقت شیشه های بدون سرب کریستالی نمی باشند. اگر در شیشه های کریستالی درصد بیشتری سرب وجود داشته باشد مقاوم، زیباتر خواهند بود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26985
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید