امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

مقایسه ال نود با پژو 405 ، کدام یک را بخریم؟


1401/07/27
کد خبر : 25231
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

ال نود محصول دهه 90 شرکت رنوی فرانسه که در ایران بازار مطلوبی دارد.
اولین موردی که در مقایسه حائز اهمیت است باید به این نکته مهم اشاره کرد که پژو 405 محصول قدیمی است در صورتی که ال نود تولید مدرن به حساب می آید.

بررسی ال نود

ساندرو مدل هاچ بک رنو لوگان که در ایران با نام ال نود رایج است. این خودروی خانوادگی به صورت مشترک توسط رنوی فرانسه و شریک رومانیایی اش از سال 2004 در حال تولید است. نسل دوم آن هم توسط داچیا در حال عرضه به بازارهای جهانی است که در ایران هم فروش خوبی را تجربه کرده است. این خودرو با دیدگاه یک خودروی اقتصادی طراحی و تولید شده است.
این خودرو با قدرت 105اسب بخار که در میان کلاس خودرو، قابل توجه است و از بدنه و ساختار محکمی برخوردار است که سبب جلوگیری از صدمات جدی به سرنشینان در زمان تصادف می شود.
یکی از نکات مهم در زمان خرید قطعات خودرو، اورجینال بودن، قیمت مناسب و بدون واسطه است. خرید لوازم یدکی ال نود از مراکز معتبر همراه با ضمانت نامه خواهد بود که از طرف فروشنده تضمین تعویض   
قطعه ای که دچار نقص باشد، پذیرفته می شود. لوازم یدکی باید از نمایندگی های رسمی یا مراکز فروش معتبر تهیه شوند

مقایسه ال نود با پژو 405
ساندرو مدل هاچ بک رنو لوگان که در ایران با نام ال نود رایج است

لوازم یدکی ال نود مانند: رینگ آلومینیومی/ گرمکن برقی آینه جانبی/ شیشه بالابر برقی/ ایربگ راننده و سرنشین/ مه شکن جلو و عقب/ سیستم ناوبری/ تنظیم ارتفاع کمربند/ قفل شیشه های عقب/ چراغ سوم خطر و قابلیت نصب دوربین عقب و موارد دیگری می باشد.

بررسی پژو 405

این خودرو در ایران سابقه ی حضوری طولانی مدت دارد که در سال 1988 ، مقام خودروی برگزیده را در اروپا دریافت نمود و پس از آن در بازار خودرو میدانی وسیع برای خود گشود.
پژو 405 هم از نظر ساختار بدنه و همینطور موتور در ایران زبانزد بود و خودروهای پژو پارس و پژو آردی از روی آن الگو برداری شدند. این خودرو در مدل های مختلفی تولید شد از جمله : جی ال ایکس بنزینی، جی ال ایکس گازسوز، جی ال ایکس، جی ال ایکس 2000 و اس ال ایکس.
مقایسه ال نود با پژو 405
استاندارد این خودرو بر پایه یورو 2 می باشد که در برابر ال نود از درجه ایمنی پایین تری برخوردار است
لوازم یدکی پژو 405 به راحتی در بازار موجود است و با توجه به برند قطعات، قیمت های متفاوتی دارند.
قطعات لوازم یدکی پژو 405 شامل: گلگیر عقب و جلو/ درب جلو و عقب/ درب صندوق/ رکاب/ کاپوت/ سپر جلو و عقب/ چراغ جلو و عقب/ پروژکتور جلو/ آینه کامل برقی و دستی و جلو پنجره است.
قطعات موتوری شامل گیربکس کامل/ میل لنگ/ سرسیلندر/ بوش و پیستون و رینگ/ کاتالیزور/ فلایویل/ شاتون/ اویل پمپ/ واتر پمپ/ تسمه جلوبندی/ تعلیق و ...  می باشد.

مقایسه ال نود با پژو 405

خودروی پژو 405 محصول 1384 شرکت پژو فرانسه است که در ایران بازار فروشی خوبی را تجربه کرد.
ال نود محصول دهه 90 شرکت رنوی فرانسه که در ایران بازار مطلوبی دارد.
این دو شرکت تولیدی خودروی فرانسوی از قدرتمندترین خودروسازان در کشورشان هستند که هر دو برتری های خاص خودشان را  دارند. در مقام مقایسه این دو خودرو هر دو فرانسوی هستند و از نظر رنج قیمتی بهم نزدیک می باشند و ایران خودرو همچنان به تولید آن ادامه می دهد باید به چند مورد مهم  اشاره کرد.
مقایسه ال نود با پژو 405
از نظر قیمت این دو خودرو تفاوت فاحشی ندارند

اولین مورد حائز اهمیت در مقام مقایسه توجه به این نکته مهم می باشد که پژو 405 محصول قدیمی است در صورتی که ال نود تولید مدرن به حساب می آید.
مقایسه طراحی :
پژو 405 توسط پینین فارینا به بازار معرفی شد و ال نود،  طراحی کنت ملویل از یک شرکت رومانیایی در دهه نود میلادی روانه ی بازار شد.
با فاصله ی یک دهه اختلاف، پژو 405 از زیبایی های بیشتری برخوردار است. از دیدگاه ظاهری ال نود بسیار ساده و فاقد المان های زیبایی است و حتی می توان گفت ظاهری زمخت دارد و به همین علت زیاد مورد پسند جوانان قرار نمی گیرد.
از نظر ارگونومی با دید تخصصی می توان به راحتی برتری ال نود را در سطح بالاتری معرفی کرد.
کابین داخلی ال نود جادارتر از پژو 405 است و تزئینات داخلی آن هم مطلوب تر عرضه شده است.
مقایسه ال نود با پژو 405
کابین داخلی ال نود در مقایسه با پژو 405 حجیم تر است

مقایسه مشخصات فنی:

پژو 405 با موتور 1800 انژکتوری است که بیشترین ایرادی که می توان به آن وارد کرد مصرف سوخت بالا و به همان نسبت آلایندگی زیاد آن می باشد در صورتی که ال نود با موتوری استاندارد، قدرتمندتر از پژو عمل می کند.
شتاب صفر تا صد پژو 405 معادل با 13/2 ثانیه است در حالیکه در ال نود معادل 10/2 ثانیه می باشد.
حداکثر سرعت پژو 405 برابر با 190 کیلومتر بر ساعت است و در  این مورد با ال نود یکسان می باشد.
از دیدگاه عملکرد ترمز می توان نمره ی بیشتری به ال نود داد و آن را تا حدودی قابل اعتمادتر از رقیب خود دانست.
گیربکس خودروی پژو 405 عمل کرد خوبی دارد اما با توجه به مدرن تر بودن ال نود و هماهنگی بیشتر با موتور در این بخش هم گوی سبقت را از رقیب خود ربوده است.
شتاب بالاتر و سرعت بیشینه بیشتر و برخورداری از قدرت موتور بالاتر از برتری های پژو نسبت به ال نود می باشد.
از منظر ساسپنشن هیچ یک از دو خودرو را نمی توان بر دیگری ارجح تر دانست چرا که در این مورد هر کدام قابلیت های خاص خودشان را دارند، با این تفاوت که در خودرو پژو 405  جابجائی خودرو سریعتر اتفاق می افتد.
مقایسه ایمنی:
در سطح ایمنی، خودرو ال نود دارای سه ستاره ایمنی EURONCAP  می باشد اما ایمنی پژو 405 بر پایه یورو 2 می باشد. با توجه به اینکه ال نود یک دهه مدرن تر از پژو 405 است لذا در این رده نمره ی برتری را بدست می آورد.
مقایسه ال نود با پژو 405
با توجه به مقایسه ی فنی و شتاب ، ال نود انتخاب بهتری است

بالاخره ال نود بخریم یا پژو 405 ؟

   از آنجا که در زمان خرید خودرو با توجه به المان های انتخاب خریدار و بودجه ای که برای خرید خودرو در نظر گرفته  است تعدادی خودرو در سبد پیشنهادی به خریدار عرضه می شود که با در نظر گرفتن انتظارات و اولویت های مورد نظر، دست به انتخاب می زند.
یکی از نکات مهم در زمان خرید خودرو توجه به وفور لوازم یدکی و قطعات آن در بازار است که  می توان از این بابت خوشحال بود چرا که لوازم یدکی ال نود و لوازم یدکی پژو 405 به راحتی در بازار و فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی موجود می باشد .
با توجه به مقایسه ی ال نود با پژو 405 از دیدگاه طراحی، فنی و ایمنی به طور حتم ال نود برتری های بیشتری نسبت به پژو دارد و از اینرو خودروی کارآمدتری به حساب می آید و در مقام مقایسه، ال نود به راحتی پژو 405 را از میدان رقابت کنار می زند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25231
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید