امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مفهوم برند در عرصه تجاری


1401/07/27
کد خبر : 27858
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

به این ترتیب،  برند ها به شکل دادن برداشت مردم از شرکت ها، محصولات یا افراد کمک می کنند. برندها معمولاً از نشانگرهای شناسایی برای کمک به ایجاد هویت برند در بازار استفاده می کنند. آنها ارزش زیادی برای شرکت یا فرد ایجاد می کنند و به آنها برتری رقابتی نسبت به سایرین در همان صنعت می دهند. به این ترتیب، بسیاری از نهادها با به دست آوردن علائم تجاری به دنبال حمایت قانونی برای برندهای خود هستند.
در ادامه مطلب با مفهم این علامت تجاری بیشتر آشنا خواهید شد:

مفهوم برند در عرصه تجاری

چگونگی استعلام برند

استعلام برند یا جستجوی علامت تجاری اولین کاری است که قبلا از ثبت برند باید انجام شود. شما نمی توانید نامی را برای خود انتخاب کنید و بعد آن را به ثبت برسانید. چنانچه موردی مشابه با نام برند شما وجود داشته باشد، در روند تجاری خود به مشکل خواهید خورد. در نتیجه مهم است که بدانید نحوه استعلام برند چگونه است و چرا باید آن را انجام دهید. در متن پیش رو به سؤالاتی از این دست پاسخ می دهیم.

نحوه استعلام برند

استعلام برند روندی ساده و آسان، اما بسیار مهم و الزامی است. شما به هیچ وجه نباید این مرحله در کار خود را نادیده گرفته و با پشت گوش انداختن، مسیر کاری خود را تعویق بیندازید. شما می توانید با استفاده از سایت اداره مالکیت معنوی صنعتی، نام برند خود را جستجو کرده و با استفاده از دو مبنای متفاوت برای تطابق برندها، وضعیت علامت تجاری منتخب خود را بسنجید. این سامانه با استفاده از مبنای «در عنوان علامت، مشابه عبارت وارد شده وجود داشته باشد» و «عنوان علامت عینا برابر عبارت وارد شده باشد» می تواند استعلام برند شما را انجام دهد.

نحوه استعلام ثبت برند

استعلام ثبت برند یا همان استعلام علامت تجاری، اولی قدم برای ثبت برند سازمان ماست. شما تنها با انجام این کار می توانید به این نتیجه برسید که نام انتخابی برای برندتان در حوزه فعالیت خود تا چه میزان اصیل و بی مانند است. این دو مؤلفه حتما در ماندگاری برند شما مؤثر خواهند بود. زیرا استفاده از نامی که مشابهی در بازار ندارد باعث می شود فعالیت و تجارت شما در ذهن مخاطب ماندگاری شده و تنها با یک اشاره، شما را به یاد بیاورند. به دلیل اهمیت این موضوع در متن حاضر این مسئله را با هم بررسی کرده و برخی از سؤالات مهم متقاضیان استعلام ثبت برند را مرور می کنیم.

مفهوم برند در عرصه تجاری

اظهارنامه استعلام ثبت برند

استعلام ثبت برند نیازمند تکمیل اظهارنامه مخصوص به خود است. شما با ارائه تمامی اطلاعات لازم در این سند، آن را به همراه مابقی مدارک لازم برای اداره مالکیت معنوی صنعتی، ارسال کرده و پس از آن می توانید برای ثبت برند خود اقدامات لازم را در نظر بگیرید. اظهار نامه استعلام ثبت برند را باید با این اطلاعات تکمیل کنید.
•    نام، کد ملی و نشانی پستی متقاضی. در این بخش تابعیت فرد نوع فعالیت او، شماره ثبت شرکت و آدرس محل کار به صورت دقیق لازم است.
•    در صورتی که برای انجام کار خود وکیل تعیین کرده اید، وکالت‌نامه او به همراه اطلاعات تکمیلی.
•    نام و نشانی افرادی که صلاحیت دارند تا ابلاغیه مورد نظر را در ایران دریافت کنند.
•    ضمیمه کردن نمونه ای از علامت تجاری در کادر مربوط به استعلام ثبت برند
•    توصیف اجزاء علامت تجاری و تعیین حروف مشخص آن (در صورتی که علامت مورد درخواست برای ثبت با حروف خاص طراحی شده باشد).
•    مشخص کردن دسته بندی کالاها و یا خدماتی که برند مورد نظر برای تشخیص آن ها به کار می رود.
•    مشخص کردن حق تقدم در صورتی که درخواست شده باشد
•    مشخص کردن رشته فعالیت مالک برند برای استعلام ثبت برند
•    مشخص کردن برند جمعی (در صورتی که ثبت آن مورد درخواست باشد)
•    درج آوانویسی و ترجمه برند در صورتی که مشتمل بر کلمه یا کلماتی غیر از فارسی باشد.
•    مشخص کردن رنگ به کار برده شده در طراحی برند، در وضعیتی که رنگ به عنوان صفت مشخص و یا ویژگی خاص برند استفاده شده باشد.
•    مشخص کردن سه بعدی بودن علامت (در صورت درخواست هنگام ثبت آن)
•    مشخص کردن ضمائم به جهت استعلام ثبت برند

 انجام خدمات حسابداری

انجام خدمات حسابداری در گذشته به این روش بود که سازمان ها و شرکت های مختلف، واحدی را به نام حسابداری در کنار دیگر واحد های شرکت داشتند و اعضای این گروه، تمامی موارد مالی شرکت را بررسی می کردند. اما دیر زمانی است که انجام این امور در شرکت های مختلف برون سپاری می شود و شما می توانید با استفاده از تجربیات شرکت های حسابداری و یا مؤسسات مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند، روش کاری خود را تسریع کنید. در متن حاضر به بررسی این موضوع می پردازیم و مؤسسات برتر در ارائه و انجام خدمات حسابداری را معرفی می کنیم.

مفهوم برند در عرصه تجاری

انجام خدمات حسابداری شامل چه چیزی می شود؟

انجام این خدمات شامل موارد مختلفی است که در آنها شرکت باید در راستای شفاف سازی امور مالی خود، تلاش مؤثری داشته باشد. در واقع مسئله حسابداری در رابطه مستقیم با فرایند سازی در جهت نظم دهی به امور مالی یک شرکت است. این فرایند از پروسه گزارش های مالی و تنظیم صورت حساب ها شروع شده و تا نوشتن ترازنامه و دفاتر مختلف برای پلمپ ادامه دارد.
توجه داشته باشید که انجام این امور باید به صورت مکانیزه باشد. در واقع انجام خدمات حسابداری باید با کمترین خطای ممکن صورت پذیرد و این مسئله تنها با مکانیزه شدن و استفاده از سیستم های حسابداری ممکن خواهد شد؛ لذا مهم است که با در اختیار داشتن یک نرم افزار به روز، کار خود را به درستی انجام دهید. در صورتی که از برون سپاری انجام خدمات حسابداری استفاده می کنید، این مهم باید زمان انتخاب یک مؤسسه برای انجام این نوع خدمات در نظر شما باشد. مؤسسه مذکور باید بتواند با استفاده از کارشناسان متبحر و سیستم های به روز تمامی مسائل مالی شما را رسیدگی کند.

شرکت رویال ثبت

شرکت رویال ثبت از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در ایران آغاز نمود. این شرکت مفتخر است که برای بیش از ۱۲۰۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی ، ثبت شرکت ، ثبت برند و علامت تجاری و خدمات مالی و مالیاتی، اخذ ایزو و گواهینامه های معتبر بین المللی ، اخذ کد اقتصادی ،اخذ گواهینامه ارزش افزوده  بسیاری خدمات دیگر  با موفقیت به انجام رسانده است .
توانایی پرسنل مجرب و کار آزموده این شرکت در هر حوزه ، باعث جذب مشتریان و استفاده از خدمات دیگر این مجموعه شده .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27858
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید