امروز پنج‌شنبه 25 مرداد 1403

Thursday 15 August 2024

معنای حروف حک شده بر روی طلا و نقره


1403/05/25
کد خبر : 2408933
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 38 نفر

اگر به زیورآلات طلا و نقره علاقمند باشید ، متوجه خواهید شد که  در همه زیورآلات علامت هایی بر روی آن ها حک شده است. این علامت گذاری ها اطلاعات مهمی را در مورد قطعه شما نشان می دهد، بنابراین درک معنای آنها در خرید نقره و طلا بسیار مهم است. این عبارات حک شده شاملی:  محتویات فلز به کار رفته در طلا و نقره ، تولیدکننده آن، نشانه‌های جواهرات ، ارزش، تاریخچه و ... است. این عبارات حک شده در زمان خرید اکسسوری استیل یا نقره و یا طلا به ما می توانند بسیار کمک کنند.

 

انگشتر رینگ ساده نقرا

محتوای فلز نقره یا طلا

بسیاری از نشانه های جواهرات نشان دهنده محتوای فلزی قطعه است. این مهم است زیرا اقلام نقره با روکش نقره و نقره استرلینگ تقریباً همگی به صورت یکسان به نظر می رسند. درک محتوای فلزی قطعه شما می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که کیفیتی را که برای آن هزینه می کنید به دست می آورید.

به طور معمول، عبارات حک شده بر روی فلز را در نزدیکی قفل روی گردنبندها و دستبندها، روی سطح داخلی حلقه‌ها ، انگشتر ها و پشت گوشواره‌ها، سنجاق‌ها می توان پیدا نمود.

حک نقرا

 

 
 

حک امضا تولید کننده روی جواهرات

اگرچه بسیاری از مردم تصور می کنند که تولید کنندگان جواهرات موظفند قطعات خود را با محتوای فلز مهر کنند، اما همیشه اینطور نیست. با توجه به قانون هر کشور و تولید کنندگان زیورآلات آن، عبارات به صورت مشخص بر روی زیورآلات حک می شود.

  • تولیدکنندگان جواهرات در ایالات متحده باید مصرف کننده را در مورد محتوای فلزات گرانبها آگاه کنند، اما در واقع محتوا نباید روی قطعه حک شود. این می تواند در ارزیابی همراه کالا، روی برچسب آویز یا جزء بسته بندی، یا روی فاکتور یا رسید خرید باشد.
  • اگر سازنده قطعه را با محتوای فلز مهر کند، باید علامت تجاری خود یا علامت تجاری خرده فروش را دقیقاً در کنار مهر محتوای فلز قرار دهد. از نظر قانونی، این به مصرف کننده اطمینان می دهد که شرکت سازنده یا فروش جواهرات پشت محتوای فلزی که آنها شناسایی می کنند، می ایستد.
  • هیچ الزام قانونی برای مهر زنی برای فلزات غیر گرانبها مانند تنگستن، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم وجود ندارد.
  • در بعضی از کشور ها تولید کنندگان میبایست عیار طلا و نقره را بر روی زیورآلات خود حک نمایند و در بعضی دیگر از کشور ها این الزام تنها برای جواهراتی که از وزن معینی بالاتر باشند بر قرار است.

انواع علامت های فلزی

حرف k یا حرف karat  : به معنای طلای خالص 24 عیار است و اگر حرف k با 18 باشد به معنای طلای 18 عیار است.( طلای 24 عیار خالص و جواهر طلای 18 عیار یعنی 75 درصد از طلای خالص در آن استفاده شده است. )

GF : استفاده روکش ضخیم از طلا بر روی جواهر

Vermeil : آبکاری شده با طلا

925 یا sterling : این قطعه جواهر از نقره استرلینگ است، یعنی 92.5 درصد فلز نقره در آن به کار رفته است.

Silver-plated : آبکاری شده توسط نقره

"Nickel silver" یا "German silver" : رنگ این محصول نقره ای است، اما هیچ فلز نقره ای در آن وجود ندارد.

"Plat" یا "platinum" : این قطعه حداقل 95 درصد پلاتین است.

"Pall"  یا "palladium" : این محصول از حداقل 95 درصد پالادیوم ساخته شده است.

علائم سازنده

در بعضی از زیورآلات دست ساز مانند گردنبند کارتیه نقره و طلا و یا انگشتر نقره مردانه سازنده اثر امضای و یا علامت خود را بر روی فلز حک می کند این امضا نشان دهنده سازنده معروف آن اکسسوری است.

ثبت اختراعات

برخی از جواهرات، به‌ویژه اقلامی با ویژگی‌های ساختاری منحصربه‌فرد مانند زنجیر کارتیه ایتالیایی ، ممکن است حتی یک شماره ثبت اختراع در جایی روی آن‌ها حک شده باشد. به طور معمول، شماره ثبت اختراع در یک نقطه محجوب است که با ظاهر قطعه تداخلی ندارد. این پتنت نشان دهنده شماره ای است که شرکت هنگام ثبت طرح خود در دولت ایالات متحده دریافت کرده است.

می توانید از شماره ثبت اختراع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت یا در مورد قطعه استفاده کنید. به سادگی شماره را به صورت آنلاین در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده جستجو کنید. اطلاعاتی در مورد شخص یا شرکتی که پتنت را ثبت کرده است، زمانی که ثبت شده است و گاهی اوقات نقشه ها یا جزئیاتی در مورد طرح دریافت خواهید کرد.

حکاکی و مونوگرام در انگشتر

همیشه حکاکی ها به خواسته سازنده و یا تولید کنندگان آن انجام نمی شود . گاهی اوقات حکاکی های سفارشی به درخواست خریدار به طور سفارشی انجام می گید. این حک ها می تواند در داخل انگشتر های ازدواج باشد و یاداور تاریخ پیوند و یا اسم معشوق باشند. فروشگاه اینترنتی نقرا با انجام  حک عبارت دلخواه بر روی حلقه و انگشتر های نقره، هدیه شگفت انگیزی را برای مناسبت های شما امکان پذیر می سازد.

انگشتر مردانه نقرا

 

هم اکنون درباره جواهرات خود بیشتر بدانید

چه می‌خواهید بفهمید که انگشترتان طلا است یا با روکش طلا یا امیدوار هستید که بخشی از تاریخچه پشت یک سنجاق سینه زیبای عتیقه را کشف کنید، درک علائم روی جواهراتتان می‌تواند مفید باشد. با کمک یک ذره بین و کمی تحقیق می توانید تقریباً در مورد هر قطعه ای از مجموعه جواهرات خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نقرا ( noghra.com )

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408933
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید