امروز شنبه 14 مهر 1403

Saturday 05 October 2024

معرفی 10 تا از معروف ترین غذاهای دبی


1403/07/03
کد خبر : 2409114
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 109 نفر

با خوشمزه‌ترین غذاهای اماراتی که در شهر دبی سرو می‌شوند و دستور پخت محرمانه آن‌ها آشنا شوید! در این مقاله سعی داریم تا با ارائه لیست کامل 10 تا از غذاهای معروف دبی به دنیای طعم و مزه غذاهای شرقی سفر کنیم و تاریخچه و اطلاعات کامل پیدایش آن را مطالعه نماییم. امیدواریم این رشته گفتار برای شما مفید واقع شود و در هنگام مسافرت از آن بهره بگیرید.

مندی (Mandi)

این غذای اصیل دنیای عربی مربوط به کشور یمن است که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده آن مرغ به همراه برنج و ادویه‌های مخصوص می‌باشد که در ابتدا باید مرغ درسته را مزه‌دار کنیم و سپس بر روی تابه با حرارت ملایم سرخ کرده تا به خوبی طلایی شود. چیلی، هل، دارچین و برگ بو را اضافه می‌کنیم و پس از پخت با برنج مخلوط و هم می‌زنیم حالا غذای لذیذ شما آماده است!

شاورما (Shawarma)

دومین مورد از غذاهای معروف دبی شاورما نام دارد که در مناطق لبنان و ترکیه بسیار محبوب است. ای غذا با ترکیبی از سس مخصوص مایونز و ماست چکیده به همراه گوشت قرمز سرو می‌شود. بعد از اضافه کردن طعم‌دهنده‌ها به گوشت، به طور کامل با پیاز و سس سیر ترکیب می‌شود تا در منوی بهترین رستوران‌های شهر دبی قرار گیرد. در هنگام بازدید از این شهر از تست غذای معروف شاورما غافل نشوید!

لگیمات (Laqaimat)

یکی از شناخته‌شده‌ترین  غذاهای معروف دبی لگیمات است. این غذا به دلیل سبک طبخ شرقی و خاورمیانه‌ای خود بسیار در بین توریست‌های اروپایی محبوب است. لگیمات در اصل نوعی شیرینی اصیل عربی است که از خمیر مخصوص، زردچوبه و شکر تهیه می‌شود و ظاهری بسیار شبیه به پیراشکی‌های کوچک خانگی دارد. بسیاری از زنان اماراتی به واسطه پخت ساده این شیرینی در هنگام پذیرایی مهمان از آن استفاده می‌کنند.

مجبوس ( Mahchboos)

مجبوس در دسته بندی غذاهای معروف دبی قرار دارد که در ماه رمضان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از سبزیجات معطر و ادویه‌های تند و تیز در تهیه این غذا متداول است و پس از سرخ کردن کامل مرغ بر روی آن روغن محلی خوش عطر و طعم داده می‌شود و داخل ظرف غذا با برنج سبوس دار پر شده و طبخ می شود.

حلیم (Harees)

الحریص یا حلیم عربی از غذاهای معروف دبی است که با یک بار امتحان کردن عاشق آن می‌شوید! بعد از یک روز تفریح در تور سافاری دبی یا پارک‌های آبی و مراکز خرید یک غذای مقوی موجب بازگشت انرژی شما می‌شود. حلیم الحریص از گندم آسیاب شده، گوشت چرخ کرده و دورچین مغزیجات تهیه می‌شود که دستور پخت آن نسل به نسل در این کشور منتقل شده است. این غذا در بسیاری از مجالس عروسی و مهمانی‌های مجلل نیز سرو می‌شود.

بریانی (Biryani)
 

در سراسر خلیج فارس غذای بریانی سرو و طبخ می‌شود؛ اما جالب است بدانید که این غذا یکی از غذاهای معروف دبی نیز به شمار می‌رود به طوری که طرفداران بسیار زیادی را مجذوب خود کرده است. بریانی گوشت با ترکیبی از برنج باسماتی و ادویه کاری و زردچوبه طعم دار شده و در بیشتر رستوران‌ها به راحتی یافت می‌شود.

قوزی (Qoozi)

قوزی که غذای اصیل، سنتی و بسیار قدیمی عربی می‌باشد قدمت آن به صدها سال پیش برمی‌گردد. ترکیب گوشت بره که بسیار آهسته پخته شده با زیره و برنج به همراه تزیین کشمش و مغزیجات ساختار کلی این غذا را تشکیل می‌دهد. استفاده از آجیل بو داده در قوزی گوشت سبب شده تا این غذای لاکچری قیمت نسبتاً بالایی در رستوران‌های دبی داشته باشد.

شیش تاوک (Shish Tawouk)

این غذا یک هنر است که طعمی استثنایی دارد. شیش تاوک از غذاهای معروف دبی و پر طرفدارترین آن‌هاست که شباهت بسیار زیادی به جوجه کباب ایرانی دارد با این تفاوت که در طعم‌دهی آن از ادویه‌های متفاوتی استفاده شده و به صورت ساندویچ به همراه سیب زمینی و ترشی لبنانی میل می شود.

کباب ترکی (Turkish Kebab)

کباب ترکی برای تمامی ایرانیان طعمی آشنا و سازگار دارد؛ زیرا بارها مورد تست قرار گرفته است. طی چند سال اخیر غذاهای ترکی و همچنین انواع سالاد به قدری در دبی معروف شده‌اند که در سراسر این شهر رستوران‌های بزرگ ترکی وجود دارد و همگی در لیست رتبه بندی بهترین مکان‌های غذاخوری دبی قرار دارند. کباب ترکی به صورت پرسی و ساندویچ شده موجود است که همراه با لیموی تازه سرو می‌شود.

آشنایی با رسوم غذا خوردن در دبی
 

خوردن غذا با دست از جالب‌ترین رسوم غذا خوردن مردم شهر دبی به شمار می‌رود و بسیار در بین مردم این شهر رواج دارد به طوری که حتی ثروتمندان و افراد خاص نیز از این سبک غذا خوردن استقبال می‌کنند. قبل از نوش جان کردن معروف ترین غذاهای دبی ابتدا دستان خود را به خوبی بشویید و سپس در مجمع‌های بزرگ در کنار عزیزانتان از صرف غذا لذت ببرید.

هزینه غذا خوردن در دبی چقدر است؟

هزینه غذا خوردن در دبی به طور کل به عوامل بسیاری از جمله رستوران مورد نظر، کیفیت غذا، نوع غذای سفارش داده شده، ویو و موقعیت مکانی رستوران و.. بستگی دارد که به کمک یک تور مسافرتی و گردشگری مناسب می‌توانید از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.
بدو دبی با رزرو و خرید بلیط تفریحات و برگزار کردن تورهای مفرح گردشگری به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به نوع سفر، بودجه و هدف خود به شهر مدرن و زیبای دبی سفر کنید. به جهت اطلاع از آخرین بروز رسانی و قیمت تورها می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و با بهره گیری از مشاوران پر تجربه و متبحر بدو دبی برنامه ریزی مسافرت خود را به دقت و با جزئیات کامل انجام دهید.

 

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409114
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید