امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

معرفی چند سیستم امنیتی برای حفاظت از خودرو شما


1401/07/27
کد خبر : 26908
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

انواع سیستم امنیتی ضد سرقت خودرو

 قفل فرمان، انواع دزدگیر خودرو، ردیاب خودرو ، ایمبولایزرها و غیره، از رایج‌ترین سیستم‌ های امنیتی هستند که مورد استفاده قرار می‌ گیرند و بازار خوبی در ایران دارند.  با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌ های ضد سرقت نیز تحول عظیمی رخ داد و این صنعت را بیش از پیش جلو برد. سامانه امنیتی خودرو را در سه دسته می‌ توان تقسیم بندی کرد؛ بازدارنده ‌ها، ردیاب ‌ها و ایموبلایز ها.

بازدارنده ‌ها

ساده ‌ترین ابزار هایی که جهت امنیت خودرو استفاده می‌ شوند در این دسته قرار می‌گیرند. قفل فرمان، قفل پدال، انواع و اقسام دزدگیر های هشدار دهنده را می‌ توان زیر مجموعه ‌ای از بازدارنده‌ ها دانست. کلمه‌ی بازدارنده به تنهایی، هدف این ابزار ها را مشخص می‌کند.
دزدگیر خودرو، قفل فرمان، پدال؛ هدف از تولید و عرضه‌ی همه‌ی این‌ ها، دور نگهداشتن سارقین است. این ابزارها به مرور پیشرفته‌ تر شدند و از تکنولوژی بهتری بهره می ‌برند. صنعت تولید سیتم‌ های امنیتی روز به روز درحال ارتقا و تغییر است و با سرعتی که علم و تکنولوژی در پیشرفت دارند، این تغییرات متوقف نمی‌ شوند و با توجه به نیاز روز بشر، متحول خواهند شد. با این حال نمی‌توان تضمین کرد که با وجود این ابزار، خودروی شما دیگر به سرقت نمی‌ رود.
دزدگیر خودرو تقریبا روی هر خودرویی نصب است. امروز شما انواع و اقسام دزدگیر های خودرو را مشاهده می‌کنید؛ اما از ابتدا به این صورت نبود. دزدگیر ها در ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین حالت خود، فقط امکان باز و بسته کردن درب‌ های اتومبیل از مسافتی معین و البته کوتاه را داشتند؛ و با نام دزدگیر ساده در بازار به فروش می ‌رسیدند.

دزدگیر تصویری

بعد از دزدگیر خودرو ساده، دزدگیر های تصویری و سیم کارتی وارد بازار شدند. دزدگیر خودرو تصویری، با داشتن یک صفحه نمایشگر کوچک و نمایش شکل شماتیک اتومبیل در آن، مالک را از وضعیت اتومبیل مطلع می‌کند. برای مثال، در صورت باز شدن و یا باز بودن درب‌ ها، در صفحه نمایشگر دزگیر خودرو، شماتیک اتومبیل با درب باز نمایش داده می‌شود.
در صورت اصابت ضربه به بدنه اتومبیل، به مالک خودرو از طریق ریموت، هشدار داده می‌ شود. همچنین دزدگیر های تصویری برد بلندتری نسبت به دزدگیر خودرو ساده دارند و حدودا از فاصله یک کیلومتری عمل می‌کنند.


 سیستم امنیتی

دزدگیر سیم کارتی

نوع بعدی دزدگیر خودرو، دزدگیر های سیم کارتی هستند. همانطور که از نامشان مشخص است، این دزدگیر ها به کمک یک سیم کارت کار می‌ کنند. مالک اتومبیل یک برنامه کاربردی را روی تلفن همراه خود نصب می‌کند و با وارد کردن شماره سیم کارت مذکور و سایر اطلاعات اتومبیل، می‌تواند از وضعیت خودرو باخبر شود.
دزدگیر خودرو سیم کارتی به وسیله پیام و یا اتصال به اینترنت، موقعیت جغرافیایی خودرو را به اشتراک می‌گذارد؛  قابلیت تعریف حداقل و حداکثر سرعت و همچنین کنترل از راه دور، ویژگی ‌های این نوع دزدگیر است.

ایموبلایزها

دسته بعدی ایموبلایزها و ردیاب خودرو هستند. ایموبلایز در زمره سیستم‌ های ضد سرقت پیشرفته قرار می‌گیرند. به کمک این سیستم می‌ توان روشن و خاموش شدن خودرو را کنترل کرد.
علاوه بر موتور استارت، سیستم جرقه و سوخت رسانی قابل کنترل هستند. مزیت دیگر این سیستم قفل نرم افزاری‌ هست که از طریق آن می‌توان مشخص کرد چه کسانی اجازه روشن کردن  و به راه‌انداختن خودرو را داشته باشند.


 سیستم امنیتی

ردیاب خودرو

و در آخر می‌ رسیم به سیستم امنیتی ردیاب خودرو. تقریبا می‌توان گفت ردیاب خودرو، آخرین و پیشرفته ‌ترین سیتسم امنیتی اتومبیل، ردیاب خودرو است. این نوع سیستم هم به چند زیر مجموعه جداگانه تقسیم می شود که هر کدام در نوع کارکرد و آپشن‌ ها تفاوت دارند. اما هدف نهایی و اساس کار آن‌ها بر یک پایه است.
ردیاب ماهواری که به نام GPS  هم شناخته می‌ شود از محبوب‌ترین سیستم‌ های ردیاب خودرو است. به طور کلی اگر ردیاب خودرو روی اتومبیل شما نصب باشد، می‌توانید هر لحظه از موقعیت مکانی و جغرافیایی آن آگاه شوید. از طریق برنامه ‌های نقشه و مسیریابی در تلفن همراه و سیستم کامپیوتر ، امکان مشاهده مکان جغرافیایی که اتومبیل در آن‌جا قرار دارد، برای کاربر امکان‌پذیر است.

سخن آخر

سیستم‌ های امنیتی اتومبیل با توجه به نوع تکنولوژی و امکاناتی که دارند، قیمت‌ های متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها گران و هزینه بر به حساب می‌آیند، اما اگر به خسارتی که ممکن است سارقین خودرو، بخاطر عدم امنیت مناسب اتومبیل، به شما بزنند، فکر کنید، متوجه می‌شوید که هزینه کردن برای ارتقای امنیت خودرو، ارزشش را دارد.
 در این مطلب سامانه امنیتی و ضد سرقت اتومبیل را به شما معرفی کردیم. هر مالک خودرو با توجه به بودجه و نیاز خود، می‌توانند مناسب ‌ترین آن را انتخاب کنند.
برای خرید بهترین دزدگیر و ردیاب خودرو می توانید به فروشگاه اینترنتی ایمن روشاپ (https://imenroshop.com) مراجعه فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26908
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید