امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

معرفی ویژگی‌های یک کاغذ دیواری ایده‌آل؛ 4 ویژگی مهم در انتخاب آن


1401/07/27
کد خبر : 26861
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر
استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه، یک روش عالی برای ایجاد تغییر و تحولات اساسی و منحصربفرد است. طراحی و نوعِ کاغذ دیواری که انتخاب می‌کنید به شکل باور نکردنی می‌تواند فضای خانه یا محل کار شما را بزرگ‌تر، گرمتر، روشن‌تر یا حتی برعکس، سرد و بی‌روح نشان دهد. انتخاب مناسبِ یک کاغذ دیواری ایده‌آل حتی می‌تواند نواقص دکوراسیون را هم پنهان کند. با انتخاب و چاپ کاغذ دیواری مناسب بدون شک می‌توانید ظاهر و جذابیت بصری فضا را را چندین برابر کنید. اما برای این کار باید حتما چند مورد مهم و کاربردی را لحاظ کنید، که ما قصد داریم در ادامه این مقاله به توضیح آنها بپردازیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

 

معرفی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پوششی تزیینی برای دکور انواع سطوح داخلی ادارات، خانه‌ها و دیگر ساختمان‌ها است که معمولا برای روی دیوارها استفاده می‌شود. کاغذ دیواری یکی از المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی نیز به‌ شمار می‌رود. این محصول به صورت رول یا به صورت متری فروخته می‌شود و با چسباندن روی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته کاغذ دیواری ها معمولا در چند طرح و رنگ ساده خلاصه می‌شدند، ولی طی چند سال اخیر با پیشرفت گرافیک و صنعت چاپ، هم از نظر جنس و متریال مصرفی، و هم از نظر کیفیت چاپ بسیار متنوع شده‌اند. حتی امکان چاپ طرح دلخواه روی آن نیز وجود دارد.

در واقع شما می‌توانید علاوه بر خرید کاغذ دیواری‌های آماده، طرح مورد علاقه خودتان را نیز به صورت سفارشی روی کاغذ دیواری خام چاپ کنید. یکی از بهترین مراکزی که این خدمت را ارائه می‌دهد، مرکز تخصصی چاپ سبحان است. جالب است بدانید این مرکز علاوه بر چاپ کاغذ دیواری باکیفیت، خدماتی دیگری مانند چاپ بنر، بنر عرض 5 متر، فلکسی، انواع تابلو بوم نقاشی و... را نیز ارائه می‌کند.

 

چهار ویژگی یک کاغذ دیواری ایده‌آل و باکیفیت

کاغذدیواری‌ها باید از چند نظر مورد بررسی قرار بگیرند، و در صورت دریافت نمره قبولی و تایید برای دکوراسیون منزل یا خانه شما انتخاب شوند؛ این ویژگی‌ها عبارتند از:

 

  1. تناسب با سبک دکوراسیون فضا

کاغذ دیواری یکی از المان های بسیار مهم و تاثیرگذار در طراحی یک سبک خاص برای دکوراسیون داخلی است. از رنگ، نوع طراحی و جنس گرفته تا سبک کاغذ دیواری، همگی در هماهنگی و زیبایی فضای خانه، یا برعکس خسته‌کننده و ناهماهنگ بودن فضا تاثیرگذار هستند. در چند سال اخیر که کاغذ دیواری‌های مدرن و چاپ طرح دلخواه، به محبوبیت رسیده، همه از سبک طرح‌ها خاص مینیمال یا آرتیستیک کاغذ دیواری های خارجی استفاده می‌کنند، ولی با توسعه صنعت چاپ و امکان چاپ طرح سفارشی این محبوبیت رو به افزایش است، و سبک های دکوراسیون در حال تغییر و تحول اساسی است. البته در کنار کاغذ دیواری از چاپ بک لایت یا تابلوهای نورانی و چاپ بوم نقاشی هم برای افزودن به زیبایی فضا استفاده می‌کنند.

 

  1. تناسب با هارمونی رنگ فضا

هارمونی را می‌توان با عبارت‌هایی مانند همسان بودن و یا تعلق یک چیز به دیگری توصیف کرد. در اینجا منظور از همسان بودن آن نیست که رنگ کاغذ دیواری و تم رنگ فضا دقیقاً مثل هم باشند؛ بلکه نوعی از هماهنگی است که بین اجزای مختلف دکوراسیون داخلی و رنگ و طرح کاغذ ذیواری یک رابطه‌ی دیداری منطقی برقرار می‌کند و چشم را می‌نوازد. این هماهنگی معمولاً از طریق تشابه یا تکرار در عناصر طراحی مانند خط، رنگ، بافت، الگو و مقیاس کاغذ دیواری اتفاق می‌افتد.

 

  1. جنس مناسب و با کیفیت

در انتخاب جنس کاغذ دیواری حتما دقت کنید که خیلی نازک نباشد، کیفیت رنگ چاپ آن مناسب باشد و به راحتی تحت تاثیر آب یا شوینده پاک نشود. کاغذ دیواری از جنس PVC با روکش وینیل از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند و قابلیت شستشو برای آنها وجود دارد. از مزیت های بالقوه این نوع از کاغذ دیواری‌ها، می توان به ضد خش بودن آنها اشاره کرد. آنها به سختی پاره می شوند و به مدت چند سال شکل ظاهری، زیبایی و کارآیی خود را حفظ می‌کنند.

 

  1. دوام و ماندگاری

کاغذ دیواری در مقابل پارگی، خراشیدگی و رنگ پریدگی در مقایسه با رنگ کردن، دوام بیشتری دارد و معمولا آسیب‌های سطحی جزئی را هم می‌توان با یک دستمال خیس و شوینده سبک برطرف کرد. اگر دوست دارید طراحی نشیمن، اتاق خواب یا آشپرخانه را تغییر دهید، چاپ کاغذ دیواری بهترین گزینه برای این مکان‌های پرتردد است. درست است برخی از رنگ‌های صنعتی قابلیت شستشو دارند، ولی با چند بار شستشو براقییت و جلای اولیه خودشان را از دست می‌دهند، در حالی که در مورد کاغذدیواری این‌طور نیست.

 

سخن پایانی

کاغذ دیواری های موجود در بازار آنقدر از طرح ها، بافت، رنگ و سبک های متنوعی برخوردار هستند که مطمئنا اگر هیچ ذهنیتی از قبل نداشته باشید سردرگم خواهید شد. به همین دلیل همواره توصیه می شود قبل از خرید، تصاویر مختلفی را ارزیابی کنید و آن چیزی را که با نوع فضا و وسایل منزل شما همخوانی دارد مشخص نمائید. این مسئله کار را برای انتخاب و خرید آسان تر خواهد کرد.

اگر قصد دارید برای تغییر دکوراسیون خانه یا محل کار خود از چاپ کاغذ دیواری استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان sobhanprint.com است. این مرکز سابقه درخشانی در ارائه خدمات چاپ انواع کاغذ دیواری با بهترین کیفیت را دارد. دفتر مرکزی این چاپخانه در میدان تجریش، شعبه دوم آن در سالن 37 نمایشگاه بین المللی تهران و شعبه سوم در تهرانپارس واقع است، و همه روزه به سراسر کشور ارسال سفارش دارند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26861
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید