امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

معرفی قطعات و لوازم یدکی خودروهای لوکس


1401/07/27
کد خبر : 28740
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

تعمیر و نگهداری منظم قطعات یدکی خودرو بسیار مهم و پراهمیت  است، اگرچه این موارد تضمین نمی کند که خودرو از آسیب ها و تصادفات مختلف در امان می ماند، اما می تواند قطعات خودرو را ثابت نگه دارد.

آشنایی با بورس لوازم یدکی خودرو، موجب سرمایه  گذاری بهینه برای تولیدکنندگان لوازم یدکی و نمایندگان قطعات یدکی خودرو می شود.

 images_1660999364.png

نگهداری لوازم یدکی خودرو

تعمیر و نگهداری معمولی خودرو می تواند ایمنی رانندگان را تضمین کند زیرا  همین نکات باعث می شود خودرو در شرایط مختلف جاده به خوبی کار کند. یکی از دلایل تصادفاتی که اغلب رخ می دهد این است که وسیله نقلیه به درستی نگهداری نشده است.

قطعه یدکی به قطعه ای گفته می شود که قابل تعویض است و می توان از آن ها برای تعمیر واحدهایی که دیگر قابل استفاده نیستند، استفاده کرد.

آشنایی با لوازم یدکی خودرو می تواند سرمایه  گذاری برای قعطاتی باشد که ماندگاری طولانی و احتمال خرابی بسیار کمتری دارند.

قطعات یدکی نتیجه توسعه صنعتی عظیم قطعات جایگزین هستند که به دو دسته قابل تعمیر و مصرفی طبقه بندی می شوند:

اگر توجه کرده باشید در هزینه سفارش قطعه تعویض شده با هزینه تعویض قطعه ای که خراب شده است تفاوت وجود دارد. اگر هزینه تعمیر بیشتر از هزینه تعویض قطعه شود، تعویض قطعه خراب به جای متحمل شدن هزینه تعمیر مقرون به صرفه است.

قطعات یدکی قابل تعمیر:

قطعات قابل تعمیر به جای تعویض، تعمیر می شوند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که ماژولار هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه دارند و این امکان را فراهم می کنند تا قطعات یدکی به راحتی برداشته، تعمیر و با هزینه کمتر تعویض شوند.

قطعات یدکی مصرفی:

قطعات یدکی که قابل تعمیر نیستند را مصرفی می گویند. آنها با هزینه کمتر و در حجم بالا در دسترس هستند.

images_1660999386.png

صنعت قطعات یدکی خودرو:

صنعت خودرو در ایران به طور غیرمستقیم منجر به رونق بورس لوازم یدکی خودرو در این کشور شده است. ایران به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مقصد برای واردات  قطعات مختلف خودروهای لوکس است.

بورس لوازم یدکی خودرو به آرامی اما پیوسته در حال رشد است.

انواع لوازم یدکی خودرو:

  1. اصل

سازنده قطعات اصلی یا OEM اصطلاحی است که یک محصول تولید شده اصلی را بیان می کند. محصولات اورجینال معمولا کیفیت خوبی دارند و در انواع بسیاری از قطعات اصلی در صنعت خودرو دیده می شود.

محصول اصلی معمولاً توسط سازنده اصلی تولید می شود یا می تواند توسط  نمایندگی ها (شرکت دیگری که توسط سازنده تعیین شده است تولید شود. خودرو وسیله نقلیه ای است که صدها قطعه یدکی مانند لنت خودرو، لوازم جلوبندی خودرو، فیلترها، تسمه، دیسک و ...دارد.

همه انواع قطعات خودرو توسط سازنده ساخته یا تولید نمی شود، بنابراین انواع مختلفی از قطعات خودرو وجود دارد که ساخت آنها به شرکت دیگری محول می شود، اما همچنان توسط سازنده خودرو تعیین می شود.

اگرچه این کار توسط شرکت های دیگر انجام می شود، اما قطعات تولید شده همچنان اورجینال یا اصلی هستند، زیرا ساخت آنها مطابق با استانداردهای اعمال شده توسط سازنده است.

  1. نمایندگان پس از فروش

قطعات یدکی خودرو که توسط شرکت‌های غیر تولیدکننده تولید می‌شوند، از انواعی هستند که توسط شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو برای نیاز بخش‌های خاصی تولید می‌شوند، بنابراین برای نیازهای عادی خودرو ساخته نمی‌شوند.

نمایندگان (شرکت های غیر تولید کننده) شرکت هایی هستند که قطعات یدکی را برای سفارشی سازی، مسابقه و اهداف مختلف دیگر تولید می کنند. نمایندگان نیز می توانند قطعات یدکی را طبق سفارش مشتری بسازند.

معمولاً قطعات یدکی نمایندگان هیچ ربطی به خودروساز نخواهد داشت، اما  نمایندگان (غیر سازنده ها)

معمولاً قبل از ساخت قطعات مجوز دارند.

گاهی قطعاتی که توسط نمایندگان  تولید می شوند می توانند کیفیت خوبی برابر با نتایج ساخت داشته باشند یا حتی می توانند بهتر از قطعات یدکی اصلی سازنده باشند.

 images_1660999421.png

  1. غیر اصلی

غیر اصلی یا KW  که اصطلاحی معروف در اندونزی است و در صنعت خودروسازی بسیار آشناست. قطعاتی که به صورت KW درج می شوند معمولا به 3 سطح 1 و 2 و 3 تقسیم می شوند.

بسیاری از مردم تصور می کنند تا محصولات کی دبلیو توسط شرکت های خودروسازی تولید نشود و واز خودروساز مجوز نگیرد در دسته محصولات تقلبی قرار می گیرند.

معمولا کیفیت قطعات کی دبلیو به احتمال زیاد استانداردهای ایمنی را ندارد و این موضوغ  برای وسیله نقلیه و ایمنی شما بسیار خطرناک است.

بورس لوازم یدکی خودرو

انواع مختلفی از قطعات یدکی خودرو موجود است. به عنوان مثال لنت خودرو،دنده، مهره، پیچ و مهره، قطعات الکتریکی خودرو، ترمز، موتور، خطوط سوخت، تکیه گاه، لوازم جلوبندی خودرو و ... برخی از قطعات یدکی ضروری که به اختصار در زیر توضیح داده شده است.

موتور: در بین تمام قطعات خودرو، موتور جزء ضروری برای عملکرد درست خودرو است. انواع مختلفی از موتورها در وسایل نقلیه مختلف وجود دارد، که مانند موتورهای 3 زمانه، موتورهای الکتریکی، موتورهای 4 سیلندر و غیره است.

محور محرک: یک قطعه یدکی ضروری محسوب می شود زیرا با انتقال نیرو از فرستنده به تایرهای خودرو، وسیله نقلیه را به حرکت در می آورد. این قطعه نیرو را از موتور دریافت می کند.

گیربکس: گیربکس دارای دو دسته اتوماتیک و دستی می باشد. در دنیای مدرن، اکثر خودروها دارای گیربکس اتوماتیک هستند که در مقایسه با گیربکس دستی راحت تر است.

ترمز: این یک قطعه یدکی بسیار مهم است زیرا بدون آن وسیله نقلیه شما متوقف نخواهد شد. ترمزها به گونه ای اعمال می شوند که می توانند سرعت خودرو را کاهش دهند.

فیلتر روغن: فیلتر روغن کار فیلتر کردن روغن موتور را انجام می دهد که برای روغن کاری قسمت های داخلی خودرو استفاده می شود.

بسیار مهم است که از قطعات یدکی خودرو با کیفیت خوب استفاده کنید زیرا به ایمنی و امنیت شما کمک می کند. قطعات یدکی بی کیفیت و ارزان طبق استانداردها و مشخصات صنعت خودروسازی ساخته نمی شوند. چنین محصولاتی منجر به تعمیرات مکرر می شود. آنها همچنین باعث آسیب به اجزای ضروری وسایل نقلیه شما مانند موتور و همچنین آسیب رساندن به خودرو می شوند. این موارد هزینه تعمیر و نگهداری شما را افزایش می دهد.

قطعات یدکی نامعتبر یا تقلبی اثرات بسیار بدی روی خودرو دارند. خطر تصادف را افزایش می دهند. همچنین مشخص شده است که گاهی این لوازم یدکی تقلبی دارای گواهینامه اصالت هستند و به نظر اصلی هستند، بنابراین قبل از تعویض قطعات یدکی خودرو باید مراقب باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28740
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید