امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

معرفی سنگ شکن ثانویه و کاربرد آن


1401/07/27
کد خبر : 27209
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

در داخل معادن سنگ‌های کاربردی زیادی وجود دارد که با روش استخراج روباز یا زیرزمینی، آن‌ها را از سطح زمین خارج می‌کنند. پس از خروج مواد معدنی، باید ناخالصی‌های موجود در سنگ‌ها را جدا کنند تا بتوانند از آن‌ها در صنایع دیگر کمک بگیرند. اندازه سنگ‌های خروجی هم معمولا بزرگ و نا مناسب است، برای تبدیل آن‌ها به قطعات کوچک‌تر از سنگ شکن‌ها استفاده می‌کنند.
سنگ‌شکن ها بسته به محل قرار گیری خود در خط فرآوری به سه نوع سنگ شکن اولیه، سنگ شکن ثانویه و سنگ شکن ثالثیه تقسیم می‌شوند. همانطور که از نام سنگ شکن اولیه پیداست، در اولین مرحله فرآوری مواد معدنی جای گرفته و وظیفه خرد کردن سنگ‌های بزرگ را بر عهده دارد. چنانچه اندازه سنگ‌های خروجی بزرگ باشد و باید به قطعات کوچک‌تر تبدیل شود، آن‌ها را به سمت سنگ‌شکن‌های ثانویه همانند سنگ شکن فکی هدایت می‌کنند. سنگ‌شکن‌های ثانویه ، مواد معدنی دریافتی از سمت سنگ شکن‌های مرحله اول را به قطعات ریز تبدیل می‌کنند.

انواع سنگ شکن ثانویه

برخی از سنگ‌شکن‌ها در دو مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند سنگ شکن ضربه‌ای اما پر استفاده‌ترین سنگ‌شکن‌های ثانویه، شامل سه مورد زیر است:
•  سنگ شکن مخروطی: هر ماده معدنی در برابر ضربات وارد شده از سمت سنگ شکن، رفتار متفاوتی نشان می‌دهد. تعدادی از مواد معدنی کاملا پودر شده و برخی مقاومت بالایی دارند. سنگ شکن هیدروکن هم برای خرد کردن سنگ‌های بسیار سخت با مقاومت بالا به کار برده می‌شود و می‌تواند آن ها را با اعمال فشار زیاد به ذرات کوچکی تبدیل نماید. عمل خردایش در سنگ شکن مخروطی با کمک بسته شدن فاصله بین منتل و کانکیو صورت می‌گیرد و مواد خروجی از این سنگ شکن بسیار یکدست و تیز هستند. به دلیل ظرفیت بالا و قابلیت خرد کردن سنگ‌هایی با سختی زیاد، از این دستگاه در انواع خطوط تولید شن و ماسه، آسفالت و ... استفاده می‌کنند.


 سنگ شکن ثانویه


• سنگ شکن غلتکی: امروزه از سنگ شکن غلتکی کمتر استفاده می‌شود و کارفرمایان ترجیح می‌دهند از سایر سنگ‌شکن ها استفاده کنند زیرا ظرفیت بیشتری داشته و مصرف انرژی کمتری هم دارند. سنگ شکن غلتکی بهترین انتخاب برای خرد کردن آهک، گچ و فسفات است و حداقل نرمه ممکن را تولید می‌کند.
• سنگ شکن ضربه‌ای: سنگ شکن ضربه‌ای یا چکشی، جز انواع سنگ شکن ماسه ساز بسیار پر کاربرد است که از آن برای خرد کردن انواع مواد معدنی بهره می‌برند. این سنگ شکن در مرحله اولیه و ثانویه خط تولید قرار گرفته و با ظرفیت بالا در هر ساعت می‌تواند بیش از 20 تن سنگ را به ذرات ریز تبدیل نماید. عمل خردایش در سنگ شکن ضربه‌ای با کمک چکش‌ها و بغل بندها صورت می‌گیرد. مواد معدنی سریعا پس از ورود به داخل سنگ شکن ضربه‌ای، با ضربات چکش مواجه می‌شوند؛ این ضربات آن‌ها را به ذرات کوچک تقسیم کرده و سپس به سمت سندان سنگ شکن پرتاب می‌کند. در داخل سندان سنگ شکن ضربه‌ای، چکش‌ها و بغل بند‌هایی وجود دارند که با ورود ضربات شدید به سنگ‌ها، آن‌ها را به اندازه تنظیم شده دستگاه می‌رساند. پس از خرد شدن تمامی سنگ‌های موجود در داخل سندان، به سمت خروجی سنگ شکن هدایت شده و می‌توان آن‌ها را به مراحل بعدی فرآوری منتقل کرد.
هر خط تولید نیاز متفاوتی خواهد داشت و بسته به نوع مواد معدنی، باید از سنگ شکن مناسب با همان ماده استفاده نماید. چنانچه قصد خرید انواع سنگ‌شکن‌ها و قطعات جانبی آن‌ها را دارید و مطمئن نیستید که کدام مدل برای شما مناسب است، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در نوین ماسه ساز تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27209
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید