امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

معرفی دستگاه هایی که تا به حال نشنیده اید


1401/07/27
کد خبر : 28064
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

اگر در حمل مواد غذایی دچار مشکل می شوید یا محصولات شما از کارتن های آن ها در می آیند ما به شما دستگاه چسب زن را معرفی می کنیم.این دستگاه در تولید چسب کارتن ها کاربرد بسیار زیادی دارد.
اگر چسب به محکم تر شدن کارتن ها کفایت نمی کند ما به شما دستگاه تسمه کش را معرفی می کنیم این دستگاه در تولید طناب هایی که به کارتن ها وصل می شود کاربرد دارد.
برای دانستن نحوه کارکرد و فواید این دستگاه ها با ما همراه باشید.

دستگاه تسمه کش چیست؟

در تمام کارگاه ها و کارخانجات تولیدی یکی از مهم ترین بخش ها به بسته بندی محصولات اختصاص داده میشود که اجرای صحیح آن نه تنها بر فروش تاثیر بسیار زیادی دارد، بلکه در آسان تر شدن حمل و نقل و جلوگیری از آسیب وارد شدن نیز موثر می باشد. برای دست یافتن به این هدف مهم در مرحله اول لازم است با توجه به نوع محصولات دستگاه بسته بندی مناسب را انتخاب نمود.
به عنوان مثال، در بسته بندی محصولاتی که در اندازه های مختلفی تولید میشوند از تسمه های پلاستیکی یا پروپلین بسیار مقاومی استفاده میشود که از خروج کالاها از بسته جلوگیری می کنند. دستگاه تسمه کش به تجهیزاتی گفته میشود که به شیوه های مختلف نوارهای پلاستیکی یا فلزی مقاوم را دور محصولات قرار داده و محکم می کند.

دستگاه تسمه کش چگونه محصولات را بسته بندی می کند؟

همان طور که در طول متن اشاره شد، عملکرد این دستگاه ها در مرحله اول به نوع دستگاه بستگی دارد. البته روند کار در تمام این تجهیزات شبیه به هم می باشد و تنها تفاوت در نیاز یا عدم نیاز به اپراتور انسانی برای قرار گرفتن نوار دور محصول می باشد. روند کلی کار در این دستگاه ها به صورت زیر می باشد:
•    ابتدا نوار به شیوه های مختلف از قبیل اتوماتیک یا توسط اپراتور انسانی دور محصول قرار میگیرد.
•    به منظور فیکس شدن تسمه دور محصول عملیات کشش توسط دستگاه صورت گرفته و در نهایت دو سر تسمه به هم متصل میشود. در این مرحله ادامه نوار قیچی شده و این روند برای سایر محصولات تکرار میشود.


بسته بندی محصولات

دستگاه شیرینگ چیست؟

در صنعت بسته بندی آب معدنی و نوشیدنی های مختلف، مواد غذایی کنسرو شده و همچنین دستمال توالت و موارد مشابه، چند محصول در کنار هم قرار گرفته و پوششی نایلونی مقاوم روی آنها قرار میگیرد. به تجهیزاتی که فرآیند قرار دادن پوشش نایلونی و پلاستیکی روی بسته بندی محصولات با ابعاد و اندازه های مشابه را انجام می دهند اصطلاحا دستگاه شیرینگ گفته میشود.
این گروه از ماشین آلات پس از قرار دادن پوشش پلاستیکی در اطراف محصولات مورد نظر، کمی بسته نهایی را فشرده نموده و مانع از تکان خوردن و جا به جایی آنها در حین حمل و نقل میشود. نمونه های بارز از عملکرد و کاربرد ماشین آلات شیرینگ پک، بسته بندی جین آب معدنی و نوشیدنی ها و همچنین تن ماهی در شل های شش یا دوازده تایی می باشد.

بسته بندی محصولات

قیمت شیرینگ پک

قیمت ماشین آلات صنعتی به دلیل تفاوت هایی که در قابلیت های آنها وجود دارد، بسیار متغیر می باشد. به عنوان مثال، قیمت شیرینگ پک با توجه به دستی یا نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک بودن، قابلیت ها، اندازه و ابعاد و همچنین جنس و برند تولید کننده تعیین میشود. به طوریکه دستگاه های تمام اتوماتیک گران ترین و شیرینگ های دستی و کابینی ارزان ترین گزینه ها به شمار می روند. همچنین لازم به ذکر است که برند تولید کننده نیز تاثیر زیادی بر نرخ گذاری این ماشین آلات دارند. به همین دلیل دستگاه های تولید داخل ارزان تر از ماشین آلات وارداتی می باشند. با توجه به نوساناتی که در قیمت دستگاه شیرینگ وجود دارد، پیشنهاد می کنیم برای استعلام قیمت روز با کارشناسان پایا پک تماس بگیرید.

دستگاه چسب زن چیست؟

پس از تولید محصولات مختلف در کارخانجات و کارگاه های تولیدی، فاز بسته بندی قرار میگیرد که خود دارای زیرمجموعه های متعددی می باشد. بعد از اینکه محصولات در کارتن هایی با اندازه و ابعاد مختلف قرار میگیرند، لازم است به شیوه های مختلف درب بسته بندی بسته شود. علاوه بر دستگاه تسمه کش، از چسب های پهن با قدرت چسبندگی بالا نیز در این زمینه استفاده میشود که تاثیر بالایی بر مقاوم سازی بسته دارند. به تجهیزاتی که چسب های نواری پهن را روی درب کارتن در قسمت بالا و پایین بسته قرار میدهند اصطلاحا دستگاه چسب زن گفته میشود.

انواع دستگاه چسب زن کارتن

تجهیزات مورد استفاده برای چسب زدن بسته بندی محصولات بر اساس اندازه و ابعاد، مکانیزم چسب زنی و منبع انرژی مورد نیاز برای انجام کارها در گروه های مختلفی قرار میگیرند. به عنوان مثال، با توجه به اینکه این دستگاه ها انرژی مورد نیاز برای چسب زنی را چطور تامین می کنند در سه گروه زیر تقسیم بندی میشوند:

 چسب زن دستی کارتن

ساده ترین و ارزان ترین نوع تجهیزات مورد استفاده برای چسب زدن کارتن بسته بندی، دستی می باشند و منبع انرژی جانبی در آنها قرار نمیگیرد. دستگاه چسب زن دستی دارای بدنه پلاستیکی بوده و رول های چسب پهن درون آنها قرار میگیرد. سپس چسب را روی لبه درب کارت قرار داده و دستگاه با دست کشیده شده و نوار چسب روی بسته چسبیده میشود و در نهایت با لبه دو تیغه اضافه چسب بریده خواهد شد.

چسب زن نیمه اتوماتیک

با توجه به محدودیت های موجود در چسب زن های دستی و سرعت پایین آنها، تغییراتی در ساختار این دستگاه ها بوجود آمد و تا حد امکان نقش اپراتورهای انسانی در عملکرد آنها حذف شد. دستگاه چسب زن نیمه اتوماتیک به تجهیزاتی گفته میشود که پس از بسته شدن درب کارتن توسط اپراتور انسانی، قسمت بالا و پایین بسته بندی را به طور کامل چسب میزند. با توجه به اینکه این تجهیزات با سرعت نسبتا بالا عمل چسب زدن را برای لبه های رو و زیر بسته انجام می دهند و اپراتور فقط وظیفه بستن درب را بر عهده دارد، به همین دلیل در کارگاه ها با تیراژ متوسط کاربرد زیادی دارد.

بسته بندی محصولات



پایا پک در سال ١٣٨۶با ارمان وانگیزه ى ارایه خدماتى متفاوت وشایسته هموطنان ایرانى در زمینه صنعت بسته بندى فعالیت خود را اغاز نمود که در این زمینه مفتخر به همکارى با برندهاى بنام و مطرح ایرانى بوده است،بسته بندى کالا مهمترین عامل موفقیت فروش است که حکم پیام فروشنده به خریدار را دارد امروزه با بهره گیرى از دستگاه هاى اتوماتیک سرعت و کیفیت در زمینه بسته بندى تا حد زیادى بالا رفته و ایران تفاوتهاى چشمگیرى در این زمینه تجربه کرده که ما مفتخر به ایفاى نقش بسزایى در این زمینه براى هموطنانمان هستیم پایا پک با بکارگیریه متخصصان اماده اطلاع رسانى و مشاوره در زمینه راه اندازى خطوط بسته بندى در سطوح مختلف مى باشد کلیه ماشبن الات این شرکت داراى گواهینامه ISOO 9002و CE اروپا مى باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28064
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید