امروز شنبه 10 شهریور 1403

Saturday 31 August 2024

معرفی تیرچه پیش تنیده


1401/07/27
کد خبر : 24819
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

در ساخت تیرچه پیش تنیده، تکنولوژی پیش تنیدگی استفاده می شود و به همین خاطر حجم زیادی از مصالح استفاده شده در آن کاهش می یابد که از مهم ترین این مواد می توان به فولاد اشاره کرد، و این موضوع سبب می شود تا قیمت خرید  تیرچه پیش تنیده، بسیار مناسب و به صرفه باشد.

تیرچه پیش تنیده و مزایای آن

استفاده از تیرچه پیش تنیده مقاومت ساختمان ها را دو برابر کرده است و ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است، امروزه دیگر به عنوان یکی از مصالح کاربردی از آن استفاده می شود و استفاده از این نوع تیرچه مزیت های زیادی دارد، در کل می توان گفت که هزینه ها را تا میزان چشم گیری کاهش میدهد.
 

کاربرد و مزایای تیرچه پیش تنیده کرمان نسبت به سایر تیرچه ها

در ارتباط با تیرچه تولید شده توسط تیرچه پیش تنیده کرمان، باید گفت که علاوه بر کیفیت بالای این محصول نسبت به به سایر تیرچه های مشابه، قیمت مناسب تولیدات این مجموعه از برتری های آن به حساب می آید.
استفاده از این مدل تیرچه باعث می شود تا شما در زیر سقف میزان 75 درصد از مصرف شمع بندی را کاهش دهید و این درصد بسیار قابل توجه است، لازم به ذکر است که در سایر تیرچه ها و یا به عبارتی در تیرچه های معمولی حتما باید از میلگرد های فوقانی مخصوصی استفاده شود، اما دیگر با وجود مدل جدید تیرچه که با عنوان نمونه های پیش تنیده معرفی می شوند، دیگر نیازی به میلگرد های فوقانی نیست.
این امکان وجود دارد که تا دهانه حدود 12 متری از این تیرچه استفاده شود، گاهی بعضی از افراد میپرسند که چرا با وجود این همه امکانات، هزینه خرید آن این همه پایین و به صرفه است، یکی از دلایل آن این است که از این تیرچه به میزان زیاد و انبوه تولید می شود و همین باعث کنترل قیمت خرید آن می شود، در ساختار این مدل از تیرچه پیش تنیده از  میلگرد های قطور و طولی استفاده نخواهد شد، زیرا در ساختار آن از فولاد بسیار قوی استفاده می شود و دیگر نیازی به میلگرد فوقانی نیست.
 

نکات مثبت در ارتباط با  تیرچه پیش تنیده

یکی از مواردی که بسیاری قابل توجه و با اهمیت است، موضوع تاثیر تیرچه پیش تنیده بر کاهش قیمت هزینه مربوط به اجرای سقف می باشد، زیرا استفاده از  تیرچه پیش تنیده منجر می شود که در ساخت و ساز از میلگرد و بتن کمتری استفاده شود، در ساخت هر ساختمانی باید تعداد زیادی میلگرد و بتن تهیه شود، ولی با استفاده از تیرچه پیش تنیده استفاده از آنها کاهش یافته است.
سقف بخش مهمی از یک سازه است، بنابراین باید محکم و با دوام ساخته شود تا که افراد ساکن در ساختمان آرامش بیشتری داشته باشند، یکی از کارهایی که می شود برای افزایش استحکام سقف اعمال کرد، استفاده از تیرچه پیش تنیده می باشد، زیرا در این شرایط هیچگونه ترکی در بتن وجود ندارد و از این رو از خوردگی میلگردها جلوگیری می شود.
با استفاده از  تیرچه پیش تنیده، سقف سازه وزن کمتری را تحمل خواهد کرد، در مواقع وقوع حوادثی مانند زلزله باید گفت سقف هایی که از تیرچه پیش تنیده استفاده کرده اند در برابر  زلزله مقاوم هستند، و به همین خاطر حوادث و خرابی های ناشی از زلزله به حداقل خواهد رسید.
در ارتباط با بتن حتما شنیده اید که مقاومت بالایی نسبت به تنش فشاری دارد ولی در برابر تنش کششی آنطور که باید مقاوم نیست، به همین خاطر  تیرچه پیش تنیده وارد بازار شده است زیرا در درون آن فولاد مقاوم به کار گرفته شده است، و خاصیت فولاد این است که در برابر تنش کششی مقاومت بسیار بالایی دارد.
در صنعت ساختمان سازی باید از مصالح و موادی استفاده شود که علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد ورود این نوع از  تیرچه نیز به دلایل مزایای بالایی که دارد مورد توجه قرار گرفت، زیرا استفاده از آن باعث می شود تا ساختمان و سقف آن مقاوم تر از قبل ساخته شود و همچنین از این طریق می توان هزینه های ساخت و ساز را به میزان قابل توجهی کاهش داد.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/24819
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید