امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

معرفی بهترین نهال های تجاری گردو و بادام برای مناطق سردسیری و مناطق گرمسیری


1401/07/27
کد خبر : 26143
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

بسیاری از افراد وقتی صحبت از تخصص می‌شود پا پس می‌کشند، در صورتی که لزوم ندارد حتما تخصص لازم را در کلاس‌های درس به دست آورید بلکه با جمع آوری اطلاعات کافی و راهنمایی گرفتن از افراد کاردان می‌توانید به علم نسبی در زمینه باغداری برسید. خرید نهال گردو برای احداث باغ جزو آن دسته از مسائلی است که اگر بدون اطلاعات کافی انجام شود، حتما با مشکل مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است برای خرید نهال گردو از افراد کاربلد مشاوره بگیرید و طبق شرایط جوی محل کاشت به خرید آن بپردازید.

گردو و بادام جزو آن دسته از خشکباری هستند که تقاضای آن‌ها هیچگاه کم نمی‌شود. حتی گرانی و تورم نیز مانع  مصرف گردو و بادام در بین مردم نمی‌شود. بنابراین می‌توانید با خرید نهال گردو و همچنین خرید نهال بادام یک کسب و کار پر رونق برای خود راه اندازی کنید. اما قبل از هر چیزی باید با انواع نهال بادام و گردو آشنا شوید. امروزه اکثر نهال‌های میوه مخصوصاً گردو و بادام، اصلاح شده هستند و برای هر نهال شرایط کاشت و رشد خاصی تعریف شده است که در صورت بی‌توجهی به آن، نهال عملکرد خوبی نخواهد داشت. در واقع سازگاری نهال با شرایط اقلیمی باعث افزایش و بهبود عملکرد و کیفیت بالای باردهی آن می‌شود. در این راستا برخی از نهال‌ها مناسب کشت در مناطق گرمسیری و برخی دیگر مناسب کشت در مناطق سردسیری هستند. در ادامه به معرفی بهترین نهال‌‌های تجاری گردو و بادام برای مناطق مختلف آب و هوایی می‌پردازیم.

بهترین نهال گردو مناطق سردسیری کوهستانی

مناطق سردسیر معمولاً ارتفاع زیادی از سطح دریا دارند. ارتفاعات بالای ۱۰۰۰ متر را می‌توان در دسته مناطق کوهستانی قرار داد که زمستان‌هایی بسیار سرد همراه با یخبندان دارند. در این مناطق آب و هوا چندان قابل پیش بینی نیست و ممکن است سرمای بهاره یا سرمای زودرس پاییزه داشته باشد. از آن جا که سرمای بد موقع گل‌های درختان را از بین می‌برد، لازم است در خرید نهال گردو سردسیری برای این مناطق دقت بیشتری داشته و نهالی را تهیه کنید که نسبت به این شرایط مقاوم و سازگار هستند. نهال‌های گردو مقاوم به سرما به صورت کلی در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته اول نهال‌هایی هستند که در ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ متر قابل کشت هستند و دسته دوم نهال‌هایی که در ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر قابلیت کشت دارند. هر دو دسته نسبت به سرمای زیاد و آفت مقاوم اند.

نهال گردوی فرنور

این نهال بومی کشور فرانسه بوده و در ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ متر از سطح قابلیت کشت دارد و شرایط رشد بسیار مطلوبی در سرما دارد. این نهال جزو ارقام تجاری است و باردهی بسیار بالایی دارد. میوه آن گرد و درشت است‌ . پوست آن بسیار نازک بوده و مغزش به راحتی جدا می‌شود. به همین دلیل به گردوی پوست کاغذی معروف است. نهال فرنور به عنوان گرده‌زا در مناطق کوهستانی استفاده می‌شود. گل‌دهی این نهال میوه اواخر فروردین شروع می‌شود و شاتون‌های آن در سرما از بین نمی‌روند. هر گل این نهال ۳ تا ۶ گردو می‌دهد. مقاومت بسیار زیاد فرنور نسبت به سرما و آفت باعث شده است، خرید نهال گردو فرنوز و کاشت آن خالی از لطف نباشد.

نهال گردو چندلر

نهال چندلر جزو ارقام تجاری مناسب برای فصل سرما است. خاستگاه این نهال کالیفرنیا است. نهال چندلر برجسته‌ترین و پرطرفدارترین گردو در جهان است چون علاوه بر شرایط کشت ویژه، مغز آن بسیار شفاف و باکیفیت است و ارزش غذایی بی‌نظیری دارد. ارتفاعات ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا مناسب‌ترین منطقه برای کاشت گردو چندلراست. این درخت دیر گل است و حدوداً ۲۵ روز دیر‌تر از درختان بذری شروع به رشد می‌کند. لازم به ذکر است این نهال از انواع پیوندی است و برای باردهی حتما به گرده‌زا نیاز دارد‌. اگر فاصله نهال‌ها را برای کاشت ۶ متر در ۷ متر در نظر بگیرید در هر هکتار حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نهال می‌توان کاشت و برای هر ۲۰ اصله درخت به یک درخت برای گرده افشانی نیاز دارید. خرید نهال گردو چندلر برای احداث نهالستان در مناطق سردسیر بسیار ایده است.

نهال گردو پکان بهترین انتخاب برای مناطق گرمسیری

نهال گردو پکان مناسب‌ترین نهال برای مناطق گرمسیری است چون هیچ حساسیتی به گرما ندارد بلکه گرما و نور خورشید اساسی‌ترین نیاز آن برای رشد است. این نهال آمریکایی به یک دوره گرمای شدید نیاز دارد تا میوه‌های آن به طور کامل برسند و کیفیت بالایی بیابند. این گردو از لحاظ تجاری، اقتصادی‌ترین گردو جهان است چون حدود ۹۰ درصد آن مغز است و همین ویژگی سبب تمایز آن نسبت به سایر نهال‌های گردو شده است. میزان باردهی این نهال بسیار بالا است و مغز آن چرب و خوش خوراک است. پکان در سال‌های اولیه کاشت رشد کمی دارد. این مسئله به هیچ وجه نباید باعث نگرانی شما شود چون کاملاً طبیعی است و رفته رفته سرعت رشد آن افزایش می‌یابد. خرید نهال گردو پکان برای زمین دارانی مناسب است که به علت گرمای شدید مناطق زندگی خود قادر به کاشت هیچ محصولی نیستند.

خرید نهال گردو پکان و کاشت آن در مناطق جنوبی کشور مانند بندرعباس، کیش، قشم و غیره که هزاران هکتار زمین‌های بلااستفاده دارند بسیار ایده آل است. شاید برای مردم این مناطق به دور از تصور یا انتظار باشد اما می‌توانند با نهال های  گردو و حتی بادام مقاوم به گرما بزرگ‌ترین سرمایه‌های اقتصادی و طبیعی را برای خود و فرزندان خود رقم بزنند و با هزینه های اندک زمین‌های کشاورزی خالی خود را آباد کنند.

نهال‌های بادام مناسب برای کاشت در مناطق سردسیر و گرمسیر

خرید نهال بادام نیز پارامترهای خاص خود را دارد. نهال بادام نیز ارقام مختلفی دارد و هر کدام به شرایط ویژه‌ای برای کشت نیاز دارند. به همین دلیل برای احداث نهالستان بادام باید شرایط محیط کشت را در نظر بگیرید تا بتوانید براساس آن نهال میوه بادام مناسبی را انتخاب کنید. خرید نهال بادام مناسب نیز به اندازه خرید نهال گردو اهمیت دارد اگر نهال با آب‌ و هوای منطقه کشت سازگار نباشد، عملاً بازدهی مطلوبی نخواهد داشت. برترین نهال‌های تجاری بادام را در ادامه معرفی می‌کنیم.

نهال‌های بادام گرمسیری

نهال‌هایی از جمله: نهال بادام مامایی، نهال بادام دیم، نهال بادام دسمیومارکوتا بومی اسپانیا، بادام سنگی که بادام معروف ایرانی است در آب و هوای گرم قابلیت کشت مناسبی دارند. این نهال‌ها از نظر تجاری و اقتصادی رتبه بالایی دارند چون همگی مغز درشت و خوش طعمی دارند و باردهی آن‌ها در شرایط استاندارد بالا است. نهال‌های گرمسیری بادام نه تنها در گرما از بین نمی‌روند بلکه برای رشد و باردهی بالا به گرما و نور احتیاج دارند. برخی از این نهال‌ها حتی به آبیاری آن چنانی هم نیاز ندارند و به صورت دیم قابل کشت اند. خرید نهال گرمسیری بادام برای احداث نهالستان در مناطق گرم و خشک کشور و سرمایه‌گذاری طولانی مدت در این مناطق بهترین گزینه است.

نهال‌های بادام سردسیری

نهال‌های بادام شکوفه، فرانیس، آذر، پسته‌ای، سهند، کاغذی و فراسلیس برای کشت در شرایط آب و هوایی سرد و کوهستانی بسیار ایده آل‌اند. این نهال‌ها برای باروری به یک دوره سرمای زمستانی نیاز دارند. در فصل سرد سال نیازی به آبیاری این نهال‌ها نیست. گل‌دهی نهال‌های بادام سردسیری در اواخر فروردین شروع می‌شود و سرمای بهاری تاثیری روی نهال‌ها نمی‌گذارد. به اصطلاح سرما این نهال‌ها را نمی‌سوزاند. این نهال‌ها همگی باکیفیت و پر مغز هستند و باردهی بسیار زیادی دارند. طول عمر اقتصادی این نهال‌ها حداکثر ۴۰ سال می‌رسد.

بهترین نهال‌های تجاری گردو و بادام را از کدام نهالستان معتبر تهیه کنیم؟

گذشته از شناخت و آگاهی نسبی در مورد نهال‌ها، خرید نهال گردو و بادام مناسب و سالم خود یک معضل بزرگ محسوب می‌شود چون ممکن است حین حمل و نقل ریشه نهال‌ها آسیب دیده وعملاً کاشت آن‌ها بیهوده تلقی شود. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید نهال گردو و بادام مرغوب به  نهالستان پالیز گردو مراجعه کنید. این نهالستان معروف در شما غرب کشور واقع است و حدود ۵۰ سال سابقه کاری دارد. نهالستان پالیز آماده ارائه خدمات و مشاوره لازم برای احداث نهالستان است. لینک زیر پل ارتباطی شما با این مجموعه است.

جهت ارائه مشاوره رایگان و راهنمایی شما عزیزان در خصوص انتخاب و خرید نهال میوه مناسب می توانید از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید.

وب سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال گردو :‌ palizgerdo.ir

وب سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال میوه :‌ paliznahal.ir

شماره تماس ها: ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳ /  مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26143
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید