امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

معرفی ارز دیجیتال زیلیکا؛ همه چیز درباره Zilliqa


1401/07/27
کد خبر : 28203
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

یکی از مهم‌ترین مشکلات ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌ها در عصر امروز، مقیاس پذیری است. برخلاف شبکه بلاک چین‌های پیشتاز امروز مانند بیت کوین و اتریوم، زیلیکا (ZIL) از ابتدا برای رفع این مشکل ساخته شده است. قابلیت اصلی Zilliqa توانایی آن در تابید هزاران تراکنش در ثانیه است، به‌لطف این قابلیت می‌توان ابزارهای مالی پیشرفته را روی آن ساخت.
این شبکه می‌تواند برای گنجاندن دسته‌ای از خدمات مبتنی بر بلاک چین، مثل اپلیکیشن‌های مالی داده محور و قراردادهای هوشمند استفاده شود. زیلیکا یک زبان جدید را برای قراردادهای هوشمند خود توسعه داد و اسم آن را سیلا (Scilla) گذاشت. سیلا یک زبان متمرکز بر امنیت و با هدف تعیین هویت خودکار و از بین بردن نقاط آسیب پذیر امنیتی در مرحله زبان نوشتن قرار داد است.


 ارز دیجیتال زیلیکا

تاریخچه ارز دیجیتال زیلیکا

پایه‌های پروژه زیلیکا در سنگاپور بنا شد؛ Zilliqa   به‌عنوان یک پایان نامه بلاک چینی در دانشگاه ملی سنگاپور توسعه یافته است. Prateek Saxena و Loi Luu به طور مشترک یک وایت پیپر در سال 2016 میلادی (1394 شمسی) تالیف کردند. این وایت پیپر چراغ راهی شد برای ایده شاردینگ بلاک چین. در ادامه هر کدام کمپانی خود را تاسیس کردند و Xinshu Dong را به‌عنوان رئیس بخش مهندسی پروژهZilliqa  استخدام کردند.  پروژه زیلیکا که محصول مشترک این دو شرکت است، کلید خورد. در دی ماه 1395 زیلیکا راه اندازی شد . در یک دور فروش اولیه خصوصی تا آخر همان سال مبلغ 12 میلیون دلار ETH سرمایه جمع آوری کرده بودند که به‌خاطر رشد قیمت اتریوم این سرمایه به 20 میلیون دلار افزایش یافت.

نحوه عملکرد بلاک چین

استفاده زیلیکا از شاردینگ ازدلایل مهمی است که بسیاری از کاربران به این پروژه به چشم یک سرمایه گذاری خوب برای آینده نگاه می‌کنند. در بلاک چین های جا افتاده مانند اتریوم و بیت کوین، ماینرها درتلاش برای حل یک دسته مشابه از تراکنش‌ها در هر بلاک هستند و این به شکل متوالی و منطقی ادامه می‌یابد. هرچند در Sharding ، بلاک چین به بخش های کوچکتر به اسم شارد تقسیم می‌شود و هرکدام، بخشی از یک بلاک را با هماهنگی دیگر بخش‌ها، حل می‌کنند.
زیلیکا در بین علاقمندان کریپتوکارنسی کشش زیادی پیدا کرد که این به لطف تطبیق پذیری و مقیاس پذیری بالای شبکه آن بوده است. نهایتا به همین خاطر است که بسیاری از کاربران عقیده دارند Zilliqa یک سرمایه گذاری خوب است. جامعه ارز دیجیتال منتظر عملی شدن وعده‌‌های زیلیکا (که در فروش اولیه سکه خود در سال 2018 را اعلام کرده است) هستند تا ببینند چطور شبکه بلاک چین آن خدمات وعده داده شده را ارائه می‌دهد، به‌هرحال زیلیکا اولین بلاک چین مبتنی بر شاردینگ بوده و پیشتاز مقیاس پذیری، تراکنش‌های زیادتر و هزینه پایین هم هست.
 

شبکه ها و کیف پول ارز دیجیتال ZIL

شبکه هایی که ZIL را می‌توان روی آنها استفاده و نگهداری کرد، زیاد نیستند. شما می‌توانید زیلیکا خود را روی شبکه اختصاصی خود با هزینه بسیار پایین منتقل کنید ولی باید در نظر داشته باشید شاید تمام والت‌ها از این بلاک چین پشتیبانی نکنند، هرچند بسیاری از هات والت‌های معروف مانند تراست ولت، اتمیک والت و سیف پال شبکه اختصاصی زیلیکا را ساپورت می‌کنند. شبکه دیگری که می‌توان Zilliqa را با کمک آن منتقل کرد BEP20 است. بی ان بی چین (بایننس اسمارت چین) را اکثریت کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری ساپورت می‌کنند.


 ارز دیجیتال زیلیکا

صرافی های عرضه کننده زیلیکا

صرافی های ارائه دهنده کوین ZIL بسیار زیاد هستند. تقریبا اکثر صرافی های مشهور و بزرگ این کوین را برای خرید و فروش ارائه می‌دهند. بایننس، هوبی، بیت هامب، کوکوین و بیترکس از معروف‌ترین ارائه دهندگان این ارز دیجیتال بوده اما محدودیتی تکراری که برای ما ایرانی‌ها دارند. الزامی بودن احراز هویت در بیشتر این صرافی ها دست کاربر ایرانی را برای مبادله ارزهای دیجیتال در صرافی های بزرگ بسته است، به‌طوری‌که تعداد کمی از صرافی های بین المللی هستند که اجاز دسترسی بدون احراز هویت را می‌دهند.
راهکاری که جلوی پای ما ایرانی‌ها قرار دارد استفاده از صرافی های ایرانی است، چند سالی است که ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده‌اند و طبیعتا وجود صرافی هم الزامی بوده و هست. تعدادی از صرافی های محبوب ایران هستند که چندسالی می‌شود در این حوزه خدمت رسانی می‌کند، در حال حاصر بیشتر از 300 رمز ارز را برای خرید و فروش پشتیبانی کرده و از شبکه های زیادی از جمله زیلیکا هم استفاده می‌کنند. بدین صورت در کشوری که قیمت دلار بسیار بالا است، هزینه انتقال ارزهای دیجیتال را می‌توان بسیار ناچیز نگه داشت. در کنار این‌ خدمات پشتیبانی 24 ساعته همه روزه را اضافه کنید تا صرافی های برتر ایرانی را برای مبادلات ارز دیجیتال خود در نظر داشته باشید.

پیش بینی آینده قیمت Zilliqa

درحال حاضر این ارز دیجیتال هم مانند دیگر رمز ارزها وضعیت اصلاحی دارد اما در گذشته قیمت‌های بسیار خوبی را ثبت کرده است. زیلیکا در تیرماه سال گذشته قیمت 23 سنت را هم دیده اما در زمان نگارش این مقاله 0.046 دلار قیمت دارد. ولی در کل به‌دلیل بلاک چین بسیار بهینه و اهداف عالی این پروژه، تحلیلگران بزرگ افق‌های بسیار بالاتری را برای زیلیکا اعلام کرده اند در زیر چارت این ارز دیجیتال را می‌توانید ببینید که صرفا تحلیل شخصی بوده و باید با استراتژی خود تطبیق دهید. این‌ها اهدافی است که در میان مدت و بلند مدت برای ZIL در دسترس است در صورتی‌ که قدرت شکست سطوح مقاومتی مشخص شده را داشته باشد.  برای اطلاع از جدیدترین خبرهای دنیای کریپتو کارنسی می‌توانید شت کوین نیوز (shit-coin.news) را دنبال کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28203
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید