امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

مشکلات رایج تلوزیون‌های ال‌جی


1401/07/27
کد خبر : 28072
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

 لطفا تا انتهای مطلب با ما در آچار به دست همراه باشید.


 تعمیر تلویزیون ال جی

آشنایی مختصر با برند ال‌جی

شرکت ال جی در سال 1958 فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز که همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، محصولاتی با کیفیت فوق‌العاده عالی را تولید و روانه بازارهای جهانی کرده است. به همین سبب توانسته در سراسر دنیا کاربران وفادار فراوانی پیدا کند. در حال حاضر این شرکت یکی از برترین و بزرگترین برندهای لوازم خانگی است. اولین محصول ال‌جی یک رادیو بود که در 15 نوامبر 1959 به بازار عرضه شد. این محصول را می‌توان آغازی بر فعالیت‌های کشور کره در زمینه صنعت الکترونیک دانست.
روزگاری در کشور عزیزمان ایران، تنها سامسونگ و ال‌جی بودند که بازار را به انحصار خود درآورده بودند. اما امروزه در کشور برندهای مختلفی از نقاط مختلف جهان می‌بینیم. حتی برندهای ایرانی هم وارد میدان شده‌اند. با این وجود ال‌جی همچنان مشتریان وفاداری دارد که هنگام خرید نخستین گزینه خود را از محصولات این شرکت انتخاب می‌کنند.
در بین تمامی محصولات ال‌جی، تلویزیون‌های این شرکت از همه محبوب‌تر هستند. علت این امر پیشگام بودن این شرکت کره‌ای در بخش تلویزیون است. به عنوان مثال این برند جزو نخستین‌هایی بود که تلوزیون‌های پلاسمایی 71 اینچی و نخستین LCD 55 اینچی را روانه بازار کرد.


 تعمیر تلویزیون ال جی

علت روشن نشدن تلویزیون ال‌جی

اکثر افراد فکر می‌کنند که روشن نشدن تلویزیون یک مشکل بزرگ است که حتما به تعمیرکار نیاز دارد. درحالی که شاید مشکل پیش‌پا افتاده‌ای به وجود آمده باشد و خودتان بتوانید آن را حل کنید. ایرادهای مربوط به روشن نشدن تلویزیون، عموما به علت مشکل برق‌رسانی به دستگاه است. اگر مشکلی در برق رسانی یا سخت افزار تلویزیون به وجود آمده باشد، علائم زیر را ممکن است در تلویزیون ببینید:
•    تلویزیون روشن نمی‌شود.
•    یک لحظه تصویر می‌آید و بعد صفحه نمایشگر خاموش می‌شود.
•    چراغ پاور تلویزیون‌ چشمک می‌زند.
•    تلویزیون روشن و خاموش می‌شود.
•    بعد از چند ساعت کار کردن مداوم، تلویزیون خود به خود خاموش می‌شود.
اگر هرکدام از این مشکلات را دارید، بهتر است قبل از تماس با تعمیرکار موارد زیر را چک کنید.
نخست پریز و یا محافظ برق را چک کنید تا مشکلی نداشته باشند. دستگاه را به صورت مستقیم به برق وصل کنید تا متوجه شوید که محافظ ایراد دارد یا نه. در قدم بعدی دکمه پاور قرار گرفته بر روی تلویزیون را چک کنید تا متوجه شوید که آیا دکمه گیر کرده یا نه. اگر هم تلویزیون شما برای روشن خاموش شدن به صورت لمسی کار می‌کند، با یک دستمال نرم و خشک آن ناحیه را پاک کرده و مجدد آن قسمت را لمس کنید تا تلویزیون روشن شود.
اگر با انجام این کارها دیدید که فقط لوگوی ال‌جی نشان داده می‌شود و دیگر تصویری نمی‌آید یا به کل صفحه نمایش روشن نمی‌شود، حتما باید کار را به یک فرد کاردان که ترجیحا نماینده ال‌جی هم باشد، بسپارید تا دستگاه به صورت تخصصی چک شود. البته بهتر است قبل از تماس با تعمیرکار یک بار منبع ورودی مثل آنتن یا دستگاه‌های دیگر را چک کنید. ممکن است تلویزیون کاملا سالم باشد، اما منبعی که وظیفه ارسال تصویر به تلویزیون را دارد، با مشکل مواجه شود.
در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل در زمینه تلویزیون خصوصا در شهر ساری، می‌توانید با نمایندگی تعمیرات تلویزیون در ساری ارتباط برقرار کنید. برای این کار کافی است به سایت آچار به دست مراجعه کنید.

ایرادهای مربوط به نمایش تصویر

گفتیم که شاید علت نداشتن تصویر، منبع ورودی شما باشد. اما غیر از این، ممکن است با مسائل دیگری هم مواجه شوید. مثلا اینکه تلویزیون شما صدا دارد ولی تصویر ندارد یا کیفیت تصاویر به شدت پایین است. شاید هم صفحه نمایش به حالت شطرنجی درآید. یک ایراد دیگر می‌تواند خوب نبودن رنگ تصویر باشد.
اکثر مواردی که نام برده شد، مربوط به تنظیمات نرم‌افزاری تلویزیون است و ممکن است با بالا و پایین کردن منو و برگرداندن تنظیمات به حالت استاندارد، مشکل حل شود. اگر به طور کامل به کار کردن با نرم‌افزار تلویزیون مسلط هستید، می‌توانید خودتان دست به کار شوید. در غیر این صورت ممکن است تنظیمات را بدتر از حالت اولیه کنید. به همین خاطر بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید و از او بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.
اگر ایراد مربوط به تنظیمات نرم‌افزاری نباشد، تعمیرکار باید دست به کار شوید و قطعات سخت‌افزاری مختلف را تست کند تا اینکه بتواند منشا خرابی را بیابد. در صورتی که نیاز به تعویض قطعه باشد، هزینه تعمیر قطعا بیشتر از حالت تعمیر نرم‌افزاری خواهد بود.


 تعمیر تلویزیون ال جی

آشنایی با وب‌سایت آچار به دست

وب‌سایت آچار به دست یک سرویس‌دهنده آنلاین و اینترنتی در حوزه خدمات لوازم خانگی، صوتی تصویری، کولر، پکیج و تأسیسات است که در شهرهای شمال کشور و شهر تهران به ارائه خدمات می‌پردازد. خدمات این وبسایت عبارت است از نصب و راه‌اندازی، سرویس و تعمیرات، بازدیدهای دوره‌ای و آموزش‌های لازم برای استفاده از لوازم مختلف.
در صورتی که نیاز به تعمیرات تلویزیون در ساری دارید، می‌توانید از طریق وبسایت آچار به دست اقدام نمایید. برای این کار وارد سایت شده و از بخش سرویس و تعمیرات، درخواست خود را با مشخص کردن مشکلی که دارید ثبت کنید. مختصصان امر درخواست شما را از طریق این سامانه دریافت کرده و با قبول درخواست شما در اسرع وقت در محل حاضر می‌شوند تا به مشکلاتتان رسیدگی کنند.
ضمنا ممکن است از بخش سوالات متداول هم بتوانید ایراد دستگاه خود را یافته و خودتان برطرف کنید. پس حتما به وبسایت آچار به دست سر بزنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28072
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید