امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مشکلات جاروبرقی رباتیک


1401/07/27
کد خبر : 27686
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

جاروبرقی جزء وسایلی محسوب می شود که امروزه معمولا در تمامی خانه ها وجود دارد و برای نظافت و جارو کردن منزل از آن استفاده می‌شود اما جاروبرقی های رباتیک به شما این امکان را می‌دهند که نظافت خانه تان را راحت‌تر انجام بدهید و دیگر با مشکلاتی مثل کمردرد روبه رو نباشید. این وسیله کاربردی همانند تمامی وسایل برقی دیگر می‌تواند دچار مشکل و خرابی می‌شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. در ادامه این مطلب شما میتوانید با مشکلات احتمالی که ممکن است برای جاروبرقی رباتیک شما به وجود بیاید آشنا شوید. با ما همراه شوید...


 
عیب یابی جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک یک ابزار کاربردی می‌باشد که نسبت به جاروبرقی های دیگر دارای قیمت گرانتری است و به همین جهت باید به شیوه صحیح نگهداری شود و به صورت اصولی تمیز کردن و مراقبت از آن انجام شود؛ اگر اگر نمی خواهید که برای مدتی از جاروبرقی تان استفاده کنید باید دکمه آف (OFF) دستگاه را حتماً زده و آن را در شرایطی که تهویه مناسب و محیط خنک بوده نگهداری نمایید تا دستگاه دچار خرابی نگردد.
جاروبرقی هوشمند یا رباتیک معایب و مزیت هایی نیز دارد که می توان به عنوان مهمترین مزیتهای آنها به این موارد اشاره کرد: صدای کم، امکان کنترل جارو از راه دور، امکان طی کشیدن سطوح به شکل همزمان، توانایی جارو کردن سطوح مختلف نظیر سرامیک پارکت فرش، امکان تنظیم نمودن دستگاه به منظور جارو کشیدن نقطه خاص در منزل، امکان جارو کشیدن محیط هایی که دسترسی به آنها سخت بوده یا ارتفاع کمی دارند و....
قبل از هر چیزی بد نیست بدانید این امکان وجود دارد که مشکلات مرتبط با جاروبرقی رباتیک در هر مدلی متفاوت باشد اما به صورت کلی به موارد چون باتری، برس های کناری، سنسورها، فیلتر، مخزن زباله، شارژر، چرخ ها و... مرتبط می باشد.
حتما بخوانید: چه ربات هایی در آشپزخانه وجود دارد؟

مشکلات مرتبط با باتری در جاروبرقی های رباتیک

یکی از مشکلات رایجی که برای این نمونه جارو برقی ها رخ میدهد خرابی باتری است. معمولاً وقتی جاروبرقی با مشکل خرابی باتری روبه‌رو شود دستگاه روشن نمی شود یا برای شارژ شدن زمان بیش از اندازه ای را می طلبد که برای برطرف کردن آن حتماً باید باتری تعویض شود. در مدل های مختلف محل قرار گرفتن باتری متفاوت است اما معمولاً در مخزن زباله جارو هستند.
حتما بخوانید: دلیل روشن شدن چراغ جاروبرقی رباتیک چیست؟

تمیز نمودن برس های کناری

معمولاً در جاروبرقی های رباتیک دو برس کناری چند کاره وجود دارد که برای تمیز کردن گرد و غبار مورد استفاده قرار می‌گیرند و وقتی این برس ها کثیف شوند جاروبرقی نمی توانند همانند اولیه تمیزکردن را انجام بدهد؛ پس شما باید پس از چندین بار جاروبرقی کشیده ان این برس های کناری را بیرون بیاورید و تمیز کنید.
برای این که بهترین عملکرد را از جاروبرقی دادن حاصل کنید توصیه می‌شود به صورت کامل در سال دوباره این برس ها را عوض کنید.

بررسی برس رولر

اگر متوجه شده اید که جاروبرقی رباتیک شما نمی تواند به صورت صحیح فضای مورد نظر شما را تمیز کند یا در زمان استفاده گرد و غبار به جای می گذارند معمولاً باید برای برطرف کردن مشکل برس رولر را بررسی کنید و به منظور پیشگیری از ضعیف شدن کارکرد این برس بهتر است در سال یکبار برای عوض کردن آن اقدام کنید.

نقش مهم فیلترها در جاروبرقی رباتیک

تمیز بودن فیلترها در جاروبرقی رباتیک بسیار مهم می باشد. اگر که جاروبرقی تان کار نمی کند ممکن است موتور آن خراب شده باشد که البته گرفتگی فیلتر جاروبرقی از دلایل خرابی موتور به شمار می‌رود؛ عموماً این فیلتر در مخزن زباله جاروبرقی است و برای تمیز کردن آن باید جارو برقی را سر و ته نموده و درپوش را باز کنید و این فیلتر را از محفظه زباله بیرون بیاورید و به واسطه یک برس مخصوص برای تمیز کردن آن اقدام کنید و اگر از دستمال میکروفایبر استفاده می کنید به آرامی با فشار دست این فیلتر را تمیز نمایید.

به تمیزی سنسورها اهمیت بدهید

اگر که سنسورهای دستگاه شما گرد و غبار گرفته باشند دیگر نمی توانند عملکرد خودشان را انجام بدهند و شما باید برای تمیز کردن سنسور ها اقدام کنید؛ بدین منظور جاروبرقی تان را به پشت قرار بدهید به نوعی که از زمین فاصله داشته باشد بعد با یک تکه پنبه با یک فشار آرام برای تمیز کردن آنها اقدام کنید. این امکان نیز وجود دارد که سنسور دستگاه شما به چرخ ها نزدیک باشد که باید حتماً به منظور پیدا کردن محل دقیق آنها از دفترچه راهنمای جاروبرقی رباتیک استفاده کنید.

مخزن زباله

برای اینکه دستگاه کارکرد صحیح داشته باشند حتماً چند بار پس از استفاده از دستگاه برای تخلیه مخزن زباله اقدام کنید.  به تمیز کردن مخزن زباله اهمیت بدهید تا دستگاه شما نظافت و جارو کردن را صحیح انجام بدهد.

بررسی شارژر

شارژ یکی از مهم‌ترین قطعات در جاروبرقی رباتیک محسوب می‌شود که اگر دچار خرابی گردد قطعاً جاروبرقی شما نمی تواند درست کار کند و دچار مشکل خواهد شد. شما نباید به منظور شارژ کردن باطری جاروی خود از شارژر معیوب استفاده کنید چرا که در این حالت صدمه‌ای جدی به باتری و مدارهای سیستم وارد میکنید و پس از آن دقت کنید که حتماً جاروی شما از منبع مناسب جریان‌برق کافی و لازم را دریافت خواهد کرد.

برطرف کردن مسدودیت چرخ ها

شما برای اینکه پیشگیری های لازم را از مشکلات احتمالی انجام بدهید هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن چرخ های جاروبرقی خود اقدام کنید. برای این کار کافی است که در پوش زیر جاروبرقی را باز نموده و چرخ ها را بیرون بیاورید و هرگونه گرفتگی یا  آشغالی که روی چرخ وجود دارد را برطرف کرده و آنها را تمیز کنید و در جای خودشان بگذارید. اگر که چرخ ها از نظر شکستگی و صاف شدن دچار مشکل شده‌اند باید برای تعویض آنها اقدام کنید تا مشکل دستگاه را برطرف نمایید.
گاهی لازم است که ریست کارخانه دستگاه جارو برقی رباتیک انجام شود که برای این کار باید از کنترل جارو استفاده شود اما توصیه می شود اگر در این رابطه هیچ اطلاعاتی ندارید و نمی توانید به شیوه صحیح ریست کارخانه ای دستگاه رباتیک تان را انجام بدهید از متخصصین حرفه ای و با تجربه استفاده کنید.
مجموعه آی پی امداد به عنوان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در تهران می تواند هرگونه مشکل در زمینه تعمیر لوازم خانگی را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام بدهد و در عیب یابی و تعمیر انواع لوازم از جمله ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و.... در کنار شما خواهد بود؛ شما برای ارتباط با آی پی امداد کافی است که از شماره هایی که در سایت وجود دارد استفاده کنید یا به واسطه فرم تماس با آی پی امداد در تماس باشد تا در مکان و محل مورد نظر شما در کوتاهترین زمان ممکن تعمیرکاران با تجربه و خبره حاضر شده و به بررسی و عیب یابی دستگاه شما بپردازند و دستگاه تان به بهترین شکل تعمیر نموده و به شما تحویل بدهند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27686
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید