امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

مشکلات ایمپلنت چیست ؟ (معایب ایمپلنت دندان)


1401/07/27
کد خبر : 28733
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 12 نفر

همچنین در انجام این روش شک داشته باشید که آیا آن را انجام دهید یا خیر. می توان گفت ایمپلنت یک روش درمانی و زیبایی است که می تواند بسیار مزایای زیادی داشته باشد. اما در کنار مزایایی که دارد می تواند یک سری مشکلات نیز ایجاد کند که در ادامه به بررسی این مشکلات و عوارض ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.


 مشکلات ایمپلنت چیست

بررسی این پرسش که مشکلات ایمپلنت چیست

در جواب به این سوال که مشکلات ایمپلنت چیست باید گفت یکی از اساسی ترین مشکلات این روش طول درمان طولانی آن می باشد. دندانپزشک مربوطه با ایجاد شکاف در بین استخوان فک پایه ایمپلنت را نصب می‌ کند. اما این پایان درمان نیست. زیرا باید یک مدت زمان چند ماهه به پایه ایمپلنت داده شود تا بتواند به خوبی فیکس شده و جوش بخورد و اگر فرد ایمپلنت کامل دندان انجام دهد ، این مدت زمان بیشتر می شود.
به این ترتیب زمان انجام این روش طولانی می باشد و فرد باید چند جلسه به دندانپزشک مراجعه کند تا روند درمان تکمیل گردد. یکی دیگر از مشکلات این روش ایجاد درد و خونریزی می‌ باشد. البته امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی برش بر روی لثه و استخوان ها با لیزر انجام می‌ گیرد و درد و خون ریزی کم تری نیز دارد. همچنین ایمپلنت سوئیسی به نسبت بسیار از ایمپلنت ها دارای عوارض کمتری می باشد.
اما افراد با توجه به آستانه دردی که دارند می‌ توانند با این مشکل مواجه شوند. ایجاد عفونت یک مشکل اساسی دیگر است. ممکن است به دلیل استفاده  دندانپزشک از مواد بی کیفیت و یا نداشتن تجربه و تبحر لازم این مشکل به وجود آید. در بعضی مواقع این عفونت به قدری شدت می‌ گیرد که ممکن است کل دهان و دندان های فرد را درگیر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا از این مشکلات بیشتر بگوییم.

ادامه بررسی‌ مشکلات ایمپلنت

در بالا تا حدودی به این پرسش که مشکلات ایمپلنت چیست پاسخ دادیم. حال به بررسی بقیه این موارد می‌ پردازیم. می توان لق شدن پایه ایمپلنت را یک اتفاق بد دانست. این اتفاق ممکن است به خاطر دلایل مختلفی به وجود آید. این اتفاق به خاطر تحلیل رفتن استخوان فک و یا بیماری ایمپلنتایتیس می باشد. البته با انجام یک سری کار های ساده می توان این‌ مشکل را برطرف کرد.
به عنوان مثال مصرف آنتی بیوتیک و یا حفظ کردن بهداشت دهان و دندان می تواند کمک بزرگی‌ برای جلوگیری از این مشکل باشد. این مشکلات که گفته شد جزو مواردی بوده اند که در حین انجام این درمان ممکن است اتفاق بیفتند. حال یک سری مشکلات وجود دارند که ممکن است بعد از نصب ایمپلنت برای بیمار ایجاد شود.


مشکلات ایمپلنت چیست


ممکن است بعد از گذشت مدتی از نصب، پایه ایمپلنت لق شود. برای برطرف کردن این مشکل دندانپزشک پایه را خارج می‌ کند و زمانی را منتظر می‌ ماند تا استخوان فک جای خالی ایجاد شده را ترمیم کند. این مشکل ممکن است نیاز به اقدامات پیشرفته ای نیز داشته باشد.‌ به عنوان مثال در بعضی مواقع ممکن است دندانپزشک آن قسمت را بی حس کند و یا بخیه بزند و پیوند استخوان انجام دهد. این اتفاق بیشتر برای افرادی می افتد که دندان های آن ها به علت بیماری های لثه از بین رفته است. یکی دیگر‌ از مشکلات ایمپلنت ها اندازه گیری و جایگذاری نادرست آن ها درون لثه ها می‌ باشد. این اتفاق باعث ایجاد یک فضای خالی بین ایمپلنت و دندان های‌ مجاور می شود. به همین علت در بین این شیارهای خالی ذرات غذا و مواد خوراکی نفوذ پیدا می‌ کنند و به مرور زمان باعث ایجاد عفونت و مشکلات دیگر‌ می شوند.

ایمپلنت دندان و ساختار آن

در بالا سعی کردیم‌ به این پرسش که مشکلات ایمپلنت چیست پاسخ دهیم. حال بهتر است کمی در رابطه با ساختار آن صحبت کنیم. ایمپلنت ها از یک پایه و یک تاج تشکیل شده اند. این پایه ها درون قسمت لثه و استخوان فک سوار می شوند. باید زمانی از نصب این پایه درون لثه ها بگذرد تا دندانپزشک بتواند تاج دائمی را نصب‌ کند. این مدت زمان بسیار مهم است و فرد باید پرهیز های غذایی و دارویی که پزشک تجویز کرده است را دقیقا انجام دهد. فیکس‌ شدن کامل این‌ پایه درون استخوان فک سبب می شود که کار دندانپزشک راحت تر باشد و بتواند بدون هیچ مشکلی تاج دائمی را بر روی آن نصب‌ نماید.
پرهیز غذایی یکی دیگر‌از‌ مشکلات ایمپلنت دندان می باشد. فردی که ایمپلنت می‌ کند تا چند روز باید از خوردن و جویدن غذا های بسیار سفت مانند آجیل ها، ته دیگ، هویج و … پرهیز کند. همچنین آشامیدن نوشیدنی های بسیار گرم و بسیار سرد نیز‌می‌ تواند مضر باشد. تمام این پرهیز های غذایی را پزشک معالج به فرد ارائه می دهد. در صورت رعایت نکردن این موارد ممکن است پایه ایمپلنت درون استخوان فک شل شود و بخیه ها پاره شوند. به این ترتیب بیمار باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کرده و این مشکل را برطرف نماید.


 مشکلات ایمپلنت چیست


پرهیز غذایی یکی دیگر از مواردی است که در پاسخ به سوال افراد در زمینه اینکه مشکلات ایمپلنت چیست داده می شود.‌ شاید در ظاهر ایمپلنت دندان کاری راحت باشد اما در نظر داشته باشید که این روش در کنار مزیت های زیادی که دارد مشکلاتی را نیز برای فرد به وجود می آورد. هیچ جراحی بدون مشکل نیست. در ایمپلنت یک‌ کار تهاجمی‌ اتفاق می افتد. پس بهتر است فرد خود را برای روبرو شدن با عواقب و تمام این مشکلات آماده سازد.

جمع بندی در رابطه با این پرسش که مشکلات ایمپلنت چیست

در این مقاله سعی کردیم بیشتر به این پرسش افراد پاسخ دهیم‌ که مشکلات ایمپلنت چیست. ایمپلنت دندان یک روش عالی و دائمی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته می باشد. این روش سبب شده است که بسیاری از مشکلات افراد برطرف شود و دیگر‌ با مشکلاتی که ناشی از نبودن دندان می باشد روبرو  نشوند. اما مانند تمام روش های دیگر این کار نیز مشکلاتی دارد. می توان گفت قبل از انجام ایمپلنت دندان بهتر است تا حدودی با مشکلات آن آشنا شوید. به این صورت با آگاهی کامل این کار  را انجام می دهید و می توانید تصمیمی درست بگیرید. بهتر دست با افراد کاربلد و با تجربه در این زمینه مشورت کنید. به این صورت می توانید اقدامی درست داشته باشید. البته در نظر داشته باشید انتخاب یک دندانپزشک کاربلد سبب می شود که شما کمتر با این مشکلات دست به گریبان شوید.
امید است با مطالب بالا به این پرسش که مشکلات ایمپلنت چیست پاسخ کاملی داده باشیم و شما را با تمام این مشکلات آشنا کرده باشیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28733
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید