امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مزوتراپی مو روشی فوق العاده برای درمان ریزش مو


1401/07/27
کد خبر : 27576
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 16 نفر

مزوتراپی مو یک روش جدید برای درمان ریزش و کچلی در افراد می باشد. ممکن است با بهم خوردن نظم هورمون ها، مردان و زنان دچار مشکلاتی مثل ریزش مو شوند. در این حالت با استفاده از روش های جدید مثل مزوتراپی، می توانند از ریزش مو، جلوگیری و به رشد مجدد آن ها کمک کنند.

در این شیوه، با تزریق محلول به کف سر باعث می شوند تا مواد مغذی وارد سر شده و باعث شود تا موها نریزد و تارهای جدید مو رشد کنند.

محلول مزوتراپی مو شامل چه موادی است؟

این محلول شامل مواد مغذی مناسب برای مو است. مثلا با تشخیص پزشک متخصص، از محلولی استفاده می شود که در آن گیاهان دارویی وجود دارد و شامل انواع ویتامین های تقویت کننده مو، هورمون ها و آنزیم های مورد نیاز رشد مو است. تزریق این محلول به شیوه مزوتراپی مو، به رشد موها کمک می کند.

تقویت موها با مزوتراپی مو

وقتی موها را مزوتراپی می کنیم، علاوه بر اینکه محلولی شامل مواد مغذی مورد نیاز مو را به سر تزریق می کنیم، با فروکردن سوزن در کف سر برای تزریق هم به تقویت و رشد موها کمک می کنیم.
 در این حالت، زخم های ریزی در کف سر ایجاد می شود که باعث گردش خون بیشتر در ناحیه سر، گردن و تحریک پوست سر و کلاژن سازی بیشتر پوست می شود. بعد از مزوتراپی ممکن است سر شروع به پوسته ریزی کند. در این صورت کلاژن ایجاد شده و پوست جدیدی برای این ناحیه تشکیل می شود.
 

چه کسانی می توانند مزوتراپی مو انجام دهند؟

برای انجام مزوتراپی مو هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد. به طور کلی هرکس که احساس می کند ریزش مو دارد و ممکن است این ریزش باعث کچلی او شود، می تواند از این روش درمانی برای تقویت موهای خود و جلوگیری از ریزش مو استفاده کند.
بعضی اوقات، مردان و زنان در طول زندگی خود دچار مشکلات هورمونی می شوند. در این حالت ممکن است موی آن ها شروع به ریزش کند. در این حالت می گویند که ریزش موی آلوپسی آندروژنیک رخ داده است.
به این افراد حتما توصیه می کنیم از مزوتراپی مو که یک روش درمانی بدون جراحی (غیرتهاجمی) است، استفاده کنند. در محلول تزریقی این افراد حتما از دو داروی ماینوکسیدیل و فیناستراید که برای کنترل ریزش های آندروژنیک است، استفاده می شود.

مزوتراپی مو

چه کسانی نباید مزوتراپی مو انجام دهند؟

افرادی که دچار التهابات پوستی به ویژه در ناحیه سر هستند، نباید از این روش درمانی استفاده کنند. اگر فردی دچار هموفیلی و یا دیابت باشد نیز مزوتراپی برای او مناسب نخواهد بود. توصیه می شود زنان باردار نیز اقدام به انجام مزوتراپی مو نکنند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی چقدر است؟

در حالت کلی برای اینکه این روش به خوبی جواب دهد، به چندین جلسه تکرار آن نیاز است. اما این مورد بستگی دارد که حجم ریزش شما چقدر باشد. از دیگر عوامل موثر برای دانستن تعداد جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی مو می توان به سن فرد و جوابگویی داروهای تزریقی اشاره کرد.
با نظر پزشک معمولا به 8 تا 15 جلسه برای مزوتراپی نیاز است. در ابتدای این روند نیاز است فرد هفته ای یکبار به کلینیک مراجعه کند. بعد از یک ماه تعداد جلسات به هر دو هفته یکبار و بعد از ماه سوم یکبار در ماه می توان مزوتراپی را تکرار کرد.

نتایج نهایی مزوتراپی چگونه است و تا چند وقت اثرگذار است؟

به گفته محققان میزان اثرگذاری این روش درمانی 90 تا 92 درصد است. چون این روش باعث تحریک پوست سر و گردش خون بیشتر می شود، فولیکول های مو تقویت می شوند و سریعتر رشد می کنند.
به همین دلیل، انتظار می رود تا نتایج حاصل از مزوتراپی مو در صورت انجام جلسات به طور مرتب و رعایت اصول مراقبتی از مو، تا مدت زمان زیادی و یا به طور دائمی، اثرگذار باشد.


 
مزوتراپی مو

مزایای مزوتراپی مو

این روش می تواند به افراد کمک کند تا به جای کاشت مو که یک روش تهاجمی به حساب می آید، ریزش موی خود را کنترل کنند و شاهد پرپشت شدن و رشد مجدد موهای خود باشند.
هزینه انجام این کار بسیار مناسب تر از دیگر روش های تقویت مو مثل پی ار پی و یا کاشت مو است. نتایج این شیوه درمانی در مدت زمان کمتری قابل مشاهده است. مدت زمان انجام مزوتراپی کوتاه است و برای این کار وقت زیادی ازشما گرفته نمی شود.
تزریق محلول مزوتراپی بدون درد است و بعد از تزریق می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید. البته توجه داشته باشید که تا 3 روز نباید فعالیت هایی که باعث تعریق کف سر شما می شود را انجام دهید.
همچنین این روش، عوارض بسیار کمی دارد. ممکن است کف سر شما بخاطر تزریق با سوزن دچار زخم های ریز و یا کبودی های کوچک شود که بعد از چند روز به طور کامل برطرف می شود.
جمع بندی
همانطور که در متن بالا به آن اشاره کردیم، مزوتراپی یک روش درمانی موثر برای جلوگیری از ریزش موها می باشد. شما عزیزان می توانید از خدمات مزوتراپی مو در کلینیک زیبایی آنیل (https://anylclinic.com) که بهترین کلینیک زیبایی در غرب تهران است، استفاده نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27576
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید