امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

مزایا و معایب شستشوی فرش به روش صنعتی


1401/07/27
کد خبر : 26781
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

قالیشویی مشهد آوا به عنوان بهترین و معتبرترین قالیشویی در مشهد شناخته شده که این موضوع را مرهون استفاده از کادری متخصص و مجرب، تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و مهم تر از همه رعایت اصول مشتری مداری می باشد. در این مطلب قصد داریم مزایا و معایب شستشوی فرش به روش صنعتی را به صورت مختصر و مفید مورد بررسی قرار دهیم.
امروزه به دلیل گسترش زندگی شهری و پیشرفت علم و تکنولوژی در راستای طراحی و تولید انواع ماشین آلات و دستگاه ها، تعداد افراد و خانواده هایی که به شیوه سنتی اقدام به شستشوی فرش می کنند کاهش یافته و یا حتی به صفر رسیده است. اغلب قریب به اتفاق افراد در این مورد شستشوی مدرن و صنعتی و سپردن انواع قالی و فرش های خود به مراکز قالیشویی معتبر را ترجیح می دهند. اما شستشوی فرش به شیوه صنعتی چه مزایا و معایبی دارد؟

 مزایای شستشوی فرش به روش صنعتی

 مزایای شستشوی فرش به روش صنعتی


یکی از مهم ترین مزایای شستشوی فرش به روش صنعتی که در قالیشویی آوا به عنوان بهترین قالیشویی مشهد به آن توجه ویژه ای می شود، انجام کلیه مراحل قالیشویی با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته مخصوص می باشد. در قالیشویی به شیوه مدرن تمام مراحل خاک گیری، شستشو، پرز گیری و پرداخت و خشک کردن انواع فرش و قالی با استفاده از دستگاه های مخصوص هر مرحله انجام می شوند.
با انجام مراحل مختلف شستشوی فرش با استفاده از انواع دستگاه ها دیگر خستگی نیروی کار و کاهش توان جسمانی آنها بر کیفیت شستشو تاثیر نمی گذارند.
همچنین کادر حرفه ای قالیشویی های مدرن با تنظیم و تعیین زمان بندی، آبکشی انواع فرش را با دستگاه های مخصوص و مطابق با اصول اسلامی و با استفاده از آب کر انجام می دهند. آبکشی اصولی و اسلامی که از نظر بسیاری از افراد حائز اهمیت ویژه ای می باشد در صورتی که با استفاده از دستگاه انجام شود بر خلاف پروسه شستشوی فرش به شیوه سنتی به صورت کاملا یکدست انجام می شود.
همچنین در شستشوی فرش در قالیشویی های مدرن و به شیوه صنعتی استفاده از انواع مواد شوینده و نرم کننده را با توجه به نوع و بافت فرش انجام می دهند. در صورتی که فرش مستعد رنگ دهی باشد ابتدا از مواد تثبیت کننده رنگ بر روی آن استفاده و سپس عملیات شستشو را انجام می دهند، در صورتی که فرش بافت ضخیم و خشکی داشته باشد پس از انجام عملیات شستشو از مواد نرم کننده مخصوص فرش برای نرم شدن تار و پود آن استفاده می کنند.
همچنین توجه داشته باشید که در قالیشویی های مدرن بر خلاف قالیشویی سنتی برای خشک کردن فرش آن را در فضای باز یا در معرض تابش آفتاب قرار نمی دهند بلکه در این قالیشویی ها گرمخانه های مخصوص و مجهزی وجود دارند که عملیات خشک کردن فرش و قالی را به صورت تمام اتوماتیک انجام می دهند. این موضوع، فرش شسته شده را از انواع آلودگی های محیطی و گرد و غبار موجود در فضای باز و همچنین از شرایط جوی مختلف همچون باران و برف مصون نگه می دارد.


 
مزایای شستشوی فرش به روش صنعتی

معایب شستشوی فرش به روش صنعتی

در حالت کلی در مورد شستشوی فرش به روش صنعتی هیچ گونه معایبی را نمی توان در نظر گرفت اگر و فقط اگر از خدمات قالیشویی های مدرن معتبر برای شستشوی انواع فرش و قالی استفاده شود. در قالیشویی های معتبر و مدرن همچون قالیشویی مشهد آوا به سبب استفاده از بهترین و به روزترین دستگاه ها، در مورد تمیز شدن کامل فرش، حفظ رنگ آن، انتخاب مواد شوینده مطابق با بافت فرش و ... دقت زیادی می شود؛ در حالی که در قالیشویی های غیر معتبر ممکن است به دلیل نداشتن دستگاه های به روز و پیشرفته، فرش را به هنگام شستشو دچار سایش یا پارگی کنند.

اصول شستشوی فرش ماشینی در بهترین قالیشویی مشهد

 اصول شستشوی فرش ماشینی در بهترین قالیشویی مشهد


شستشوی فرش ماشینی در بهترین و مجهزترین قالیشویی مشهد، قالیشویی آوا، به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود. غبارگیری این نوع فرش بایستی با توجه به میزان پا خوردگی آن و مدت زمان عمر این نوع فرش انجام شود. در حالت کلی می توان گفت پروسه غبارگیری فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف راحت تر است اما در هر صورت توجه به نکاتی جهت حفظ سلامت فرش و قالی ماشینی نیز لازم می باشد.
دستگاه های قالیشویی تمام اتوماتیک توانایی شستشوی انواع فرش ماشینی به بهترین و تمیزترین شکل و همچنین در کمترین زمان ممکن را دارا می باشند.
علاوه بر شستشوی اصولی و تمام اتومات در قالیشویی های مدرن امکان رفوگری فرش های ماشینی آسیب دیده، سوخته، پاره، بید خورده و ... نیز وجود دارد. این کار توسط بهترین و حرفه ای ترین رفوگران فرش انجام می شود.
پس از انجام تمام مراحل شستشو و آبگیری و خشک کردن، فرش های ماشینی را به صورت اتو کرده، لول و کاور شده به مشتری تحویل می دهند.

ارائه خدمات مبل شویی مشهد در مرکز قالیشویی آوا

 ارائه خدمات مبل شویی مشهد در مرکز قالیشویی آوا


علاوه بر قالیشویی حرفه ای و مدرن در مرکز قالیشویی آوا به عنوان بهترین قالیشویی مشهد خدمات مبل شویی نیز ارائه می شوند. مبل ها به هر دلیل می توانند دچار آلودگی شوند. انواع لکه های چای و قهوه، غذا، چرک و آلودگی های ناشی از گرد و غبار می توانند زیبایی مبل ها را تحت تاثیر سو قرار دهند و بر دکوراسیون منزل شما نیز تاثیر بگذارند.
مبل شویی مشهد از جمله خدماتی است که به خصوص در ایام آخر سال و نزدیک عید مورد استقبال قرار می گیرد. رهایی از انواع آلودگی ها بر روی مبل ها نیازی به تعویض مبل و صرف هزینه بالا ندارد و با استفاده از خدمات مبل شویی قالیشویی آوا امکان پذیر است.
مبل شویی مشهد در محل شامل مراحلی از جمله، تمیز کردن درزها و بالشتک های مبل توسط جاروبرقی، انتخاب شوینده مناسب، انجام لکه گیری اولیه، شستشو با استفاده از دستگاه بخارشور و آبکشی یا خشکشویی انواع مبل و صندل های غذاخوری است.
در پایان می توان گفت با استفاده از خدمات قالیشویی آوا به عنوان بهترین قالیشویی مشهد نیازی نیست که نگران آلودگی، کثیفی یا آسیب به فرش ها و مبل های خود باشید. کافی است به تخصص و تجربه ما در کنار ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته مجموعه آوا اطمینان نمایید تا شاهد بهترین و با کیفیت ترین نتایج باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26781
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید