امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

مزایای ثبت علامت های تجاری


1401/07/27
کد خبر : 28265
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

با این حال، دارایی معنوی شما نیز می تواند برای یک بیزینس کوچک بسیار مهم باشد.
هر چیزی که کالا ها یا خدمات کسب و کار شما را در یک محیط تجاری مانند شعار، لوگوی کسب و کار شما و طراحی برند متمایز کند.
ثبت برند و لوگو مزایای بی شماری برای کسب و کار شما دارد و می تواند مانع از استفاده رقبا از دارایی های تجاری شما شود.
در  ادامه مطلب  مراحل اصلی فرایند ثبت برند و لوگو و طراحی برند را شرح می دهیم:

استعلام ثبت برند و لوگو

ثبت برند و لوگو، به شما کمک می کند تا با هویت سازی قانونی برای تجارت خود، دست سودجویان را کوتاه کنید. همچنین می توانید ایده های خود را تحت همین نام و علامت تجاری گسترش داده و جایگاه مناسب را در بازار کار و میان رقبا پیدا کنید. برای دست یابی به این اهداف مهم است که برند و لوگوی شما در زمان ثبت، منحصر به فرد و متفاوت باشد. استعلام ثبت برند و لوگو راه حل این مسئله است.
شما با استفاده از سامانه مالکیت معنوی صنعتی می توانید برای استعلام برند خود اقدام کرده و بدانید که آیا نام و طرح انتخابی شما در زمان ثبت برند و لوگو موردی تکراری است و یا یگانگی خود را دارد. برای انجام این کار کافی است وارد سامانه مالکیت معنوی صنعتی شده و جستجوی علائم تجاری را انتخاب کنید.
پس از پر کردن فیلدهای لازم، در می یابید که آیا برند و لوگوی انتخابی شما نمونه مشابهی دارد یا خیر. البته لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که استعلام ثبت برند و لوگو دلیل بر تأیید پرونده و ثبت برند شما نیست. این کار صرفا برای این است که بدانید برند و لوگوی انتخابی شما، منحصر به فرد است یا خیر. پس از آن می توانید برای ثبت برند و لوگو خود اقدام کنید.

بهترین راه برای دریافت اطلاع دقیق از هزینه ثبت برند چیست؟

ثبت برند و لوگو ا ز جمله فعالیت هایی است که به طور معمول برون سپاری می شوند. در اصل بهترین راه برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد چگونگی ثبت برند و هزینه های مربوط به آن، همکاری با شرکت های متخصصی است که سال ها تجربه کافی در زمینه ثبت شرکت و فعالیت ها محوری آن را دارند.
شما می توانید با اخذ مشاوره رایگان از کارشناسان رویال ثبت، بهترین نتیجه را در زمان ثبت برند و لوگو بررسی هزینه ها داشته باشید. کارشناسان رویال ثبت با داشتن بیش از ۱۷ سال سابقه کار و مشارکت در پرونده های مختلف، تجربیات لازم را برای کمک رسانی به شما در پیشبرد اهدافتان دارند. در نتیجه می توانید در هر زمان و در هر مکانی که هستید، با استفاده از مشاوره ها ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، با کارشناسان صحبت کرده و موانع سر راه تجارت خود را کنار بزنید.


مزایای ثبت علامت های تجاری

آیا ثبت لوگو و علامت ضروری است؟

ثبت لوگو یکی از موارد اجباری در زمان ثبت شرکت است زیرا که باید ثابت کنید نام و هویت شرکت شما با دیگر افراد در بازار کار متفاوت است. با رشد روز افزون تجارت های مختلف در بازار کار (و بعضا مشابه) باید به صورت قانونی لوگوی خود را به ثبت برسانید تا نامی آشنا برای مشتریان خود باشید. در ادامه این متن مراحل و شرایط مختلف ثبت لوگو را شرح می دهیم.

مراحل ثبت لوگو

ثبت لوگو با در نظر گرفتن مراحل مختلف صورت می پذیرد. توجه داشته باشید که قبل از ورود به این مسیر، باید مدارک لازم را تهیه و از صحت اطلاعات آنها مطمئن باشید. در صورت وجود مغایرت و نقص در پرونده شما، مراحل ثبت هر لوگو طبق تعریف سازمان مالکیت معنوی صنعتی پیش نخواهد رفت.
در نتیجه مهم است که مدارک عنوان شده در بخش قبلی را در نظر داشته و طبق لیست آماده کنید. پس از انجام این کار، مراحل ثبت لوگو به این شرح خواهند بود:
طراحی لوگوی مورد نظر با توجه به انواع لوگو (نوشتاری، تصویری، نماد/حروف، ترکیبی)
ثبت نام در سامانه مالکیت معنوی
تکمیل اطلاعات خواسته شده در اظهارنامه
انتظار برای تأیید اظهارنامه از طرف کارشناسان سامانه
ارسال فیزیکی مدارک به اداره مالکیت معنوی
دریافت پیش آگهی روزنامه
تأیید پیش آگهی و پرداخت تعرفه مشخص برای چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار
توجه داشته باشید که زمان تکمیل اظهارنامه ثبت لوگو، باید اطلاعات را به طور دقیق وارد کنید. همچنین در این مرحله موظف هستید که دسته بندی کالاهای شرکت و طبقات انتخابی خود را نیز مشخص کنید.


 مزایای ثبت علامت های تجاری

طراحی برند به چه صورت است؟

طراحی برند مسئله ایست که باید هم زمان با ثبت شرکت خود آن را در نظر داشته باشید. امروزه هیچ شرکتی نمی تواند بدون طراحی مناسب برای برند خود وارد بازار کار شود. زیرا مکالمه شما با مشتری ها وابستگی زیادی به ساخت برند و طراحی دقیق آن دارد. در متن پیش رو قصد داریم اهمیت این موضوع را بررسی کرده و بدانیم که طراحی برند چگونه انجام می شود.

اهمیت طراحی برند

طراحی برند، به صورت مناسب و با در نظر گرفتن قواعد لازم، می تواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند. در واقع یکی از مزیت های رقابتی شما در بازار کار، همین طراحی مناسب برند و انتخاب نام مناسب برای آن است. این میان باید در نظر داشته باشید که سادگی در طراحی لوگوی شما می تواند برندتان را در ذهن مخاطب ماندگار کند. البته پیچیدگی طرح آن نیز می تواند یک امر متمایز کننده باشد. این مسئله علاوه بر سلیقه شما به دسته بندی مخاطبین شما نیز وابسته است.
طراحی برندتان را در کنار عملکرد مناسب گروه کاری تان در نظر بگیرید. هر چقدر هم ظاهر امر را زیبا جلوه کنید اما نوع فعالیت خود را با آن متناسب نکرده باشید، در بازار کار به مشکل برخورده و هزینه و انرژی زیادی را از دست خواهید داد. طراحی یک برند از ظاهر امر شروع و به جنبه های باطنی کار شما ختم می شود.


 مزایای ثبت علامت های تجاری

قیمت طراحی لوگو

هزینه طراحی لوگو و برند شما به بسته به میزان کیفیت کاری که درخواست می کنید، متفاوت خواهد بود. طبیعتا فردی که با چند کل ساده و یک نام عادی برای طراحی برند خود اقدام می کند، هزینه کمتری را نسبت به کسی که مدت ها این امر را مورد مطالعه قرار می دهد، پرداخت خواهد کرد.
رویال ثبت با تکیه بر تجربه ۱۷ ساله خود در زمینه طراحی و ثبت برند می تواند راهگشای بسیاری از مسائل شما در این مسیر کاری باشد. کارشناسان رویال ثبت با مشاوره رایگان به صورت ۲۴/۷ (۲۴ ساعت شبانه روز در ۷ روز هفته) در کنار شما هستند تا مراحل طراحی برند را یک به یک پشت سر گذاشته و در کمترین زمان ممکن آن را به ثبت برسانید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28265
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید