امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

مزایای استفاده از چوب روسی در صنایع مختلف


1401/07/27
کد خبر : 28566
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

در تمامی دنیا از سالیان بسیار دور استفاده از چوب در زندگی بشر نقش مهمی را  ایفا کرده است برحسب آن که در کدام منطقه ی جغرافیایی و بافت جنگلی که قرار داشتند از انواع چوب برای نیازهای روزمره و ساخت و ساز بهره می بردند شاید دلیل آن نیز دسترسی آسان آن ها به این محصول ارزشمند بوده است. کشور ایران نیز همانند بسیاری از کشورها دارای بافت های جنگلی بوده و می تواند منبع مهمی از چوب باشد. به همین دلیل است که بسیاری از طراحان و سازندگان ساختمانی به آن توجه ویژه ای داشته و علیرغم ظهور بسیاری از مصالح دیگر در این صنعت ، همچنان چوب را به عنوان یکی از مواد ارزشمند و زیبا در کارهایشان مورد استفاده قرار می دهند.
 البته این موضوع بدان معنا نیست که توانسته ایم تمامی نیازهای خود را در خصوص چوب و محصولات چوبی به خوبی رفع نماییم امروزه از کشورهای زیادی همچون روسیه ، ترکیه ، فنلاند ، اندونزی ، و مالزی و کشورهای اروپایی ، انواع بسیار از محصولات چوبی به بازار بزرگ چوب ایران وارد می شود که هر یک دارای مزایا و کیفیت های مجزایی هستند.
روسیه یکی از کشورهای همسایه است که با توجه به نزدیکی به ایران ، توانسته است قسمت مهمی از این تقاضای بازار را پوشش دهد.الوارها و تخته های وارداتی از روسیه امروزه به سهولت در ایران قابل دسترسی بوده و به کار گرفته می شود اگر بخواهیم بگوییم که چوب روس چیست باید این گونه مطرح کنیم که تمامی چوب هایی که از کشور روسیه به ایران وارد می شوند و سفید هستند را در بازار به نام چوب سفید یا چوب روسی می شناسند.
این چوب ها به دلیل خوش تراش بودن و بافت نرمی که دارند بسیار کاربردی بوده و در بسیاری از سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند ضمن آن که به دلیل انبوهی جنگل های کاج در کشور روسیه و گونه های نراد ، ساسنا و یولکا این گونه از درخت به میزان زیادی به ایران وارد شده و بازار خوبی را برای خود رقم زده است. البته تخته ها و الوارهایی که از روسیه وارد می شوند. همگی خشک بوده و به صورت یک دست و یک اندازه به شکل مرتبی بسته بندی شده در پالت قرار می گیرند و صادر می شوند به همین دلیل است که کیفیت آن ها در مقایسه با نوع ایرانی بسیار متفاوت بوده و مرغوب تر هستند.


چوب روسی

از چوب روسی در چه مواردی استفاده میشود؟

چوب روسی به دلیل محبوبیت زیادی که بین طراحان دکوراسیون و صنعت پیدا کرده است امروزه از آن در موارد بسیاری استفاده میشود و کاربرد های فراوانی دارد.از کاربرد های چوب روسی میتوان در کف سازی پارکت ها،کابینت های چوبی،قاب سازی های سقف و دکور سازی ها اشاره کرد.
از دیگر کاربرد های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
•    آلاچیق چوبی
•    درب و پنجره چوبی
•    انواع لوازم دکوری
•    نمای چوبی
•    کفپوش چوبی
•    زیرسازی سقف
•    و...
•    مواردی هستند که در ساخت آن از انواع چوب روسی همچو نراد،یولکا و سانسا استفاده میشود.

مزایا استفاده از چوب روسی

از مزایایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است تنوع چوب روسی است.تنوع بسیار بالای آن باعث شده تا این چوب را از دیگر چوب ها متمایز کند.از دیگر مزایاهایی که این چوب دارد میتوان به استحکام ،وزن سبک و نرمی بالای آن اشاره کرد.داشتن چنین ویژگی هایی باعث کاربرد های بسیار این چوب شده است.نرمی و وزن سبک چوب روسی برای استفاده آن در دکوراسیون مخصوصا دکور سقفی کمک بسیاری میکند و مورد استقبال نجاران قرار گرفته است چرا که به راحتی میتوانند چوب ها را با استفاده از میخ و پیچ به یکدیگر متصل کنند.
در میان تنوع رنگ چوب روسی ، می توان از رنگ های پوششی همچون رنگ های روغنی و آلکیدی استفاده نمود یا آنکه از رنگ های روغنی طبیعی بهره برد که می تواند ضمن پوشش کامل سطح چوب، سلامتی محیط زیست و اعضای خانواده را نیز حفظ نماید.
از دیگر مزایا های این چوب قابلیت سمباده زنی راحت است.این امر در صنعت مبلمان سازی،کابینت سازی و ساخت دکور بسیار اهمیت دارد.از مهم ترین مزیتی که در اکثر چوب های روسی به وفور دیده میشود خاصیت کشسانی آن است.این خاصیت به چوب اجازه میدهد تا در صورت ضرب دیدگی در زمان کار آن را به حالت اولیه در اورد.این موضوع در اکثر چوب هایی که بافت نرمی دارند اتفاق می افتد. واردات چوب روسی به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فرد آن بسیار زیاد است.


 چوب روسی

بهترین شرکت ارائه دهنده چوب روسی در تهران

شرکت آواچوب دارای سال ها تجربه در زمینه چوب و محصولات چوبی بوده و با اتکا بر اعتماد مشتریان ، توانسته است سهم خوبی از بازار را از آن خود کند امروزه این شرکت در بازار چوب روسی در تهران کاملا شناخته شده بوده و چوب های روسی با کیفیت را با قیمتی مناسب در سایت چوب خاوران به فروش می رساند در صورتی که قصد دارید از لمبه ی روسی در دیوارپوش ، پوشش سقف و یا کف استفاده کنید و به دنبال لمبه روسی با کیفیت می گردید و نمی دانید که از کدام گونه ی درختی و با چه ابعاد و ضخامتی آن را خرید کنید می توانید با شرکت آواچوب تماس گرفته و از کارشناسان مجرب این شرکت اطلاعات کامل تری را دریافت نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28566
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید