امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار


1401/07/27
کد خبر : 28398
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

در گذشته شاید تنها رسانه پخش آگهی و تیزرهای تبلیغاتی، تلویزیون بود و آگهی ها هم فرمت و ساختاری ساده و تکراری داشتند. اما امروزه، رسانه های زیادی وجود دارند که در حوزه پخش ویدیوهای تبلیغاتی می توان از آن ها استفاده کرد که برخی از مهم ترین آن ها شبکه ها و رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و ... هستند.

خبر خوب این است که روند و مراحل  ساخت تیزر تبلیغاتی  برای همه این رسانه ها تقریبا یکسان بوده و می توان یک تیزر را با اندکی تغییرات در مدت زمان و ابعاد و لحن برای رسانه های متفاوت به کار برد.

البته بهترین و اثرگذارترین حالت تولید ویدیوی تبلیغاتی این است که تا حد امکان و با توجه به بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته ایم، برای هر رسانه و کانال توزیع محتوا، ویدیویی جداگانه و منحصر به فرد تهیه شود. در ادامه مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی را برای تان آورده ایم. پس با ما همراه باشید.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار

تعریف کلیات و ساختار پروژه تیزر تبلیغاتی

تفاوتی ندارد که شما خودتان بخواهید تیزر تبلیغاتی شرکت یا برندتان را با استفاده از نیرو های داخل سازمان طراحی و تولید کنید یا این که تصمیم بگیرید ساخت تیزر تبلیغاتی را به یک شرکت مطمئن و متخصص برون سپاری کنید؛ در هر دو صورت ابتدا باید به کمک یک مشاور زبده موارد زیر را مشخص نمایید :

  • کلیپ تبلیغاتی قرار است در کدام رسانه ها پخش شود؟
  • هدف از تولید و پخش ویدیوی تبلیغاتی چیست؟ (برندسازی ، افزایش فروش و ...)
  • مخاطب هدف مورد نظر ما در این ویدیوی تبلیغاتی چه کسانی هستند؟
  • ویدیوی تبلیغاتی از چه نوعی باشد؟ رئال، انیمیشنی، ترکیبی و ...
  • چه مقدار می خواهیم برای ساخت این تیزر هزینه کنیم؟

بر اساس هزینه اختصاص داده شده، باید تجهیزات مورد نیاز برای تولید ویدیوی تبلیغاتی مانند دوربین ، پرده سبز و ... نیز تهیه شوند. در صورتی که از خدمات شرکت دیگری برای تهیه تیزر استفاده می کنید؛ در این مرحله از شما خواسته می شود که از بین طرح ها و پلن های گوناگون که هر کدام شامل تجهیزات و امکانات خاص خودشان هستند؛ یکی را انتخاب کنید.

پس از مشخص شدن ساختار کلی تیزر تبلیغاتی باید به سراغ جزییات آن برویم که در ادامه مراحل آن را برای تان آورده ایم.

تعریف سنایو و تخمین هزینه های تیزر تبلیغاتی

در این مرحله شما باید به کمک تیم بازاریابی یا مارکتینگ خود و یا با برگزاری جلساتی با شرکت سازنده تیزر، در مورد سناریوی تیزر تبلیغاتی ایده پردازی کنید و تصمیم بگیرید. منظور از سناریو تیزر تبلیغاتی، در واقع­ همان فیلم نامه ای است که برای تیزر نوشته می شود.

ویدیوهای تبلیغاتی مانند فیلم های کوتاه هستند و به همین دلیل، نیاز به فیلم نامه ای شامل صحنه ، سکانس ها و دیالوگ های مناسب دارند تا در نهایت بتوانند پیام مورد نظر تیزر را به درستی منتقل کرده و به خوبی بر روی بینندگان خود تاثیر بگذارند.

با مشخص شدن سناریو و داستان ویدیوی تبلیغاتی، مدت زمان و هزینه های آن را می توان به طور دقیق برآورد کرد و شما می توانید با توجه به بودجه خود نسبت به کاهش یا افزایش این هزینه ها تصمیم بگیرید.هزینه تیزر تبلیغاتی

به هر حال زمانی که شما ساخت تیزر تبلیغاتی خود را به یک شرکت معتبر می سپارید، مشاوران و کارشناسان آن شرکت نهایت تلاش خود را می کنند که هزینه ها را در بهینه ترین حالت ممکن نگه دارند و از اتلاف منابع مادی و معنوی مجموعه جلوگیری نمایند.

به خاطر داشته باشید که یک تیزر تبلیغاتی خوب باید بتواند در چند ثانیه اول پیام مورد نظر شما را به کاربر منتقل کرده و بر او اثر بگذارد. این مسئله کاملا وابسته به سناریویی است که برای تیزر تبلیغاتی طراحی می شود.

پیش تولید تیزر تبلیغاتی

در این مرحله باید لوکیشن و مکان ضبط تیزر تبلیغاتی مشخص شود و در صورت نیاز مجوزهای لازم برای پروژه نیز گرفته شوند. به علاوه تجهیزات، ابزارها و زیر ساخت های مورد نیاز نیز باید فراهم شوند.

تولید تیزر تبلیغاتی

با توجه به هزینه ای که برای تهیه تیزر تبلیغاتی خود در نظر گرفته اید؛ در این مرحله می توانید از امکانات گوناگونی مانند تجهیزات فیلمبرداری، صدابرداری و نورپردازی پیشرفته یا معمولی و افرادی مانند بازیگر، کارگردان، طراح صحنه، چهره پرداز، صدابردار و ... استفاده نمایید.

تدوین و ویرایش تیزر تبلیغاتی

پس از آن که مراحل فیلم برداری و ضبط ویدیو تمام شد، باید به سراغ تدوین و ادیت نهایی ویدیو برویم که نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و حتی الامکان باید توسط افراد یا شرکت های متخصص این حوزه انجام گیرد.

در این مرحله مواردی از قبیل صدای گوینده، آهنگسازی، جلوه های ویژه و ... به تیزر تبلیغاتی اضافه می شوند و ویدیو در فرمت ها و ابعاد گوناگون برای رسانه های مختلف از قبیل اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و ... خروجی گرفته می شود.

مرحله تدوین در روند ساخت تیزر تبلیغاتی اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا هر چقدر هم که سناریو و داستان تیزر جذاب باشد؛ اگر جلوه های بصری آن به اندازه کافی زیبا و کاربر پسند نباشند؛ ویدیوی تبلیغاتی تاثیر چندانی در جذب مخاطب نخواهد داشت!

بدیهی است که اگر تیزر تبلیغاتی در رسانه های مختلفی پخش شود، تاثیر بیشتری بر افزایش آگاهی از برند و فروش شرکت خواهد داشت.

تست A/B در ساخت تیزرهای تبلیغاتی

یکی از روش های بسیار هوشمندانه برای دریافت بهترین نتیجه از تیزرهای تبلیغاتی تست A/B است که بیشتر در بهینه سازی تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی چه؟ یعنی مثلا بیاییم دو نسخه از یک ویدیوی تبلیغاتی با تفاوت در یک یا چند پارامتر تهیه کنیم و آن ها را در پلتفرم های یکسانی پخش کنیم. سپس با بررسی آمارها و نتایج حاصل شده از ویدیو، مشخص کنیم که کدام ویدیوی تبلیغاتی اثربخشی بیشتری دارد و از آن ویدیو بیشتر در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده نماییم.

مثلا شما صاحب یک رستوران هستید و می خواهید برای معرفی رستوران خود یک کلیپ تبلیغاتی با نرخ بازدهی بالا تهیه نمایید. با استفاده از روشی که در بالا توضیح دادیم می توانید در ورژن A ، از بازیگر و گوینده استفاده نکرده و فقط با یک موزیک ملایم در پس زمینه ویدیو، فضای رستوران و پشت صحنه و عوامل آن را نشان دهید و در ورژن B، از ویدیوی تبلیغاتی سبک مستند استفاده کنید، بدین معنی که به سراغ مشتری ها رفته و از آن ها سوال کنید نظرشان در مورد رستوران X چیست یا هر روش تبلیغاتی دیگر.

سپس این دو ویدیو را با شرایط یکسان و به دفعات یکسان در معرض دیده شدن قرار دهید (برای مثال هر دو رو فقط در آپارات پخش کنید) و ببینید از کدام یک باعث جذب مشتری های بیشتری برای رستوران شما می شوند. ویدیوی برنده را در پلتفرم ها و رسانه های بیشتری پخش کنید تا نهایت بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید.

لازم به ذکر است که شرکت های تبلیغاتی با توجه به پروژه های متعددی که برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی شرکت های گوناگون انجام می دهند؛ می توانند حالت بهینه ای را برای ویدیوی تبلیغاتی در نظر بگیرند که بیشترین بازدهی و تاثیر را بر مخاطبان شما داشته باشد.

مزیت های برون سپاری ساخت تیزر تبلیغاتی

تا اینجا با مراحل و روند ساخت تیرز تبلیغاتی آشنا شدیم و متوجه شدیم که فرآیندی نسبتا پیچیده و دشوار است که زمان، انرژی و منابع زیادی را می طلبد. شاید از نظر استراتژیکی به نفع یک شرکت نباشد که خودش با صرف زمان و انرژی زیاد تیزرهای تبلیغاتی اش را تولید کند و در نهایت با توجه به حرفه ای نبودن آن ویدیوها، نتیجه دلخواهش را دریافت نکند.

لازم به ذکر است که اگر خودتان اقدام به تولید تیزر تبلیغاتی کرده و در نهایت این ویدیو از کیفیت لازم برخوردار نباشد و استانداردهای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی در آن رعایت نشده باشد؛ شاید بر مخاطبان شما تاثیر منفی گذاشته و به اعتبار و شهرت برند شما آسیب بزند.

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی

اگر هم تصمیم دارید عده ای را به صورت موقت یا دائم در شرکت خود استخدام کرده که ویدیوهای تبلیغاتی شرکت شما را بسازند باید این موضوع را در نظر داشته باشید که شرکت های سازنده ویدیوهای تبلیغاتی از تیم هایی تشکیل شده اند که سال هاست در کنار هم کار می کنند و کار گروهی خوب و اعتماد اعضای این تیم به یکدیگر در نهایت باعث می شود خروجی کار که همان ویدیوی تبلیغاتی است؛ به بهترین نحو ممکن باشد.

با توجه به دلایلی که مطرح کردیم؛ برون سپاری ساخت ویدیوهای تبلیغاتی به شرکت های معتبر، گزینه ای معقول، منطقی و مقرون به صرفه است که بسیاری از سازمان های بزرگ و کوچک از آن پیروی می کنند تا با صرف کمترین زمان و هزینه، بهترین نتیجه را از تبلیغات خود بگیرند.

خوشبختانه امروزه شرکت های معتبر بسیاری در کشور وجود دارند که سال هاست به صورت تخصصی در حوزه ساخت تیزرهای تبلیغاتی ،  ساخت موشن گرافیک  و انواع انیمیشن های دو یا سه بعدی ، تولید فیلم های مستند و صنعتی و بسیاری خدمات مشابه دیگر فعالیت می کنند که یکی از آن ها شرکت فیلمسازی کاتشو می باشد.

کاتشو تا کنون پروژه های بسیاری را در حوزه ساخت ویدیوهای تبلیغاتی، آموزشی، مستند، صنعتی و ... با موفقیت به سرانجام رسانده است. این موفقیت به دلیل حضور افراد خلاق، متخصص و باتجربه در کاتشو، استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات فیلمبرداری و تدوین و بسیاری عوامل دیگر می باشد که در این مقاله نمی گنجند. اگر دوست دارید در مورد شرکت فیلمسازی کاتشو و شرایط و تعرفه های خدمات آن بیشتر بدانید می توانید به سایت cutsho.com مراجعه کنید.

خوشحال می شویم اگر این مقاله را برای دوستان خود و افرادی که در جست و جوی شرکتی مطمئن برای برون سپاری خدمات ساخت ویدیو و تیزر هستند بفرستید. شما همچنین می توانید در قسمت دیدگاه ها نظرات و تجربیات خود در مورد ساخت ویدیوهای تبلیغاتی را با ما و خوانندگان محترم به اشتراک بگذارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28398
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید