امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مختصری در مورد دستگاه لیزر فایبر حکاکی و مارک زنی فلزات و عینک لیزر فایبر


1401/07/27
کد خبر : 27370
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 26 نفر

دستگاه لیزر فایبر حکاکی و مارک زنی فلزات اساساً با چاپ جوهر افشان متفاوت است و بیشتر به عنوان یک روش سنتی شناخته می شوند. چاپ بر اساس جوهر به دلیل سایش فرسوده می شود، اما حکاکی لیزری با فیبر می تواند تصویری با کنتراست بالا با خود مواد اولیه ایجاد کند و طول عمر آن نیز طولانی است.

دستگاه لیزر فایبر حکاکی

دستگاه لیزر فایبر حکاکی به لطف قابلیت های خاص خود قادر است عملیات حکاکی را با دقت و ظرافت زیادی انجام دهد. سرعت کارکرد این دستگاه بسیار زیاد است و موجب صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی می شود. دستگاه لیزر فایبر حکاکی و مارک زنی فلزات می توان در صنایع مختلف و عملیات حکاکی استفاده کرد.


دستگاه لیزر فایبر حکاکی
شکل 1   - دستگاه لیزر فایبر صنعتی

دستگاه لیزر فایبر حکاکی و مارک زنی

دستگاه لیزر فایبر حکاکی یک دستگاه پیشرفته است که عملیات حکاکی روی انواع مواد را انجام می دهد. این دستگاه کاربردهای زیادی در صنعت دارد. دستگاه لیزر فایبر حکاکی یک نوع پیشرفته از دستگاه است که برای حکاکی سریع بدون خط روی مواد مختلف استفاده می شود. دستگاه لیزر فایبر حکاکی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد و برای حکاکی انواع مصالح استفاده می شود.

دستگاه لیزر فایبر حکاکی

دستگاه لیزر فایبر حکاکی یکی از انعطاف پذیرترین روشها برای علامت گذاری روی پلاستیک و همچنین ایجاد تصاویر قابل خواندن و متن با کنتراست بالا است. دستگاه فیبر و دستگاه علامت گذاری لیزری می توانند محصولات پلاستیکی با اشکال هندسی مختلف را با استفاده از فرآیند کاملاً کنترل شده کامپیوتری با درصد بالایی از قابلیت اطمینان حک کنند. علاوه بر این ، دستگاه لیزر فیبر قابلیت عملکرد مستقل از خطوط تولید را دارد و می تواند در هر نقطه از آن نصب شود و متن و تصاویر مورد نظر را ایجاد کند. با توجه به انعطاف پذیری فرایند بازاریابی و همچنین میزان خطای بسیار پایین ، می توان گفت که دستگاه فیبر نوری از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. علامت گذاری و حکاکی روی پلاستیک با استفاده از لیزر با تغییر رنگ یا بازسازی سطح انجام می شود. چهار نوع مختلف حکاکی توسط دستگاه لیزر فایبر حکاکی انجام می شود:
ساده ترین و پرکاربردترین روش استفاده از دستگاه لیزر فیبر است که برای ایجاد متن یا تصاویر روی مواد پلاستیکی استفاده می شود. در این روش شدت لیزر زیاد است و قسمتی از مواد پایه را می سوزاند. شدت لیزر باید گرما را بالاتر از نقطه ذوب مواد پایه ایجاد کند.

عملکرد دستگاه لیزر فایبر حکاکی

دستگاه لیزر فایبر حکاکی می تواند بر روی چهار دسته کلی پلاستیک حک کند. تفاوت در ساختار شیمیایی و فیزیکی این مواد باعث می شود دستگاه لیزر فایبر حکاکی برای هر یک از این مواد از روش متفاوتی استفاده کند و بنابراین بالاترین کارایی را دارد. دستگاه حکاکی لیزری یکی از لیزرهای با سرعت بالا است که با دقت فوق العاده بالا برای حکاکی مدل های مختلف در دو مدل دو بعدی و سه بعدی ارائه شده است.

قابلیت دستگاه لیزر فایبر حکاکی

این دستگاه با قابلیت حکاکی بر روی انواع اجسام فلزی و غیر فلزی می تواند دارای انواع لوگو ، شماره سریال ، بارکد و .. باشد که این دستگاه در صنعت طلا و جواهر ، صنعت قطعات خودرو کاربرد فراوانی دارد. ، کامپیوتر ، شیرآلات صنعتی ، هدایای تبلیغاتی ، یراق آلات ، تجهیزات پزشکی و .. که زیر مجموعه ای از علامت لیزر است ، لیزری برای حکاکی یک شی است. علامت گذاری لیزری ، طیف وسیع تری از روش های حکاکی روی یک شی است ، از جمله تغییر رنگ در اثر تغییرات شیمیایی / مولکولی ، انحراف ، کف شدن ، ذوب ، فرسایش. ، و غیره.
دستگاه لیزر فایبر حکاکی  در دو دسته می باشند. دسته اول دستگاه حکاکی لیزری فلزی و دسته دوم دستگاه حکاکی لیزری غیر فلزی نامیده می شود. حکاکی لیزری یک راه عالی برای قرار دادن لوگوی شما بر روی محصول و در نتیجه تأثیر بیشتر بر مشتریان است. حکاکی لیزری روی هر ماده ای قابل انجام است. این حکاکی را می توان روی چوب ، شیشه ، پارچه ، کاغذ و مقوا و همچنین بر روی مواد گران قیمت فلزی و غیر فلزی مانند طلا ، یاقوت ، الماس و… انجام داد.

مارک زنی در دستگاه لیزر فایبر حکاکی  

اصطلاح مارک زنی به عنوان یک اصطلاح کلی که طیف وسیعی از تکنیک های سطحی شامل چاپ ، مهر زنی داغ و باندینگ لیزری را پوشش می دهد ، مورد استفاده قرار می گیرد. حکاکی لیزری زیر مجموعه ای از علامت لیزر است که از لیزر برای حکاکی بر روی اجسام مختلف از مواد مختلف استفاده می کند. "مارک زنی لیزری" برای علامت گذاری قطعات و مواد با پرتو لیزر استفاده می شود. دستگاه حکاکی لیزری قابلیت حکاکی بر روی انواع مواد فلزی و غیر فلزی در صنعت را دارد.
این تکنیک شامل استفاده از جوهر و ابزارهایی نیست که با سطح حکاکی تماس پیدا کرده و ساییده می شوند ، این مزیت نسبت به فناوری های حکاکی جایگزین یا نشانگرهایی است که در آنها جوهر یا سر ساییده می شود. نکات به طور مرتب جایگزین می شوند.


 دستگاه لیزر فایبر حکاکی
شکل 2- انواع عینک لیزر فایبر

عینک ایمنی لیزر فایبر

مهمترین نکته هنگام کار با لیزر محافظت از چشم ها در برابر پرتو لیزر است. برای این منظور می توان از عینک ایمنی لیزر فایبر استفاده کرد. عینک ایمنی لیزر فایبر در انواع مختلف موجود است. این مهم است که دقیقاً بدانید چه نوع عینک لیزری را باید برای لیزر خود انتخاب کنید.
هنگام استفاده از دستگاه های لیزری از عینک ایمنی لیزر فایبر برای جلوگیری از آسیب چشم استفاده می شود. انواع مختلفی از عینک لیزری وجود دارد. عینک لیزر یکی از ضروری ترین تجهیزات ایمنی آزمایشگاه است. هنگام کار با همه لیزرها توصیه می شود از عینک لیزری استفاده کنید. زیرا قطعات مکانیکی مانند پیچ و… می توانند ناگهان نور لیزر را به چشم شما بازتاب دهند. سطح نور لیزر را با چشم تنظیم نکنید. همچنین سعی کنید تا حد امکان از نشستن روی صندلی کنار میز نوری خودداری کنید.
برای اخذ هر گونه مشاوره در مورد خرید عینک ایمنی لیزر فایبر با مشاوران الولیزر تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27370
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید