امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

متریال اصلی در ساختار کلبه چوبی


1401/07/27
کد خبر : 26166
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

خانه هایی که متریال و ساختار اصلی آن ها را چوب تشکیل داده طرفداران خاص خود را دارند. در این خانه ها به مصالحی مانند تیرچه های فلزی، سیمان، آجر، سنگ، آهن و سایر نیازی نیست، همانگونه که گفته شد مواد اصلی ساخت این کلبه ها چوب است. بر خلاف چیزی که اکثر مردم گمان می‌کنند ساخت خانه های چوبی هزینه گزافی ندارد. بنابراین با خیالی آسوده نسبت به هزینه نهایی اقدام به ساخت کلبه چوبی خود کنید. منحصر به فرد بودن سازه کلبه چوبی دلیل علاقمندی اغلب افراد به این نوع کلبه ها می‌باشد.
برآورد هزینه ساخت کلبه چوبی به متراژ کلبه، نوع طراحی کلبه، تعداد طبقات کلبه که شامل یک یا دو طبقه می‌باشد، ارتفاع سقف کلبه چوبی، نوع چوب مورد استفاده در ساخت کلبه چوبی، تزئینات به کار رفته در ساخت کلبه چوبی، نوع پنجره ها و درب های مورد استفاده در کلبه چوبی، نوع رنگ به کار رفته در کلبه و سایر در هزینه نهایی ساخت کلبه چوبی تاثیرگزار است.
برای ساخت کلبه چوبی مورد علاقه خود از یک متخصص در رابطه با مناسب ترین مکان، دسترسی به خدماتی مانند آب، برق و گاز و مجوزهای ساخت کمک بگیرید.
کلبه های چوبی برخاسته از دل طبیعت است به علاوه با محیط زیست سازگار بوده و در برابر سرما و گرما مقاوم است. چوب هایی که در ساخت کلبه چوبی به کار می‌روند اگر به نحو صحیح فرآوری شده و کار شوند ممکن است چند قرن دوام بیاورند. زندگی در کلبه چوبی یک تجربه خاصی است که لذت یک زندگی سالم و شاد را چندین برابر می‌کند. کلبه های چوبی معمولا در زیستگاه های طبیعی قرار دارند و همین امر باعث استفاده صاحبان آن از طبیعت بکر شده و باعث سلامت روحی و جسمی می‌شود. کلبه های چوبی برخلاف تصور عموم افراد به صرفه تر و اقتصادی تر از خانه های سنتی که با آجر و سیمان بنا شده اند، می‌باشد. تجدید نظر از کسانی که گمان می کنند خانه های چوبی سادگی را تحمیل می کنند، امروزه  انواع مصالح ساختمانی، تخصص و هنر سازندگان، این امکان را فراهم می کند تا یک کلبه چوبی را به سبکی بسیار مدرن مجهز کنند اما این کار باید توسط افراد با تجربه و تخصص انجام شود، در غیر این صورت، ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود. ساختار کلبه های چوبی از مواد غیر نفتی و طبیعی است که تجزیه پذیر و قابل بازیافت می‌باشد، بنابراین به آن اکولوژیکی می‌گویند. از طرفی طرح‌های طبیعی شکل گرفته بر روی چوب به شما امکان خلاقیت می‌دهد اما رسیدگی مناسب چوب مهم‌ترین عامل ساخت کلبه‌های چوبی است که باید کنترل شود، زیرا همانطور که گفته شد متریال اصلی این خانه‌ها را چوب تشکیل می‌دهد.
 

عایق کاری مناسب و استحکام در برابر حریق

یکی دیگر از مهم ترین عوامل در ساخت خانه‌های چوبی عایق کاری اولیه است که بسیار ضروری بوده و حتما باید به وسیله کارخانه یا کارگاه سازنده خانه چوبی تعهد شود. مقاوم سازی و استحکام دیواره‌ها و قسمت‌هایی که در معرض رطوبت  و آب قرار دارند، ضروری است. هم‌چنین وجود عایق بین دیواره ها و سقف در کلبه‌های چوبی از ضروریات این کلبه ها است. عایق بندی مناسب باعث می‌شود تا سرما و گرما به داخل کلبه نفوذ نداشته باشد در نتیجه در بهینه سازی مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد.

ایده های طراحی در کلبه چوبی

امروزه طراحان زیباترین و چشم گیر ترین طرح‌ها را در دیزاین و دکوراسیون داخلی کلبه چوبی به کار می‌برند، که بیشتر گرایش به سبک مدرن دارد. دیزاین دکوراسیون با آیتم و اشیا مورد پسند و شخصی باب میل شما یک ایده بسیار خوب برای نمایان کردن محل زندگی به سلیقه خودتان است. بهتر است برای بزرگتر نشان دادن فضا و روشنایی بیشتر از رنگ های روشن چوبی استفاده کنید. از مهم‌ترین ایده ها در طراحی کلبه چوبی به چند مورد اشاره کرده ایم.

استفاده از چوب در دکور داخلی کلبه

می‌توانید از چوب با رگه های طبیعی خودش برای زیباترین تر شدن دکوراسیون داخلی در اطراف پنجره‌ها و درب ها کمک بگیرید.
هم‌چنین می‌توان از باکس‌های دیواری و میزهای چوبی در دکوراسیون کلبه به کار برد.

استفاده از باکس‌های چوبی در دکور

به کار بردن باکس های زمینی یا دیواری ایده مناسبی برای زیباتر جلوه دادن دکوراسیون داخلی کلبه های چوبی است. استفاده از باکس علاوه بر زیبایی کاربردهایی نظیرقرار دادن وسایل تزئینی و کتاب را برای استفاده بهینه از فضا  نیز به همراه دارد.

استفاده از چوب برای قفسه‌های کتابخانه

استفاده از قفسه یا قفسه های چوبی در کتابخانه یک ایده زیبا و خلاقانه است که به چیدمان کتاب هایتان نظم هم می‌دهد. برای زیباتر نشان دادن فضای اتاق نشیمن می‌توانید قسمتی از آن را اختصاص به یک کتابخانه چوبی دهید.

استفاده از پارکت چوبی

بی شک زیبا ترین کف پوش برای کلبه های چوبی استفاده از پارکت چوب است. پارکت های چوبی با رنگ ها و طرح های طبیعی که دارند می‌توانند ایده مناسب و بسیار زیبایی باشند. کف پوش های چوبی علاوه بر زیبایی ماندگاری و مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما دارند.

مجموعه رایمون سازه مدرن ( ویلا چوبی ) از سال 1385 در زمینه ساخت تمامی سازه های چوبی، در دو سیستم lsf و wood farme  مشغول به فعالیت بوده تا امروز که در زمینه ساخت ویلای چوبی به روش log house یا خانه چوبی الواری فعالیت می کند. جهت اطلاعات بیشتر جهت قیمت کلبه چوبی می توانید با شماره 88394712-021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26166
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید