امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

متخصص ایمپلنت دندان


1401/07/27
کد خبر : 26293
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 14 نفر

متخصص ایمپلنت دندان به چه کسی میگویند؟

متخصص ایمپلنت دندان در واقع کسی است که پس از تحصیلات دندانپزشکی عمومی و دریافت مدرک، وارد دوره تخصص ایمپلنت میشود و دو یا سه سال را صرف یادگیری در این زمینه مینماید و دانش و مهارتهای لازم برای درمان کاشت ایمپلنت دندان را کسب میکند.

 متخصص ایمپلنت دندان

چرا باید به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنیم؟

هنگامی که دندان خود را از دست میدهید یا به قدری صدمه دیده که باید آن را بکشید، بهترین روش جایگزینی آن کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت پروتزی همانند یک پیچ تیتانیومی کوچک است که به عنوان ریشه عمل کرده و دندان مصنوعی را نگه میدارد. دندان ایمپلنتی درست مثل دندان خودتان راحت و محکم و مطمئن است و همانند دندان خودتان میتوانید به آن اعتماد کنید.
ایمپلنت دندان هنگام جویدن نه صدا میدهد نه تکان میخورد نه میشکند. از طرفی فشاری بر لثه وارد نمیکند که باعث تخریب و تحلیل رفتن آن شود.

چگونه یک متخصص ایمپلنت خوب پیدا کنیم؟

بهترین راه برای پیدا کردن یک متخصص ایمپلنت خوب و قابل اعتماد، جویا شدن از دندانپزشک عمومی، دوستان، خانواده و افراد دیگری است که تجربه این درمان را داشته اند. میتوانید با مراجعه به وبسایتهایی که در مورد پزشکان نظرسنجی دارند، از نظرات دیگران راجع به دندانپزشکان متخصص ایمپلنت مختلف مطلع شوید.
پیش از هر چیز مطمئن شوید دندانپزشکی که مد نظر دارید، مدارک معتبر تحصیل در شاخه ایمپلنت را داشته باشد و دوره های لازم را گذرانده باشد. چرا که بسیاری از دندانپزشکان عمومی نیز اکنون به کار کاشت ایمپلنت میپردازند.
یک متخصص ایمپلنت خوب باید به شما فرصت بدهد تا سوالات خود را بپرسید. باید معایب و مزایای هر روش یا هر نوع مواد ترمیمی را به شما بگوید تا بتوانید آزادانه تصمیم بگیرید. همچنین پس از کاشت ایمپلنت باید به راحتی به او دسترسی داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید مسئله را با او در میان بگذارید.
یکی دیگر از ویژگیهای متخصص ایمپلنت خوب این است که مطب تمیز و راحت و کارکنان خوش برخورد داشته باشد. درمانهای دندانپزشکی برای بسیاری از افراد استرس زا هستند بنابراین اگر شرایط مطب یا برخورد کارکنان مناسب نباشد اضطراب شما را بیشتر میکند و در کل ممکن است تجربه مطلوبی برایتان نباشد.
پوشش بیمه یکی از مزیتهای برخی از متخصصین کاشت ایمپلنت دندان است.

از کجا بدانم کاشت ایمپلنت دندان برای من درمان مناسبی است؟

اگر متخصص ایمپلنت خوبی انتخاب کرده باشید و او با بررسی وضعیت دهان و فک شما و با در نظر گرفتن وضعیت سلامتی تان به این نتیجه برسد این درمان برای شما مناسب است، میتوانید با خاطر آسوده برای کاشت اقدام کنید.
متخصص ایمپلنت بر اساس کیفیت و حجم استخوان فک در محل کاشت، سلامت دهان و دندان، بیماریهای زمینه ای که دارید، تعداد دندانهایی که میخواهید جایگزین کنید و محدودیت مالی تان بهترین روش درمانی جایگزینی دندانهای از دست رفته را به شما پیشنهاد میکند.
 متخصص ایمپلنت دندان

آیا ممکن است درمان ایمپلنت با عدم موفقیت مواجه شود؟

کاشت ایمپلنت دندان همانند هر درمان دیگری میتواند با شکست مواجه شود اما باید بدانید این درمان یکی از موفق ترین درمانهاست به طوری که بیش از 95 درصد موارد ایمپلنت با موفقیت همراه هستند.
یکی از دلایل عدم موفقیت درمان تصمیم اشتباه در مورد شرایط بیمار است. یک متخصص ایمپلنت خوب میتواند با دقت بهتری نتایج را پیش بینی کند و اگر متوجه شود ممکن است عاملی (مثلا کمبود استخوان فک) در جوش خوردن ایمپلنت اختلال ایجاد کند ابتدا آن مشکل را برطرف میکند. بنابراین مهارت و تجربه دندانپزشک تا حد زیادی جلوی ناموفق شدن درمان را میگیرد.
عوامل دیگری که در عدم موفقیت درمان نقش دارند عبارتند از:
•    حفظ بهداشت دهان
•    جلوگیری از وارد آمدن فشار بر ایمپلنت در دورانی که در حال جوش خوردن به استخوان است
•    عدم استعمال دخانیات
•    رعایت دقیق دستورات دندانپزشک
•    درمان به موقع پوسیدگی دندانهای مجاور یا عفونت لثه در اطراف ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان دو نوع تیتانیومی و زیرکونیا دارد. هر دو جنس نامبرده با بدن سازگار هستند و مشکلی از نظر جوش خوردن به استخوان یا پس زدن از طرف بدن ندارند. فقط در معدودی از افراد ممکن است آلرژی به مواد موجود در ایملپلنتهای ساخته شده از آلیاژ تیتانیوم باعث شود درمان با شکست مواجه شود. در این موارد از ایمپلنت زیرکونیا باید استفاده شود.
 
متخصص ایمپلنت دندان
برای زیباترکردن دندانها و خط لبخند، درمانها و روشهای زیادی وجود دارند. درمانهای دندانپزشکی زیبایی اغلب با درد و ناراحتی کمی همراه هستند و با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و ایمپلنت دیجیتالی دقت و سرعت در درمان افزایش یافته و علاوه بر کسب نتیجه مطلوب، در حین درمان بیمار راحت تر و آرام تر می باشد.
در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر گشاده رو، درمانهای تخصصی ایمپلنت از جمله ایمپلنت فوری توسط بهترین متخصص ایمپلنت در تهران  (دکتر عزیز گشاده رو ، متخصص ایمپلنت و زیبایی ، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و رتبه اول بورد کشور) با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دنیا انجام میشود.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر گشاده رو از برند خاص ایمپلنت برای بیماران خاص مثل افراد مبتلا به دیابت و پوکی استخوان استفاده میشودو درصد موفقیت درمان ایمپلنت را خیلی بیشتر میکند .
ایمپلنت هایی که در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر گشاده رو کارگذاشته میشوند به مدت ده سال تضمین میشوند.
برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به سایت تیم تخصصی دکتر عزیز گشاده رو مراجعه و یا با شماره09120411399 تماس بگیرید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26293
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید