امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

مبل چسترفیلد


1401/07/27
کد خبر : 26947
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

مبل‌های چسترفیلد حس ابهت را به همراه دارند و طراحی سنتی و هنرمندانه در ساخت این مبل‌ها آن‌ها را متمایز می‌کند. اگر به تاریخچه مبل‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید بیشتر مبل‌ها در یک دوره‌ای مد شده‌اند و بعد از مدتی از مد افتاده‌اند اما این مبل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد هیچ وقت از مد نمی‌افتد. برای برخی از خانواده‌ها مبل یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود، می‌توانید با خرید مبل چسترفیلد یک سرمایه گذاری مطمئن انجام دهید.


 مبل چسترفیلد

تاریخچه مبل چسترفیلد

مبل چسترفیلد در دهه 1700 میلادی به سفارش شخصی به نام فیلیپ استنهوپ ساخته شد. در سفارش وی ویژگی‌هایی مثل پایه‌های مخصوص، دکمه‌های عمیق و... ذکر شده بود. از آن زمان به بعد این مبل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وارد بازار شد. این مبل در فرهنگ لغت آکسفورد یک مبل با دسته محکم و پشتی پهن، با ارتفاع یکسان تعریف شده است.

پارچه‌هایی که برای ساخت مبل چستر فیلد به کار می‌رود

برای ساخت این مبل باید از پارچه‌های محکم استفاده شود. چرم رنگدانه دار، چرم آنیلین،چرم نیمه آنیلین، پشم، مخمل، کتان از پارچه‌هایی است که برای این مبل استفاده می‌شود.
چرم رنگدانه دار: این نوع چرم بافت یکدستی روی سطح بوجود می‌آورد و دوام بالایی دارد. در برابر آلودگی بسیار مقاوم است.
چرم نیمه آنیلین: ظاهر طبیعی‌تری دارد. در برابر خرابی مقاوم است. این نوع چرم در برابر نور مستقیم خورشید آسیب پذیر است و نیاز به مراقبت دارد.
پشم: بسیار متنوع است و می‌توانید چسترفیلد پشمی را در رنگ‌های مختلف بیابید. ماندگاری بالایی دارد و مراقبت از مبل پشمی بسیار آسان است زیرا گرد و غبار فقط می‌تواند روی سطح بیرونی مبل بنشیند. پشم در برابر کپک و قارچ مقاوم است و برای افرادی که آلرژی دارند مبل چسترفیلد با پارچه پشمی بسیار مناسب است.
مخمل: جایگزینی مناسب برای چرم که ظاهری شیک و مجلل دارد. اگر می‌خواهید ساعت‌های طولانی روی مبل بنشینید، مخمل یک انتخاب عالی است.
کتان: پارچه‌ای محکم است. در برابر نشست لک بسیار مقاوم است و به راحتی با شوینده‌های ملایم تمیز می‌شود. این روکش راحت‌تر از چرم است و هنگام لمس احساس چسبندگی و سردی نمی‌کنید. اگر متریال نرم‌تر و مقرون به صرفه‌تر نسبت به چرم می‌خواهید، کتان انتخاب خوبی است.


مبل چسترفیلد

ویژگی‌هایی که مبل چسترفیلد را متمایز می‌کند

وجود دکمه‌‌های زیاد و فرورفتگی، ارتفاع یکسان پشت مبل و بازوها، ارتفاع کمتر نسبت به مبل‌های دیگر و... از مواردی است که این مبل را متمایز می‌کند.
ارتفاع کم این مبل ممکن است در ابتدا جذاب به نظر نرسد اما این ارتفاع باعث می‌شود که این مبل تا حدی از کمر شما پشتیبانی کند و مانع از ایجاد کمر درد شود. مبل‌های چسترفیلد معمولا از فوم، پر و الیاف پلی استر پر می‌شوند و روند پر کردن قسمت‌های مختلف مبل بسیار مهم است زیرا تعیین کننده راحتی مبل است.

مبل چسترفیلد پارچه‌ای بخرم یا چرمی؟

اگرچه خرید مبل پارچه‌ای مقرون به صرفه‌تر است و امروزه با طیف وسیعی از طرح‌ها و رنگ‌های چشمگیر و پارچه‌های مجلل وارد بازار شده است اما مبل چرمی دوام بسیار بیشتری دارد و در عین حال ظاهر لوکس و براقی دارد و تمیز کردن آن بسیار راحت است. با داشتن نوع چرمی مبل چسترفیلد لازم نیست نگران لکه‌ها باشید زیرا به راحتی با دستمال و اسپری از بین می‌روند.

چه چیزی را با مبل چسترفیلد ست کنم؟

می‌توان این مبل‌ها را با کوسن، وسایل چوبی و مبل تک نفره چسترفیلد که شکل کوچک شده این مبل است ست کرد.
کوسن: یکی از مواردی است که می‌تواند جذابیت این مبل را چند برابر کند. با استفاده از رنگ‌های مختلف کوسن می‌توان ست‌های جذابی در خانه ایجاد کرد البته به خاطر داشته باشید استفاده از تعداد زیاد آن ظاهر مبل چستر فیلد را نامطلوب می‌کند.
وسایل چوبی: استفاده از وسایل چوبی مثل میز قهوه خوری چوبی جلوه‌ای با شکوه به خانه شما می‌دهد.
مبل‌های چسترفیلد به طور معمول شامل مدل‌های دو نفره، سه نفره، مبل تخت خواب شو، مبل تک نفره و مبل راحتی کویین است که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم.


 مبل چسترفیلد

مبل دو نفره چسترفیلد (Two seater chesterfield sofa)

این مبل در اندازه کوچک تر از مدل سه نفره آن و شبیه به مدل مبل لاوست وارد بازار می‌شود. در فضاهای کوچک می‌توان از این مبل استفاده کرد.

مبل سه نفره چسترفیلد (Three Seater Chesterfield Sofa)

این مبل برای نشستن سه نفر مناسب است و اندازه ای بزرگتر دارد. در رنگ‌های مختلفی چون قرمز، قهوه‌ای، سبز و ... به بازار عرضه می‌شود. از این مبل می‌توان در چیدمان سالن‌های بزرگ استفاده کرد.

مبل تک نفره چستر فیلد (Chesterfield Club Chair)

مبلی راحت و شیک که در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود. به دلیل استفاده زیاد از این مبل در مراکز تفریحی به آن مبل کلوب هم گفته می‌شود. این مبل به دلیل اندازه مناسب در هر فضایی قابل استفاده است.

مبل تخت خواب شو (Chesterfield Sofa Bed)

این مبل به تازگی وارد بازار شده است. هم برای نشستن و هم برای دراز کشیدن استفاده می‌شود. اندازه آن قابل تغییر است و برای خواب مناسب می‌شود.

مبل راحتی کویین (Chesterfield Queen Anne Armchair)

این مبل در ترکیب با مبلمان فضای جذابی ایجاد می‌کند. طراحی این مبل بیشتر نزدیک به سبک کلاسیک است. روکش کردن مبل راحتی کویین با پارچه‌های مخمل و کتان در رنگ‌های مختلف، آن را برای برای دکوراسیون سبک مدرن مناسب می‌کند.
مبل چستر به صورت مبل چسترفیلد ترک، کلاسیک و ایتالیایی به بازار عرضه می‌شود که مبل چسترفیلد ترک با استفاده از مواد بسیار مرغوب محبوبیت بالایی دارد. مبل چسترفیلد کلاسیک با مواد طبیعی و استاندارد‌های لازم وارد بازار می‌شود. مبل چسترفیلد ایتالیایی هم با استفاده از مواد مرغوب و طراحی ظریف و دقیق بسیار معروف شده است. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مبل طرفدارن زیادی دارد و در بسیاری از اماکن مانند: لابی هتل، دفترهای کاری و ... استفاده می‌شود.

مبل چستر را از کجا بخریم؟

در حال حاضر مبل‌های چستر طرف‌داران بسیار زیادی را به خود اختصاص دادند و همیشه جزو پرفروش‌ترین سبک‌ها دسته‌بندی می‌شوند. درصورتی‌که شما عزیزان قصد خرید مبل چسترفیلد را دارید، می‌توانید به‌راحتی از سایت مونیکا چوب و در این بخش متنوع‌ترین سبک‌ها و مدل‌ها را همراه با مشخصات دقیق و کلی مشاهده کنید. با وجود این بستر مناسب، دیگر نیازی به مراجعه حضوری و تحمل دردسر‌های تردد شهری ندارید. به‌راحتی می‌توانید در منزل خود انواع مبل‌های چستر را مشاهده کنید و در صورت تمایل با مناسب‌ترین قیمت به‌صورت کاملاً اورجینال همراه با ضمانت‌نامه معتبر مدل موردنظر خود را از فروشگاه خریداری کنید.
شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مبل چستر و خرید انواع مبل با مونیکا چوب که یکی از بهترین عرضه‌کننده‌های مبل‌های لوکس و لاکچری می‌باشد تماس گرفته تا مشاورین این مجموعه اطلاعات جامع‌تری را در اختیار شما قرار‌دهند.
جهت اطلاعات بیشتر و دیدن انواع مدل‌های دیگر از سایت مونیکا چوب (monicawoodco.com) دیدن فرمایید.
آدرس، شماره‌ها و اطلاعات بیشتر جهت بازدید و خرید حضوری: تهران، اکباتان مجتمع مگامال طبقه F2 - تلفن: 021-55245293


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26947
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید