امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

لیزر پرتوان در مرکر فیزیوتراپی جاوید


1401/07/27
کد خبر : 26900
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 13 نفر

لیزر پرتوان یک روش نسبتا نوین برای در درمان در مرکز فیزیوتراپی جاوید است که امروزه بسیار از آن استفاده می‎شود. لیزر پرتوان یک روش و توانایی منحصر به فرد برای نفوذ به استخوان و بافت نرم و عضله و رساندن انرژی‎ای التیام بخش به سلولهای بدن است.

لیزر پرتوان درد را کاهش داده و ورم و التهاب را از بین می‎برد. همچنین روش بسیار مفیدی برای تسکین درد به حساب می‎آید. این کار با ترمیم و التیام بافت آسیب دیده در سطوح سلولی حاصل می‎شود.
رو‎شهای متنوعی برای التیام و درمان درد های مزمن وجود دارد اما استفاده از مسکن ها صرفا درد را به صورت موقتی گمراه می‎کند و داروهای نخاعی نیز یک روش برای درمان موقتی است و هیچ تاثیری در درمان به طور کامل برای درد ندارد. به اضافه درمان با این روشها ممکن است عوارض جانبی زیادی را با خود به همراه بیاورد. این عوارض میتوانند جسمی و حتی روحی باشند از جمله افسردگی و اعتیاد را با خود به همراه بیاورند.
از روشهای دیگر درمانی جراحی است که این روش نیز به صورت تهاجمی انجام می‎گیرد و دوران نقاهت آن طولانیتر خواهد بود و هیچ دلیلی وجود ندارد که بتوان به طور قطع و کامل انتظار داشت که از جراحی نتیجه بگیریم.
با این حال لیزر پرتوان یک روش برای از بین بردن علت اصلی درد است که این فرآیند را از طریق ترمیم سلولهای آسیب دیده و به صورت غیر تهاجمی دنبال می‎کند و میزان موفقیت آن آنقدر بالاست که از طرف سزمان بهداشت جهانی کاملا تایید شده است.
قدرت لیزر پتران چند برابر لیزرهای دیگر است و توانایی این را دارد که به عمق چند برابری نفوذ کند و به درمان بافت‎های اطرافی نیز رسیدگی کند تا نتایج ماندگارتری داشته باشد.

موارد استفاده از لیزر پرتوان در تهران

بیماری‎هایی که به راحتی می‎توانیم برای درمان آنها از لیزر استفاده کنیم شامل مواردی هستند که در ادامه به آنها اشاره می‎کنیم.
تسکین درد، تسکین دردهای مزمن پایین کمر، آرتریت، گردن درد، نوروتراپی، درد در ناحیه شانه و دست، درد لگن و مفصل، زانو درد، سر درد، التهاب پلانتار فاشیا، التهاب تاندون، عارضه آرنج تنییس بازان، دردهای عصبی و نورولوژی، بورسیت، سندرم‎های تونل کارپال از جمله مشکلاتی هستند که به راحتی توسط لیزر درمانی مورد درمان قرار میگیرند.
همچنین تحقیقات دیگری انجام شده است که لیزر درمانی پرتوان را در درمان سکته مغزی، آلزایمر، پارکینسون، و ضایعات مغزینیز بسیار مفید نشان می‎دهد با اینحال هنوز به مطالعات بیشتری در آن مورد نیاز است.
ایمن بودن روشهای درمانی لیزر پر توان توسط سازمان غذا و دارو برای تسکین درد تایید شده است. ورزشکاران در سراسر دنیا از این روش مفید برای کوتاه کردن دوره درمانی و نقاهت‎های خود پس از آسیب دیدگی استفاده می‎کنند.
به یاد داشته باشید که لیزر درمان هیچ گونه عوارض جانبی به همراه ندارد و می‎تواند 100 درصد اثر بخش باشد تنها کافی است که به دست یک متخصص مجرب انجام شود.
همچنین لازم است در زمان طول درمان پزشک معالج و بیمار عینک محافظ را به چشم بزنند زیرا لیزر درمانی و اشعه ساطع شده از آن به چشم‎ها آسیب برساند.
گاهی برخی از بیماران التهابات موقتی خفیفی را گزارش کرده‎اند اما این التهابات پس از مدت کوتاه یاز بین می‎رود. و همچنین این فرایند در طی روند بهبود ناراحتی کاملا طبیعی است زیرا التهاب به وجود آمده از درمان بافت حمایت می‎کند و یک روش تدافعی در بدن است و پس از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.
در طول روند درمان نیز بیماران ممکن است حرارت ناراحت کننده‎ای را بر سطح پوست بخاطر تابیدن حس کنند که این نیز بسیار طبیعی است و احساس سوزش حتی گزارش می‎شود اما درمانگر به طور معمول در حال تکان دادن مداوم اشعه است تا از میزان این ناراحتی‎ها به میزان مطلوبی بکاهد.

مزایای درمان با لیزر پر توان در تهران

از آنجا که عمق نفوذ این لیزر بسیار بالا است بنابراین به کاهش التهاب در ناحیه دیسک منتهی خواهد شد. هم چنین این لیزر می‎تواند نسبت به سایر روشهای فیزیوتراپی در کوتاه کردن دوره درمانی و سرعت بخشیدن به روند بهبودی بسیار مفید باشد.
با توجه به اینکه لیزر پرتوان تهران قدرت نفوذ بالایی دارد با کمک  یک سری واکنشهای شیمیایی و فیزیکی میتواند در زمان استفاده در ناحیه مورد نظر فشار را از روی ریشه‎های عصبی کم کند.
گردن درد، کمر درد و پا درد از جمله دردهایی است که امروزه به حالتی بسیار رایج درآمد و قشرهای متفاوتی را با خود درگیر می‎کند. این درد به دلایل بسیار زیادی رخ می‎دهد، از سفتی عضلانی گرفته تا اسپاسم و درگیری اعصاب و بیروزن زدگی‎های دیسک که همگی می‎توانند مسبب درد و ناخوشی شوند.
مشاغلی که در حالت نشسته انجام می‎گیرند یا فعالیت بسیاری دارند، استفاده از لیتاپ، تلفن همراه و ...به طور کلی تمرکز فشار را بر ستون فقرات و گردن وارد می‎کند و این باعث به وجود آمدن دردهایی می‎شود که می‎توانند فرد را از پا درآورند.
لیزر درمانی پرتوان در تهران یک روش برای خلاص شدن از تمام این ناراحتی‎ها است که در زندگی امروزی بسیار آزار دهنده به نظر می‎رسند. هم چنین به جهت سرعت بالای نتیجه بخشی در این روش درمان نسبت به سایر درمانهای فیزیوتراپی می‎توان انتظار بسیار بالایی در صرفه جویی در وقت و هزینه داشت.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26900
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید