امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

لوله پلی اتیلن چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 27109
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

لوله پلی اتیلن چیست؟ چه کاربردی دارد؟ بسیاری از افرادی که در حوزه آبرسانی و گاز رسانی فعالیت دارند با این لوله ها آشنایی دارند. در واقع لوله پلی اتیلن لوله ای از جنس پلی اتیلن است که از مزایای بسیاری برخوردار بوده و کارکرد بسیاری دارد. کیفیت بالا و سهولت در نصب از جمله مهم ترین مزایایی است که می توان برای لوله های از جنس پلی اتیلن در نظر گرفت. این لوله در بسیاری از پروژه ها کاربردی بوده و اکثر اتصالات با استفاده از این لوله انجام می پذیرد. مقاومت حرارتی و فشاری بسیار بالای لوله های پلی اتیلن خمش راحتی به این محصول بخشیده و نصب آن را بسیار ساده و آسان کرده است. این لوله ها در محیط های بازی و اسیدی قابل نصب بوده و هیچ آسیبی نخواهد دید. مواد پلی اتیلن به کار رفته در لوله های پلی اتیلن با سایر محصولات پلی اتیلینی متفاوت است. لوله های پلی اتیلن در گریدهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام کاربردهای خاصی دارد.
لوله های پلی اتیلن به محض تولید و ورود به بازار به سرعت به محبوبیت رسیدند و در لیست پرفروش ترین محصولات پلی اتیلنی قرار گرفتند. این لوله ها به اختصار با علامت PE شناخته می شود این لوله ها خاصیت ترموپلاستیکی داشته و در گروه گرمانرم ها قرار دارد. این لوله ها به روش اکستروژن تولید می شود و نیاز به طی مراحل متعددی دارد. برای این که کیفیت لوله ها حفظ شود و مقاومت آن افزایش یابد نیاز به دستگاه های مدرن و پیشرفته می باشد.

قیمت لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن دارای ویژگی های خاصی است که قیمت این لوله ها را تحت تاثیر قرار می دهد. کیفیت در ساخت این لوله ها بسیار بالا می باشد و لوله های باکیفیت تر و مقاوم تر قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. بنابراین دقت کنید که در هنگام خرید لوله ها اصل و فابریکی باشند زیرا لوله های تقلبی از کیفیت پایینی برخوردار بوده و به سرعت فرسوده می شوند و هزینه های شما را چندین برابر می کنند. به طور کلی می توان عنوان کرد که فاکتورهایی از جمله کیفیت لوله ها، جنس آن، ساختار، ابعاد، ضخامت و … بر روی قیمت لوله های پلی اتیلن تاثیر می گذارد. قیمت پلی اتیلن به صورت روزانه در حال تغییر بوده و نوسانات قیمت ارز این قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
شرکت پلی تیتان صنعت مواد اولیه خود را به صورت عمده خریداری می کند و از این رو لوله های تولید شده در این کارخانه قیمت بسیار مناسبی دارد. لوله پلی اتیلن پلی تیتان صنعت در چارجوب استانداردهای جهانی تولید می شود و از این رو کیفیت آن کاملا تایید شده می باشد. قیمت لوله های این شرکت نسبت به سایر شرکت ها بسیار مناسب بوده و شما می توانید قیمت این شرکت را با سایر شرکت ها و نمایندگی های فروش مقایسه کنید. جهت استعلام قیمت انواع لوله پلی اتیلن از طریق شماره های مندرج در سایت با این شرکت تماس بگیرید.

لوله پلی اتیلن آبرسانی

در حال حاضر بسیاری از سیستم های آبرسانی شهری و روستایی از جنس پلی اتیلن می باشند. برخی از لوله کشی های آبرسانی باید از سطوح مختلف و موانع طبیعی از جمله کوه عبور کنند. بسیاری از لوله ها نمی توانند در برابر ضربات و انواع محیط ها مقاومت داشته باشند و از این رو به محیط زیست آسیب وارد می کنند. ولی لوله های پلی اتیلن دارای کیفیت بسیار بالا بوده و نسبت به سایر لوله ها برتری های بسیاری دارد. استفاده از لوله های پلی اتیلن آبرسانی باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و در زمینه های مختلفی همچون کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. انعطاف پذیری بالا، وزن سبک، مقاومت فشاری بالا، اتصال ایمن و با دوام، فشار باری مختلف، طول عمر بالا و ماندگاری بسیار و … از جمله مزایایی است که باعث افزایش کارکرد لوله پلی اتیلن در سیستم آبرسانی شده است.
لوله های پلی اتیلن آبرسانی به صورت شاخه ای و کلافی به فروش می رسد و صد در صد بهداشتی می باشد. این لوله ها در سه گرید مختلف PE63، PE80 و PE100 تولید و به بازار عرضه می شود. در هنگام خرید این لوله ها باید به گرید و فشار آب توجه کنید. لوله های پلی اتیلن آبرسانی در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارد و برای برش دادن آن ها از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود تا آسیبی به سر لوله ها وارد نشود.

کاربرد لوله های پلی اتیلن کابلی

لوله پلی اتیلن کابلی را می توان یکی از بهترین و پرکاربردترین کاور برای عایق کردن و محافظت کابل های مخابراتی، برق و فیبرهای نوری به شمار می رود. این لوله ها از سیم و کابل ها در برابر برخورد ضربه، نفوذ باران، سوختن سیم و کابل ها و قطع شدن در هنگام رعد و برق جلوگیری خواهد کرد. درست است که این لوله ها معمولا برای سیستم برق کشی شهری و روستایی مورد استفاده قرار می گیرد ولی برخی از کشاورزان از این لوله برای سیستم آبیاری قطره ای و آبرسانی به زمین های کشاورزی خود نیز استفاده می کنند.
لوله پلی اتیلن کابلی به صورت کاملا استاندارد و با استفاده از بهترین متریال تولید و به بازار عرضه می شود. بر روی برخی از این لوله ها برچسبی وجود دارد که تمامی اطلاعات لازم بر روی آن درج شده است. برای این که کارکرد لوله های کابلی افزایش یابد بهتر است که این لوله ها را از مراکز معتبر خریداری کنید تا ایمنی سیم و کابل ها حفظ شود.

مزیت لوله پلی اتیلن کابلی

لوله های پلی اتیلن کابلی دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به مهم ترین مزایای این لوله ها اشاره می کنیم:
پلی اتیلن های کابلی یکی از خاص ترین لوله های موجود در بازار است که به خوبی می تواند از سیم و کابل های عبوری در برابر ضربه محافظت می کند.
سیم های موجود در این لوله ها در برابر رعد و برق و بارندگی مصون بوده و می تواند در برابر سایر شرایط جوی مقاومت کند.
قیمت مناسب و مقرون به صرفه لوله های کابلی از جمله مهم ترین مزایای این لوله ها به شمار می رود.
انعطاف پذیری بسیار بالای لوله پلی اتیلن نصب آن را در تمامی مکان ها کاربردی تر کرده است.
این لوله عایق بسیا ایده آلی بوده و در برابر هر اسیدها و بازها مقاومت دارد.
در این لوله های هیچ گونه ترک خوردگی و شکستگی وجود ندارد بر این اساس از ایمنی بسیار بالایی برخوردار می باشد.
این لوله ها وزن پایینی دارند و در کوتاه ترین زمان می توان آن را نصب و اجرا کرد.
همچنین این لوله ها طول عمر مفیدی دارد و تا سال ها بدون هیچ آسیبی می تواند برای شما کار کند.
لوله پلی اتیلن کابلی در مقابل جریان های الکتریکی عایق هستند و الکتریسیته را از خود عبور نخواهند داد.

کیفیت لوله پلی اتیلن کابلی

نکته ای که در خصوص لوله های پلی اتیلن کابلی نظرها را به خود جلب می کند، کیفیت فوق العاده عالی این لوله ها می باشد. شاید شما نیز فکر کنید که چون این لوله ها از جنس درجه ۲ است، کیفیت و مقاومت کافی ندارد. ولی لازم است بدانید که این لوله ها کیفیتی برابر با لوله های آبرسانی دارد و نیازی به نگرانی بابت خرابی و ترک خوردگی این لوله ها نخواهید داشت. کیفیت و میزان مقاومت این لوله ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد و عایق ایده آلی در برابر نفوذ باران محسوب می شود.

تولید کننده پلی اتیلن

پلی اتیلن به عنوان یک پلیمر ترموپلاستیک با ساختار کریستالی متغیر و طیف وسیعی از کاربردها شناخته می‌شود که این کاربردها بسته به نوع خاص پلی اتیلن متفاوت هستند. پلی اتیلن یکی از پرمصرف ترین پلاستیک های تولید شده در جهان است که سالانه ده ها میلیون تن در سراسر جهان از جمله ایران تولید می‌شود. آنچه که به صورت مختص در این مقاله به آن پرداخته می‌شود، درباره تولید کننده پلی اتیلن در کشور است


انواع مختلفی از پلی اتیلن وجود دارد و هر کدام برای مجموعه ای از کاربردها مناسب تر است. به طور کلی، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) بسیار کریستالی تر است و اغلب در شرایط کاملا متفاوت از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) استفاده می‌شود. برای مثال، LDPE به طور گسترده در بسته بندی های پلاستیکی، مانند کیسه های مواد غذایی یا بسته بندی پلاستیکی استفاده می‌شود. در مقابل، پلی اتیلن HDPE کاربردهای رایجی در ساخت و ساز دارد (به عنوان مثال، استفاده از آن برای ساخت لوله های تخلیه). اما دلیل اینکه پلی اتیلن به مقدار زیاد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد چیست؟ در جواب باید گفت که پلی اتیلن یک کالای پلاستیکی فوق العاده مفید است، به ویژه در میان شرکت های طراحی محصول. به دلیل تنوع انواع پلی اتیلن، در طیف وسیعی از کاربردها گنجانده شده است.

کارخانه تولید کننده لوله پلی اتیلن

یکی از محصولات با ارزش پلی اتیلن، لوله و اتصالات آن می‌باشد که کاربرد بسیار وسیعی در زمینه انتقال سیالات دارند. در واقع وجود مزایای بی نظیری لوله پلی اتیلن مانند مقاومت در مقابل خوردگی و اثر مواد شیمیایی مختلف، انعطاف پذیری مناسب، بهداشتی و غیر سمی بودن، مقاومت در برابر حرارت و اشعه ماوراء بنفش، عمر طولانی، مقرون به صرفه بودن و انواع و سایز های متنوع موجب شده تا به یک کالای اساسی و مهم تبدیل گردد. برخی از کاربردهای این نوع از لوله ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    استفاده در سیستم های انتقال آب و فاضلاب و آبرسانی شهری
•    سیستم های گازرسانی
•    استفاده در سیستم های آبیاری قطره ای و تحت فشار
•    سیستم های انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی
•    و….

مجموعه پلی تیتان صنعت با سـالها تجربه در زمینه تولید لوله پلی اتیلن و ارائه انواع لوله پلی اتیلن بر آن شـده اسـت تا وب سـایتی با محتویات کامل در زمینه تولید لوله پلی اتیلن و کاربردهای لوله پلی اتیلن به شما کاربران گرامی ارائه نماید. کاربران و مشتریان گرامی جهت خرید می توانند با مشـاورین و کارشناسان ما تماس حاصل نمایند تا اطلاعات بسـیار دقیق در خصـوص پلی اتیلن و تولید لوله پلی اتیلن کسب نمایند .

اهداف پلی تیتان صنعت :

افزایش رضایتمندی مشتریان
تولید محصولات با توجه به سازگاری با محیط زیست
افزایش کیفیت محصولات
تولید محصولات بر حسب نیاز مشتریان در اسرع وقت
بهره گیری از به روزترین تکنولوژی

تماس با ما
تلفن: ۶۶۲۵۹۵۴۰۲-۰۲۱
تلفن: ۰۹۱۹۶۵۶۵۶۰۵
تلفن: ۰۹۱۲۶۳۶۳۵۱۳


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27109
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید