امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

لوله داربست چیست و چه کاربردی دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 26308
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

لوله داربست


لوله سیاه فلزی دارای متراژ شش و سه متری می‌باشد. معمولا این لوله‌ها از ورق سیاه ساخته می‌شوند. ساختار لوله داربست به وسیله قالب و بست می‎‌باشد. این لوله‌ها دارای دو مدل بدون درز و درزدار هستند و از جنس گالوانیزه و فولاد ساخته می‌شوند. لوله‌های درزدار گزینه بسیار مناسبی برای ساخت لوله‌های داربست می‌باشند. قیمت این محصولات به دلیل کیفیت بیشتر از لوله‌های درزدار بالاتر است. برای ساخت لوله‌های داربستی از لوله‌های سبک و سنگین استفاده می‌کنند.

ضخامت و ابعاد لوله‌های داربست


ضخامت لوله‌هایی که در سایز لوله داربست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ 2/5؛ 2؛ 4 و 3 می‌باشد. لوله‌هایی با ضخامت 2 و 2/5 دارای بیشترین کاربرد می‌باشند. طول این لوله‌ها تا شش متر می‌باشد و ابعاد قطر خارجی آن 3/48 میلی‌متر است. گروه صنعتی و بازرگانی مدرن سازان با سالها سابقه فعالیت در تولید این محصولات پیشتاز می‌باشند.



لوله داربست

قیمت لوله داربست


اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در قیمت این محصول تاثیر گذار است؛ جنس لوله داربست می‌باشد. این محصول در دو درجه تولید می‌شود. محصول درجه یک بسیار مرغوب و با کیفیت است. بنابراین کیفیت آن می‌تواند در افزایش قیمت موثر باشد. وزن لوله معمولا به سایز و ضخامت لوله بستگی دارد؛ در تغییر قیمت آن بی‌تاثیر نیست. سایز لوله که تعیین کننده قطر خارجی و قطر داخلی لوله‌ داربستی می‌باشد؛ همچنین ضخامت لوله که بیشترین استفاده از لوله‌هایی با ضخامت 2/5 و 2 میلی‌متر می‌باشد. برای اطلاع از چگونگی قیمت لوله داربست می‌توانید با مجموعه مدرن سازان در تماس باشید.

خم‌کن میلگرد


برای ساخت و ساز پروژه‌های بزرگ و کوچک میلگرد دارای کاربرد فراوانی است. بدون این محصول قطعا ساخت و ساز امکان‌پذیر نمی‌باشد. از این میله‌‌ها برای افزایش مقاومت بتن استفاده می‌شود. طبقه بندی این محصول بر اساس نوع خم و قطر آن طبقه بندی می‌شوند. همه میلگرد‌ها به صورت سرد توسز دستگاه خم کن میلگرد خم می‌شوند. مگر آن‌که دستگاه ناظر روش دیگری را در دستور کار قرار دهد. خم کردن میلگرد به طور مکانیکی است و ماشین‌هایی مجهز به فلکه خم کن وجود دارند که این‌کار را انجام می‌دهند. سرعت خم کردن این محصول با توجه به نوع فولاد و دمای محیط در نظر گرفته می‌شود. زمانی که دمای میلگرد از منفی 5 درجه سانتی‌گراد کمتر است باید از خم کردن میلگردها خودداری کنید.
به طور معمول از بسته و باز کردن خم‌ها به منظور شکل دادن دوباره میلگردها خودداری کنید. مگر در موارد استثنایی و خاص که دستگاه نظارت مجوز آن را صادر کند. در این صورت همه میلگردها باید از نظر ترک خوردگی بازرسی و مورد کنترل قرار گیرند. لازم به ذکر است هرگز نباید میلگردهایی که یک سر آن‌ها در بتن قرار دارد خم کنید مگر با مجوز دستگاه نظارت. برای خم کردن میلگردهایی با قطر سی و شش میلی‌متر یا بیشتر با زاویه بیشتر از نود درجه باید روش‌های خاصی را در نظر گرفت.

انواع خم‌کن میلگرد


اتصالات میلگرد از نظر مشخصاتی همچون سطح مقطع؛ مقاومت در برابر شکستگی؛ شکل پذیری؛ مقاومت در برابر جریان؛ شکل ظاهری و قابلیت جوشکاری با یکدیگر متفاوت هستند. میلگرد خرک؛ سنجاقک؛ خاموت؛ رکابی؛ ادکا و راستا لیستی از انواع خم شدن آرماتور می‌باشد.
خم شدن این میله‌ها که به عنوان تقویت کننده در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در کارگاه‌های ساختمانی خم کردن اتصالات سرد به وسیله ماشین‌های خم‌کن صورت می‌گیرد. می‌توان اتصالات قطر کوچک را با تجهیزات ساده‌ به راحتی خم کرد. دستگاه خمش گزینه مناسبی برای خم کردن میلگرد‌هایی با قطر بالا می‌باشد. لازم به ذکر است اتصالات به صورت برچسب‌دار یا خمیده آماده می‌شود. بنابراین لازم است که اتصالات در کارگاه ساختمانی بافته شوند.



لوله داربست

نکاتی که در هنگام خم کردن باید به آن توجه شود


برای جلوگیری از هر گونه آسیب لازم است متخصصان نقاط ریز و فاصله‌ها را بررسی کنند. یکی از نکات مهمی که هنگام انجام انواع خم شدن میلگرد باید در نظر گرفته شود؛ زاویه می‌باشد. صفحه خمش بهترین وسیله برای ایجاد زاویه می‌باشد. توجه کنید برای میلگردهای مختلف زاویه؛ شعاع و موارد دیگر متفاوت می‌باشد. بنابراین جهت این کار از افراد ماهر و متخصص کمک بگیرید. تا علاوه بر اطمینان از مقاوم سازی ساختمان؛ احتمال وجود خسارت به کمترین حد برسد. شما می‌توانید برای اطلاع از کیفیت این محصول و همچنین انواع لوله داربست به سایت مدرن سازان مراجعه کنید.

قالب بتن


برای این‌که بتن تازه شکل محکمی به خود بگیرد آن را در قالب می‌ریزند. قالب بتن دارای انواع مختلفی می‌باشد. در زمان‌های گذشته هنگام ساخت ساختمان از قالب چوبی استفاده می‌شد. به طوری‌که قالب‌ها را در مکان ساخت پروژه می‌ساختند و همان جا نیز مورد استفاده قرار می‌دادند. اما به دلیل زمان‌بر بودن ساخت این محصول و همچنین عمر کم آن؛ ساخت قالبی مستحکم و با کیفیت در دستور کار قرار گفت. بدین ترتیب قالب فلزی بتن به سرعت جای‌گزین قالب بتن چوبی شد. هر چند قیمت این محصول نسبت به قالب بتن چوبی بیشتر است. اما به دلیل عمر طولانی و کیفیت این محصول اکثرا ترجیح می‌دهند در ساخت پروژه‌های بزرگ از قالب فلزی بتن استفاده کنند. معمولا برخی افراد برای ساخت خانه کوچک و به دلیل ارزان بودن قالب بتن چوبی؛ این محصول را مورد استفاده قرار می‌دهند. اما ممکن است پس از مدتی ساختمان دچار مشکل شود.



لوله داربست

مدرن سازان


مجموعه‌ای از گروه مهندسین خبره؛ کارآمد و ماهر با سالها سابقه فعالیت توانسته‌اند انواع تجهیزات قالب بندی بتن؛ لوله داربست؛ خم کن میلگرد و .... را تولید کنند. گروه بازرگانی و صنعتی مدرن سازان عملکرد بسیار خوبی داشته است. کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات این مجموعه زبانزد می‌باشد. شما می‌توانید به صورت غیر حضوری و اینترنتی با مراجعه به سایت مدرن سازان تمام محصولات را مشاهده کنید. لیست تمامی محصولات تولید شده توسط این مجموعه با جزئیات کامل در این سایت درج شده است.
هنگام خرید از مدرن سازان مشاورین این مجموعه شما را راهنمایی می‌کنند. در صورتی‌که پس از خرید در محل ساخت پروژه دچار مشکل شدید؛ می‌توانید از مهندسین و افراد خبره این مجموعه کمک بگیرید. متخصصین این مجموعه با حضور در محل ساخت پروژه شما را آموزش می‌دهند تا بتوانید به درستی کارها را پیش ببرید. برای اطمینان و اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید با مدرن سازان تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26308
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید