امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

لوازم یدکی MVM X22


1401/07/27
کد خبر : 27113
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

لوازم یدکی MVM X22

• موتور

یکی از مهم ترین قسمت های هر خودرو موتور آن است که تامین کننده ی نیروی لازم خودرو برای حرکت است. اغلب خودرو ها دارای یک موتور احتراق داخلی هستند که به وسیله بنزین حرکت میکنند. بنزین و هوا پس از رسیدن به محفظه ی احتراق فشرده شده و با یک جرقه ی کوچک مشتعل میشود با تکرار این عمل و تولید نیرو توسط این احتراق خودرو به حرکت در می آید. هر سیلندر در موتور یک محفظه ی احتراق به صورت جداگانه دارد و معمولا موتور ها را با تعداد سیلندرهایشان می شناسند.
موتور خودرو دارای لوازم یدکی متعدد از جمله شاتون، میل لنگ، سر سیلندر و بدنه سیلندر و سوپاپ است.

• سیستم انتقال نیرو

این سیستم نیروی حرکتی که توسط موتور خودرو به وجود آمده را به چرخ ها منتقل میکند و اینگونه است که خودرو میتواند حرکت کند. موتور به وسیله ی دستگاه انتقال نیرو به میلگردان متصل میشود. همه ی خودروها چه دنده دستی داشته باشند و چه دنده اتوماتیک از دنده های فلزی برای هماهنگ کردن سرعت موتور با نیاز خودرو به نیرو استفاده میکنند. سیستم انتقال نیرو لوازم یدکی زیادی دارد اما اصلی ترین آن ها دیسک و صفحه، تمام سیم پیچ ها و خارها، گیربکس و کلاچ است.

• سیستم برق

باتری انرژی لازم برای سیستم برق خودرو که شامل روشن شدن و راه اندازی اولیه موتور، چراغ ها، رادیو، تامین برق قطعاتی مثل پمپ روغن و استارت، آمپر بنزین و روغن، حسگرهای امنیتی و چراغ های راهنما است را فراهم میکند، باتری خود از موتور خودرو (که همانند یک ژنراتور عمل میکند) تغذیه میشود. در برخی از خودرو ها تامین برق پنجره های اتوماتیک و قفل درب ها نیز بر عهده سیستم برق است. همه ی قطعاتی که از آن ها نام بردیم توسط یک سری فیوز به باتری وصل میشوند و در صورتی که یک بخش دچار اشکال شود کل سیستم برق از کار نمی افتد. سیستم برق شامل لوازم یدکی همچون دینام، باتری و استارت است.

• ترمزها و چرخ ها

ترمز را میتوان مهم ترین بخش سیستم امنیتی خودرو دانست؛ ترمزها دو نوع هستند، ترمزهای کاسه ای و ترمزهای دیسکی. ترمزهای کاسه ای به وسیله ی کفشک های مخصوصی که به طرف بیرون فشار وارد میکنند تا با قسمت داخلی استوانه یا کاسه در حال حرکت برخورد داشته باشند و اینگونه است که خودرو را متوقف میکنند. سیستم ترمزهای دیسکی اینگونه اند که از یک دیسک چرخان که مابین لنت هایی که بر روی محفظه ی ترمز قرار گرفته اند، فشرده میشوند. لوازم یدکی ترمز و چرخ ها عبارتند از لنت، کفشک، سیم ترمز، دیسک ترمز و دیاگرام.

• ابزار داشبرد

از جمله قسمت هایی که همواره جلوی چشم راننده است داشبرد است، این قسمت شامل سرعت سنج، آمپر روغن، دور سنج (نشان دهنده دور موتور در هر دقیقه)، گیج فشار روغن، گیج دمای موتور است.

چراغ ام وی ام X22

 چراغ ها از قسمت های مهم خودرو است که با تاریک شدن هوا و کاهش دید محیط مقابل راننده به وجود آن ها نیاز دارید. همچنین یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبایی ظاهری هر خودرو چراغ های آن است، خودرو MVM X22 در دو مدل اتوماتیک و اسپورت اتوماتیک دارای چراغ های با ظاهر خاص و زیباست که طراحی شکل آن ها از هیچ شکل هندسی الهام نگرفته است. از مشخصات فنی چراغ MVM X22 باید به چراغ های زنون یا HID، چراغ های اتولایت و سیستم روشنایی در روز اشاره کرد. چراغ های زنون در مقایسه با چراغ های هالوژنی گرمای کمتر و پرتاب نور بیشتری دارند.
چراغ های خودرو MVM X22 دارای 3 چراغ نور بالا، نور پایین و چراغ های راهنما است، همچنین چراغ های مه شکن خودرو روی سپر تعبیه شده اند و از این چراغ ها جدا است.
از ویژگی های چراغ خودرو ام وی ام ایکس 22 وجود سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها و سیستم تنظیم ارتفاع تابش نور به صورت دستی است.
چراغ های جلو خودرو ام وی ام ایکس 22 هنگام تاریک شدن هوا با روشن کردن شعاع قابل قبول از جلوی خودرو به راننده برای داشتن دید مناسب از اطراف کمک میکنند، این چراغ ها که اصلی ترین چراغ های این خودرو هستند زاویه تابش کمی دارند و به همین دلیل است که استفاده از آن ها مزاحمتی برای سایر رانندگان ایجاد نمی کند.
چراغ های نور بالا که نور را به صورت درخشان و مرکزی توزیع میکنند که معمولا برای روشن شدن نقاط دورتر توسط راننده روشن میشوند و با زاویه بیشتری که دارند امکان دیدن فضای تاریک دورتر را در اختیار راننده قرار میدهند. روشن کردن نور بالا ممکن است باعث ایجاد مزاحمت و یا خیره شدن سایر رانندگان شود زیرا راننده هیچ کنترلی بر نور هدایت شده به چشم دیگران ندارد.
چراغ عقب خودرو که با نام چراغ خطر نیز شناخته میشود نشان دهنده ی حرکت خودرو با دنده عقب است که نور بیشتری دارند اما قدرت نور آن ها به اندازه چراغ جلو نیست و بیشتر نقش هشدار دهنده دارد.
برای روشن کردن چراغ های جلو و عقب خودرو ام وی ام ایکس 22 باید دسته ی راهنما را بپیچانید.
وجود چراغ های راهنما برای هر خودرو لازم و ضروری است زیرا با روشن شدن این چراغ هاست که سایر رانندگان از تغییر مسیر خودرو مطلع میشوند و اینگونه است که از بسیاری از برخوردها و تصادفات جلوگیری میشود.

موتور MVM X22

خودرو ام وی ام ایکس 22 دارای یک موتور 1.5 لیتری با 4 سیلندر خطی و قدرت 105 اسب بخار است. بیشترین گشتاوری که توسط این خودرو تولید میشود 135 نیوتون متر است که در دور موتور 2750 در اختیار راننده قرار میگیرد. انتقال نیرو در خودرو ام وی ام ایکس 22 با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک انجام میشود. حداکثر سرعتی که میتوان با MVM X22 تجربه کرد 160 کیلومتر بر ثانیه است. صفر تا صد این خودرو تنها 15 ثانیه طول میکشد، خودرو ام وی ام ایکس 22 در هر 100 کیلومتر 6.1 لیتر سوخت مصرف میکند.
اگر اهل هیجان رانندگی با خودرو هستید باید در مورد موتور خودرو ام وی ام ایکس 22 به شما بگوییم که موتور این خودرو چندان قدرتمند نیست که هنگام رانندگی شما را به هیجان وادارد. زیرا حجم موتور این خودرو تنها 1.5 لیتر است و 105 اسب بخار قدرت دارد. همچنین سیستم انتقال قدرت MVM X22  با گیربکس 4 سرعته اتومات یا 5 سرعته دستی در مقایسه با سایر خودروها ضعیف عمل میکند. اگر بخواهیم سرعت 160 کیلومتر بر ساعت این خودرو را با برخی از خودروها به خصوص برخی از خودروهای ایرانی مقایسه کنیم متوجه میشویم که حرفی برای گفتن ندارد. گشتاور 135 نیوتن بر متر در کنار مواردی که به آن ها اشاره کردیم باعث شده که از این خودرو به عنوان خودرویی با موتور ضعیف یاد شود و لذت چندانی از رانندگی با آن نخواهید برد.
در این مطلب سعی داشتیم اطلاعات لازم را در مورد موتور mvm x22 در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
در پایان لازم میدانیم یکی از برترین مجموعه های ارائه دهنده ی لوازم جانبی خودرو را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که نیاز به خرید قطعات مورد استفاده در خودرو داشتید بتوانید روی این مجموعه حساب کنید.

در پایان لازم ست به شما بگوییم درصورتی که قصد خرید لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو جک اس 5 دارید به شما توصیه میکنیم از مجموعه پارسیا پارت دیدن فرمایید.

پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای مختلف.

تماس با ما :
تلفن :36616880021  
0912-9260718
0912-1482896


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27113
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید