امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

لوازم یدکی خودرو جک جی 5


1401/07/27
کد خبر : 28042
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

خودرو های چینی همواره یکی از انتخاب های مردم برای خرید خودرو بوده است زیرا در عین داشتن ظاهر زیبا و شکیل ، طراحی داخلی مناسب و امکانات خیلی خوبی برخوردار است .
خودرو جک جی 5 یکی از خودرو های پر استقبال چینی بود که بعد از وارد شدن به ایران با حجم فروش زیادی مواجه شد و بین مردم به دلیل قیمت مناسبی که داشت محبوب شد .
در ادامه به معرفی برخی از قسمت های خودرو ها و خودرو جک جی 5 می پردازیم :

موتور جک جی 5

موتور جک جی 5 موتوری 1.8 لیتری با تنفس طبیعی است که دارای 4 سیلندر است. موتور چک جی 5 در محدوده 6500 دور بر دقیقه توانایی تولید قدرت خوب 140 اسب بخاری و در محدوده 5000 دور بر دقیقه نیز می تواند خروجی گشتاور 165 نیوتن متری تولید کند .

این خودرو در هر 100 کیلومتر تنها 7.6 لیتر مصرف سوخت دارد .

همچنین دریافت 5 ستاره ایمنی از سوی موسسه چاینا انکپ CNCAP باعث شده تا یکی از نقاط قوت جک j5 در بخش ایمنی آن رقم بخورد .


 جک جی 5


در این مطلب سعی داشتیم اطلاعات لازم را در مورد موتور جک جی 5 در اختیارتان قرار دهیم ، امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد .

خفه کردن خودرو و دلایل بروز آن

اصطلاح خفه کردن به معنی این است که به یکباره سوخت زیادی وارد سیلندر شده است اما اکسیژن کافی به آن نرسیده است. خودروهای کاربراتوری ممکن است بیشتر دچار چنین مشکلاتی شوند.

اگر پس از چندین بار استارت زدن خودرو روشن نشد، اگر بعد از اینکه استارت زدید موتور سریه به چرخش درآمد اما خودرو روشن نشد و یا اگر بوی بسیار شدید بنزین را احساس کردید ممکن است خودرو شما خفه کرده باشد، لطفا این نشانه ها را جدی بگیرید.

سپر جک جی 5

ویژگی سپرهای امروزی

سپرهایی که امروزه طراحی میشوند سپرهای کربنی و فایبرگلاس هستند در ترکیب این سپرها از آلیاژ و فلزات سبک به کار برده میشود تا هم استحکام لازم را داشته باشند و همچنین نیروی کمتری را به بدنه خودرو وارد کنند. سپرهای کربنی و فایبرگلاس ویژگی دیگری نیز دارند، این نوع سپرها که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند علاوه بر اینکه اثر حاصل ضربه و برخورد را مهار میکنند و نیروی کمتری را به کابین منتقل میکنند، مدت زمان برخورد و انتقال نیرو را افزایش می دهند که این ویژگی در نهایت باعث ایمنی بیشتر میشود.

امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت خودروسازی شاهد هستیم سپرها ویژگی هایی مثل طراحی زیبا و کاربردی، طراحی آیرودینامیک، وزن پایین، محافظت از عابر پیاده و قدرت جذب و یا دفع نیروی حاصل از برخورد را دارند.


 جک جی 5

اجزای سپر

پیشانی


پوسته ی ظاهری سپرها پیشانی نام دارد که با اینکه نقش چندانی در مهار ضربه ها و برخوردها ندارد اما به کاهش نیروی دراگ و همچنین زیبایی ظاهری خودرو کمک می کند.

تیر عرضی


تیر عرضی که نام دیگر آن دیاق است یکی از مهم ترین بخش های سپر است زیرا انرژی جنبشی ناشی از برخوردهای نسبتا شدید را جذب میکند و مقاومت خمشی را در ضربه های کوچک تامین میکند. البته ذکر این نکته نیز الی از لطف نیست که تیر عرضی اگر چه میتواند در برابر ضربه های نسبتا بزرگ مقاومت کند و انرژی ضربه ها را کاهش دهد تا به کابین منتقل نشوند اما در صورتی که ضربه و برخورد بسیار شدید باشد دیاق از پس جذب کردن آن بر نمی آید.

جاذب یا ضربه گیر


قسمتی از سپر که میتواند اثر ضربه های شدید را تحمل کند جاذب است؛ جاذب میتواند انرژی جنبشی وارد شده به سپر را مهار کند.

لوازم یدکی جک جی 5

انواع لوازم یدکی خودرو

پیچ و مهره

پیچ و مهره ها نه تنها در صنعت خودرو سازی که در تمام صنایع مهم و کاربردی نقش بسیار مهمی دارند. در صنعت خودرو سازی نیز پیچ و مهره ها را میتوان جزو لوازم یدکی بسیار پر مصرف و کاربردی دانست.

پیچ ها اجزایی استوانه هستند که برای اتصال مورد استفاده قرار میگیرند با توجه به کاربرد آن، روی آن رزوه میشود. رزوه ها میتوانند بسیار عمیق یا سطحی باشند یا با پله های بلند یا کوتاه؛

سرپیچها (گل پیچ ها) با توجه به ابزاری که روی آن نصب میشوند دارای اشکال مختلف مثل سر شش گوش، سر چهار گوش، خزینه آلنی، پیچ گوشتی خور و … هستند.

مهره ها انواع دیگری از لوازم یدکی هستند که اجسامی حلقه ای هستند که متناسب با ویژگی رزوه پیچ ها برای هر پیچ ساخته میشوند. داخل مهره ها با توجه به شکل پیچ، رزوه میشود و بخش بیرونی آن ها میتواند 6 ضلعی، 4 ضلعی، شیار دار برای کار با دست و یا … باشد.


 جک جی 5


پیچ و مهره ها مکمل یکدیگرند و به صورت نر و مادگی عمل می کنند. پیچ ها میتوانند بدون مهره نیز درون سطحی فرو روند.

آرم ها

نشان ها یا آرم ها برای شناسایی، توضیح یک محصول و یا تبلیغات به کار می روند، آرم ها منحصر به فرد هستند و میتوانند مفهوم مخصی را بیان کنند به همین دلیل است که در دنیای تجارت بسیار مهم و کاربردی هستند.

خارها

هرجا که لازم باشد اجزایی به صورت ثابت نگهداشته شوند و لازم است به اجزای دیگر گیر کنند و یا متصل شوند از خارها استفاده میشود. خارها هم میتوانند به تنهایی به عنوان خار به کار روند و یا به صورت ترکیبی با ابزار و لوازم دیگر به کار روند. برای مثال خارها میتوانند با پیچ و مهره ترکیب شوند و یک مهره خاردار را به وجود بیاورند. گفتیم که خارها برای ثابت نگهداشتن اجزای مختلف به کار می رود اما میتوان به عنوان تکیه گاهی برای اجسام متحرک نیز مورد استفاده قرار گیرند. خارها با توجه به کاربردی که دارند ممکن است فلزی، پلاستیکی و یا … باشند.

دیاق و بست

دیاق ها و بست ها که از مهم ترین لوازم در صنایع ماشین سازی هستند ابزاری برای اتصال دو یا چند جز به صورت مکانیکی به هم هستند. از دیاق و بست همچنین میتوان برای مسدود کردن و یا بستن قطعه ای استفاده کرد.

دیاق و بست ها به راحتی باز میشوند و در مواردی به کار میروند که نیازمند این خاصیت هستند.

طلق ها

اجزایی پلاستیکی هستند که در انواع مختلف مات، شفاف، ضخیم، نازک، رنگی و یا بدون رنگ ساخته میشوند. طلق ها به دلیل داشتن قابلیت ضد آب و ضد الکتریسیته بودنشان معمولا به عنوان پوشش محافظ برای اجزای الکتریکی مورد استفاده قرار میگیرند.

طلق ها اغلب به عنوان لایه ی محافظ برای چراغ ها در صنایع الکتریکی به کار می روند زیرا به دلیل ساختاری که دارند میتوانند نور را به صورت یکسان منتشر کنند.

فنرها

فنرها اجزایی با قابلیت کشسانی و ارتجاعی هستند که میتوانند نیروهای کششی و یا فشاری را خنثی کنند. فنرها بر اثر نیرو میتوانند سخت تر و یا نرم تر شوند.

فنرها انواع مختلفی دارند، فنرها بر اساس کاربردی که دارند میتوانند به صورت مارپیچی، صفحه ای، لول و … ساخته شوند.فنرها میتوانند به صورت هیدرولیکی باشند که با فنرهای فلزی از لحاظ ساختاری متفاوت هستند. از کمک فنرها میتوان برای اصلاح خاصیت خمشی فنر استفاده کرد که این خاصیت را در فنرها از بین می برد.

فولی ها

فولی یا پولی قطعه ای گرد است که کاربردهای فراوانی در صنعت دارند. فولی ها میتوانند متحرک و دایره ای شکل باشند که در آن صورت وظیفه ی گرداندن اجزای خاصی را بر عهده میگیرند برای مثال فولی های مورد استفاده به صورت مکمل به انواع تسمه تایم. فولی ها میتوانند هم ثابت باشند و هم متحرک و بر اساس مکانی که در آن به کار برده میشوند میتوانند از ارتعاش جلوگیری کرده و یا ورود و خروج سیالات را کنترل کنند. فولی ها به صورت یکپارچه و و اغلب فلزی با آلیاژ های مختلف ساخته میشوند که دارای یک یا چند شیار هستند .

واشر

واشرها اگرچه اجزای کوچکی هستند اما جزو پر مصرف ترین لوازم یدکی ها هستند. واشرها اجزایی حلقه ای هستند که میتوانند بار پیچ و مهره را توزیع کنند، از باز شدن مهره بر اثر اصطکاک جلوگیری کنند، از نشت سیالات جلوگیری کنند و یا فضای میان دو قطعه را پر کنند. واشرها دارای ضخامت، اندازه، جنس و مدل های مختلف هستند و جنس آن ها میتواند فلزی، پلاستیکمی، نمدی، فایبرگلاس و … باشد.

واشرها همچنین برای درزبندی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند که میتوانند به کمک ابزارهای مختلف مثل میخ و پیچ در اجزای مختلف مثل سیلندر مورد استفاده قرار گیرند.

پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای : تویوتا ، پورشه ، لکسوس ، کیا ، هیوندا ، هوندا ، بی ام و ، بنز ، ولوو و ماشین های چینی و ..... جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روی لوگوی مربوطه و یا نام برند کیلیک نمایید.

پارسیاپارت پیشرو در تضمین کیفیت ، تضمین قیمت ، ارسال سریع است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28042
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید