امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

لوازم یدکی جک اس 5


1401/07/27
کد خبر : 27097
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

لوازم یدکی جک اس 5

خودورها بسیار پیچیده هستند و از چندین سیستم مختلف تشکیل شده اند که به طور همزمان با هم کار میکنند، میخواهیم قسمت های اصلی خودرو و لوازم یدکی های مربوط به آن را به شما معرفی کنیم.

موتور

از مهم ترین قسمت های هر خودرو موتور آن است که نیروی لازم برای حرکت خودرو را تامین میکند. در اکثر خودروها یک موتور احتراق داخلی که با بنزین کار میکند به کار برده میشود. لوازم یدکی مربوط به موتور این اجزا هستند: موتور سر سیلندر، سوپاپ، بدنه سیلندر، محفظه میل لنگ، میل لنگ و شاتون.

سیستم انتقال نیرو

سیستم انتقال نیرو همانطور که از اسمش پیداست از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که نیروی ایجاد شده توسط موتور را به چرخ های جلو منتقل میکنند و باعث حرکت خودرو میشود. سیستم انتقال نیرو موتور را به میل گردان متصل میکند. سیستم انتقال نیرو لوازم یدکی متعددی دارد که عبارتند از دیسک و صفحه، کلاچ، تمام سیم ها، خارها و پیچ ها، کلاچ و گیربکس.

سیستم برق

سیستم برق خودرو شامل یک باتری قابل شارژ است که نیروی خود را از موتور میگیرد و نقش بسیار مهمی در راه اندازی اولیه موتور، تامین برق قطعاتی چون پمپ روغن و استارت خودرو دارد. همچنین باتری ها برق لازم برای روشن شدن چراغ ها و چراغ های راهنمایی، آمپر روغن و بنزین، حسگرهای امنیتی، رادیو را تامین میکند. در برخی از خودرو ها برق لازم برای باز و بسته شدن پنجره های اتوماتیک و قفل درها نیز توسط باتری تامین میشود. همه قطعاتی که از آن ها نام بردیم با یک سری فیوز به باتری متصل میشوند و اگر هرکدام از قسمت ها دچار ایراد شوند همه ی سیستم دچار اشکال نمی شود.
لوازم یدکی مربوط به سیستم برق عبارتند از دینام، باتری و استارت.

ترمز ها و چرخ ها

برای خودروهای مختلف از چرخ های متفاوت استفاده میشود. چرخ ها در همه ی فصول سال مورد استفاده قرار میگیرند.
از دیگر سیستم های بسیار مهم خودرو سیستم ترمز آن است که معمولا دو دسته هستند، ترمزهای دیسکی و کاسه ای.
ترمزهای دیسکی یک دیسک چرخان دارند که بین لنت ها فشرده میشوند؛ لنت ها روی محفظه ترمز قرار میگیرند.
ترمز های کاسه ای از کفشک های خاصی استفاده میکنند؛ این کفشک ها با فشاری که به سمت بیرون وارد میکنند با قسمت داخلی استوانه یا کاسه در حال حرکت تماس پیدا کند. لوازم یدکی مربوط به سیستم ترمز کفشک، لنت، گاورنر، سیم ترمز و دیافراگم هستند.

ابزار داشبرد

لوازم یدکی مربوط به این قسمت سرعت سنج و آمپر سنج است که بیشتر از سایر قسمت ها به چشم می آیند، همچنین سایر قسمت ها گیج فشار روغن، گیج دمای موتور و دور سنج هستند.

نشانه های پاره شدن دسته موتور

تعداد دسته موتورهای مورد استفاده در خودروهای مختلف با هم متفاوت است، در خودروهای موتور در جلو و متحرک از عقب 3 دسته موتور مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از آن ها زیر گیربکس و دوتا از آن ها زیر موتور تعبیه میشوند.
در خودروهای موتور و متحرک جلو نیز بین 3 تا 5 دسته موتور مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از آن ها از بالا به پوسته موتور متصل است.
بقیه ی دسته موتور ها نیز همانطور که گفتیم وظیفه دارند سنگینی و وزن خودرو را تحمل کنند و با توجه به نوع خودرو از دو تا 4 قطعه استفاده میشود.
حال میخواهیم نشانه هایی که در اثر پارگی دسته موتور بروز میکند را بررسی کنیم.
یکی از مهم ترین نشانه های پارگی دسته موتور صدای تلق تلق خودرو در عبور از دست انداز هاست.
تکانه های شدید در خودرو دیگر نشانه ی پاره شدن دسته موتور است و در صورتی که راننده حرفه ای نباشد برای مثال به صورت لحظه ای شتاب گیری کند ممکن است چارشاخ پولوس ها آسیب ببیند و هزینه زیادی روی دستش خواهد گذاشت.
دیگر نشانه پارگی دسته موتور پایین رفتن ارتفاع موتور خودرو است که موجب وارد شدن فشار زیاد به پولوس ها خواهد شد. این موضوع به وضوح برای راننده قابل مشاهده است.
برای جلوگیری از خرابی و پارگی دسته موتور به شما پیشنهاد میکنیم گاه به گاه آن را بررسی کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
در این مطلب سعی داشتیم اطلاعات لازم را در مورد دسته موتور در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
در پایان لازم میدانیم یکی از برترین مجموعه های ارائه دهنده ی لوازم جانبی خودرو را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که نیاز به خرید قطعات مورد استفاده در خودرو داشتید بتوانید روی این مجموعه حساب کنید.

موتور جک اس 5

خودرو جک اس 5 را میتوان موفق ترین شاسی بلند چینی در ایران معرفی کرد؛ این خودرو ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارد و دارای بدنه بسیار مستحکمی است که دلیل آن استفاده از 70 درصد فولاد آبدیده است.
نمای جلو جک اس 5 شباهت زیادی به خودرو هیوندای lx 35 دارد، هنگامی که از عقب به این خودرو نگاه میکنید نمای پشتی آن یادآور طراحی کراس اوور های آئودی است، شباهت این خودرو در نمای پشتی به کراس اوور های آئودی نقدر زیاد است که حتی چراغ های عقب این خودرو نیز در هنگام ترمز کردن از دو مربع کوچک تشکیل میشود.

ویژگی های موتور جک اس 5

در مورد موتور جک اس 5 باید بگوییم این خودرو مجهز به یک موتور بسیار قدرتمند با حجم دو لیتر و مجهز به توربو شارژر است، موتور این خودرو با حداکثر توان یعنی در دور 5200 به 173 اسب بخار عرضه شده است، این عدد نشان دهنده توان بالای موتور همچون خودروهای اسپورتیج و توسان است و مشخص میشود این خودرو در میان خودروهای پر طرفدار حرفی برای گفتن دارد.
سیستم توربو فشار پایین این خودرو به موتور 2 لیتری استاندارد 147 اسب بخار کمک میکند که به 173 اسب بخار برسد، این سیستم در اغلب دنده ها از دور موتور 2 هزار تا 3 هزار وارد مدار میشود و باعث شتاب گرفتن خودرو میشود، راننده میتواند به خوبی این افزایش شتاب را حس کند.
نقطه ی صفر تا صد جک اس 5 کمتر از 10 ثانیه است، در آزمایش های شتابی که از این خودرو گرفته شده مشخص شده است که تنها 10 ثانیه زمان لازم است که این خودرو از صفر به سرعت 100 برسد.
حداکثر گشتاور آن 235 نیوتن متر است، نحوه محاسبه گشتاور بر اساس رسیدن دور موتور از 2000 به 4000 به دست می آید، میتوان گفت این بهترین کشش در بیشترین بازه دور موتور ست.
همه ی ویژگی هایی که در مورد موتور این خودرو گفتیم شگفت انگیز هستند مخصوصا اگر بدانید که این خودرو قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.
گیربکس جک اس 5 به صورت 6 دنده ای عرضه میشود و ضریب دنده 1 آن در مقایسه با گیربکس های 5 دنده ای دستی رایج جک سنگین تر در نظر گرفته شده است؛ همچنین از دنده 2 ضرایب سبک تر گیربکس 5 دنده در نظر گرفته شده اند. میتوان با این خودرو بالاترین سرعت را تجربه کرد زیرا در دنده 6 میتوان به ایده آل ترین حالت برای سرعت های بالاتر رسید.
با توجه به ویژگی هایی که در مورد این خودرو بیان شد بدیهی است که سواری و تجربه رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود.
در پایان لازم ست به شما بگوییم درصورتی که قصد خرید لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو جک اس 5 دارید به شما توصیه میکنیم از مجموعه پارسیا پارت دیدن فرمایید.

پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای مختلف .

تماس با ما :
تلفن :36616880021  
0912-9260718
0912-1482896



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27097
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید