امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

لوازم یدکی تویوتا کمری


1401/07/27
کد خبر : 27149
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر
نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که خرید لوازم یدکی اصلی یکی از نکات مهم در رابطه با محصولاتی است که برای خودرو به کار برده میشود؛ در صورتی که اطلاعات لازم در زمینه خرید لوازم یدکی اورجینال نداشته باشید و لوازم یدکی بی کیفیت و تقلبی خریداری کنید ممکن است عملکرد سایر قطعات خودرو نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و آسیب ببینند. در ادامه نکات ضروری را در زمینه خرید لوازم یدکی خودرو به شما خواهیم گفت.

لوازم یدکی تویوتا کمری

لوازم یدکی موتور: سر سیلندر، سوپاپ، بدنه سیلندر، محفظه میل لنگ، میل لنگ و شاتون
لوازم یدکی سیستم انتقال نیرو: دیسک و صفحه، کلاچ، همه ی سیم ها و خارها و پیچ ها و گیربکس
لوازم یدکی سیستم برق: دینام، باتری و استارت.
لوازم یدکی ترمزها و چرخ ها: کفشک ها، لنت، گاورنر، سیم ترمز و دیافراگم
ابزار داشبورد

انواع چراغ خودرو تویوتا کمری

•    چراغ بزرگ جلو

از مهم ترین بخش های سیستم روشنایی چراغ بزرگ جلو است، در این قسمت از خودرو شما با نور بالا، پایین و همچنین چراغ های مه شکن و چراغ بغل رو به رو خواهید بود. چراغ بزرگ جلو بر اساس شکل ظاهری خودروها طراحی میشوند و استاندارد خاصی برای طراحی آن ها وجود ندارد اما طراحان معمولا تمرکز زیادی روی این نوع چراغ ها خواهند داشت زیرا علاوه بر نقش این نوع چراغ ها در رانندگی ایمن، جنبه زیبایی نیز دارند و اولین قسمت از خودرو است که به چشم می آید.
•  نور پایین: این نور پر استفاده ترین نور هنگام رانندگی است زیرا سطح وسیعی از مسیر را روشن میکند بدون اینکه چشم سایر رانندگان را آزار دهد. نور پایین بدون ایجاد خیرگی چشم باعث روشن شدن مسیر پیش رو می شود.
• نور بالا نوری کنترل نشده است و باعث خیره ماندن چشم سایر رانندگان در لاین روبرو میشود به همین دلیل توصیه میشود که جز در مواقعی تردد کم است و یا شرایط خاصی وجود ندارد از آن استفاده نشود. رانندگان برای علامت دادن به سایر خودروها نیز میتوانند از این نور استفاده کنند.

• چراغ ترمز

این نوع چراغ ها هشدار دهنده هستند و از زمان فشردن پدال ترمز روشن میشوند و پس از رها کردن پدال خاموش میشوند. با وجود این چراغ ها سایر رانندگان از ترمز گرفتن و یا کاهش سرعت شما آگاه خواهند شد و فاصله ی مناسب را با خودروی شما حفظ خواهند کرد، تنها راه درک این که ماشین جلویی چه رفتاری دارد استفاده از چراغ ترمز است. سلامت چراغ ترمز چنان مهم است که اگر عملکرد چراغ ترمز دچار اشکال شده باشد پلیس میتواند با شما برخورد کند. چراغ های ترمز یک یا دو عدد هستند، طلق یا عدسی پیرامون این چراغ به رنگ قرمز است.

• چراغ دنده عقب

چراغ دنده عقب هنگام دنده عقب گرفتن با تولید نور هم به راننده کمک میکند که قسمتی از مسیر را ببیند و هم اینکه سایر خودروها متوجه شوند که شما در حال دنده عقب گرفتن هستید. این نوع چراغ ها با طلق و عدسی بی رنگ طراحی میشوند و با داشتن برجستگی نور تولید شده را پخش و سطح و فضای بیشتری را روشن کند.

• چراغ خطر

چراغ های خطر که روی بدنه و عقب خودرو نصب میشوند به منظور استفاده در شرایط خاصی مثل نور کم، بارندگی، هوای مه آلود و تغییر در حالت و حرکت خودرو طراحی شده اند.

• چراغ راهنما

چراغ های راهنما چراغ های چشمک زنی هستند که در گوشه چپ، راست، جلو و عقب خودرو تعبیه میشوند و زمانی که راننده قصد تغییر مسیر داشته باشد باید با زدن راهنما دیگر رانندگان را مطلع کنند تا بتوانند متناسب با آن واکنش نشان دهند. این چراغ های چشمک زن همچنین در مواقع خطر مثل تصادف، عبور حیوانات اهلی و یا هر موقعیت خاص دیگر توسط راننده به عنوان علامت دادن به خودروهای پشت سر روشن میشوند.

• چراغ مه شکن

همانطور که از اسم این چراغ نیز مشخص است در موقعیت های حساس که جاده ها مه آلود هستند و یا در هنگام بارندگی مورد استفاده قرار میگیرند. نور این چراغ ها سفید یا زرد است و سطح مسیر پیش رو را روشن میکند تا در سرعت های پایین بتوانید به راهتان ادامه دهید. چراغ های راهنما در مسیرهای پیچ در پیچ، بارندگی و مه نقش بسیار مهمی ایفا میکنند.

وظیفه دسته موتور در خودرو

دسته موتور مهم ترین و شناخته ترین تکیه گاه در خودرو است، دسته موتورها معمولا در بالا و پایین یا دو طرف موتور قرار میگیرند و باعث اتصال موتور به شاسی میشوند و از لرزش ها و تکان های موتور جلوگیری میکنند.
دسته موتور یکی از مهم ترین قطعات در خودرو است که موتور را ثابت نگه میدارد، از آن جایی که گیربکس و موتور به هم پیچیده هستند باید توسط دسته های نگهدارنده ثابت نگه داشته شوند. اگر موتور خودرو را از نزدیک دیده باشید متوجه پیچیدگی ها و وجود قطعات متعدد درون آن خواهید شد، قطعات درون موتور مثل قطعات پازل به هم متصل هستند و هر بخش روی دیگری سوار است به همین دلیل است که وجود تکیه گاه هایی برای تحمل وزن و جلوگیری از لرزش ها ضروری است. گفتیم که این تکیه گاه ها دسته موتور هستند.
در خودروها عموما یک دسته برای نگهداری گیربکس و دو تا سه دسته برای نگه داری موتور تعبیه میشوند. جنس این دسته ها معمولا از جنس لاستیک و فلز تشکیل شده اند و در بلوک موتور و قسمت های مختلف بدنه متصل میشوند تا از حرکت بیش از حد قطعات و موتور جلوگیری میکنند.
در طراحی دسته موتور مهم ترین دغدغه ایجا تعادل بین دو معیار متضادی است که در نتیجه ی ورودی های ارتعاشی متفاوت وارد به خودرو یعنی ورودی های جاده و موتور به وجود می آیند.

نشانه های خرابی دسته موتور

•    پایین کشیدن موتور از جای اصلی
•    پارگی لاستیک دسته موتورهای لاستیکی
•    نشت روغن از محل اتصال دسته موتورهای هیدرولیکی
•    لرزش های محصوص و آشکار حین حرکت که درون کابین نیز به خوبی احساس میشوند.
•    شنیده شدن صدا هنگام عبور خودرو از دست اندازها
فراموش نکنید که آسیب دیدگی یکی از دسته موتورها، سبب آسیب دیدگی سایر دسـته موتورها نیز می‌شود؛ پس در صورت دیدن نشانه‎های آسیب، سریعاً نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.

در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید. مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند. این مجموعه با هدف تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است. شعار مجموعه پارسیا پارت: پیشرو در تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع است.
در پایان لازم ست به شما بگوییم درصورتی که قصد خرید لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو جک اس 5 دارید به شما توصیه میکنیم از مجموعه پارسیا پارت دیدن فرمایید.
پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای مختلف .

تماس با ما :
تلفن :36616880021  
0912-9260718
0912-1482896



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27149
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید