امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

لوازم یدکی ام وی ام X22


1401/07/27
کد خبر : 27159
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

لوازم یدکی ام وی ام X22 

• موتور

یکی از مهم ترین قسمت های هر خودرو موتور آن است که تامین کننده ی نیروی لازم خودرو برای حرکت است. اغلب خودرو ها دارای یک موتور احتراق داخلی هستند که به وسیله بنزین حرکت میکنند. بنزین و هوا پس از رسیدن به محفظه ی احتراق فشرده شده و با یک جرقه ی کوچک مشتعل میشود با تکرار این عمل و تولید نیرو توسط این احتراق خودرو به حرکت در می آید. هر سیلندر در موتور یک محفظه ی احتراق به صورت جداگانه دارد و معمولا موتور ها را با تعداد سیلندرهایشان می شناسند.
موتور خودرو دارای لوازم یدکی متعدد از جمله شاتون، میل لنگ، سر سیلندر و بدنه سیلندر و سوپاپ است.

• سیستم انتقال نیرو

این سیستم نیروی حرکتی که توسط موتور خودرو به وجود آمده را به چرخ ها منتقل میکند و اینگونه است که خودرو میتواند حرکت کند. موتور به وسیله ی دستگاه انتقال نیرو به میلگردان متصل میشود. همه ی خودروها چه دنده دستی داشته باشند و چه دنده اتوماتیک از دنده های فلزی برای هماهنگ کردن سرعت موتور با نیاز خودرو به نیرو استفاده میکنند. سیستم انتقال نیرو لوازم یدکی زیادی دارد اما اصلی ترین آن ها دیسک و صفحه، تمام سیم پیچ ها و خارها، گیربکس و کلاچ است.

• سیستم برق

باتری انرژی لازم برای سیستم برق خودرو که شامل روشن شدن و راه اندازی اولیه موتور، چراغ ها، رادیو، تامین برق قطعاتی مثل پمپ روغن و استارت، آمپر بنزین و روغن، حسگرهای امنیتی و چراغ های راهنما است را فراهم میکند، باتری خود از موتور خودرو (که همانند یک ژنراتور عمل میکند) تغذیه میشود. در برخی از خودرو ها تامین برق پنجره های اتوماتیک و قفل درب ها نیز بر عهده سیستم برق است. همه ی قطعاتی که از آن ها نام بردیم توسط یک سری فیوز به باتری وصل میشوند و در صورتی که یک بخش دچار اشکال شود کل سیستم برق از کار نمی افتد. سیستم برق شامل لوازم یدکی همچون دینام، باتری و استارت است.

• ترمزها و چرخ ها

ترمز را میتوان مهم ترین بخش سیستم امنیتی خودرو دانست؛ ترمزها دو نوع هستند، ترمزهای کاسه ای و ترمزهای دیسکی. ترمزهای کاسه ای به وسیله ی کفشک های مخصوصی که به طرف بیرون فشار وارد میکنند تا با قسمت داخلی استوانه یا کاسه در حال حرکت برخورد داشته باشند و اینگونه است که خودرو را متوقف میکنند. سیستم ترمزهای دیسکی اینگونه اند که از یک دیسک چرخان که مابین لنت هایی که بر روی محفظه ی ترمز قرار گرفته اند، فشرده میشوند. لوازم یدکی ترمز و چرخ ها عبارتند از لنت، کفشک، سیم ترمز، دیسک ترمز و دیاگرام.

• ابزار داشبرد

از جمله قسمت هایی که همواره جلوی چشم راننده است داشبرد است، این قسمت شامل سرعت سنج، آمپر روغن، دور سنج (نشان دهنده دور موتور در هر دقیقه)، گیج فشار روغن، گیج دمای موتور است.

انواع دسته موتورها ی ام وی ام x22

دسته موتورها در دو مدل لاستیکی و هیدرولیکی هستند که ویژگی های متفاوتی دارند.
ویژگی های دسته موتور لاستیکی: این نوع دسته موتورها مکانیزم ساده ای است و بالطبع قیمت آن ها نیز مناسب تر است، ابعاد این نوع دسته موتورها متفاوت است و به نگهداری نیازی ندارند.
دسته موتورهای پلاستیکی میتوانند ضربه های ناگهانی را دریافت کنند.
در مورد دسته موتورهای هیدرولیکی باید بگوییم که مکانیزم پیچیده تری دارند، دلیل اینکه به این نوع دسته موتورها هیدرولیکی گفته میشود این است که از یک قطعه پلاستیکی، یک سیال و فنر تشکیل شده اند. قیمت این نوع دسته موتورها نسبت به دسته موتورهای پلاستیکی قیمت بالاتری دارند.
تعداد دسته موتورها و محل قرارگیری آن ها به نوع خودرو بستگی دارد؛ خودروهایی که موتور به صورت عرضی قرار گرفته و محور متحرکشان در قسمت جلویی خودرو است سه دسته موتور تعبیه شده که دوتا از آن ها در پایین و یکی از آن ها در بالاست.
دسته موتورهای به کار رفته در خودروهایی که موتور عرضی دارند معمولا از نوع هیدرولیکی می باشد. این نوع دسته موتورها اگر آسیب ببینند نیازمند صرف هزینه ی بیشتری هستند.

کمک فنر جک اس 5

گفتیم که کمک فنرها از مهم ترین قسمت های سیستم تعلیق خودرو است که در دریافت و دفع ضربه هایی که به خودرو وارد میشود را دریافت میکنند و با دفع آن ها استهلاک خودرو را کاهش میدهند. شاید تصور کنید که کمک فنرها وزن خودرو را تحمل میکنند اما اینگونه نیست، آن ها انرژی جنبشی دریافت شده را به انرژی گرمایی تبدیل میکنند.
کمک فنرها در واقع پمپ های روغن هستند، نحوه ی کار آن ها را در ادامه خواهیم گفت:
کمک فنر دارای یک پیستون که منافذ بسیار ریزی در قسمت انتهایی آن وجود دارد و یک پیستون دیگر که معمولا یک میله فولادی است درون آن قرار گرفته است تشکیل شده اند. پیستون کمک فنر در راستای محور درون یک محفظه فلزی پر از روغن گردش میکند. روغن موجود در این محفظه تحت فشار قرار دارد و با آبندی محفظه از خروج آن جلوگیری میکنند.
با جمع شدن فنر و به دنبال آن کمک فنر سیال موجود در محفظه از منافذ درشت تر خارج میشود و پس از برگشت فنر به حالت اولیه روغن (سیال) مجددا از طریق منافذ کوچکتر به محفظه باز می گردد. از دلایل تفاوت در میزان اندازه منافذ تسهیل در حرکات کمک فنر و مدیریت ارتعاش حاصل از ضربه و دفع آن ها است.
دیگر کاربرد ماده سیال موجود در محفظه دریافت گرمای حاصل از تبدیل انرژی جنبشی را دریافت میکند و به هوا منتقل میکند.
با وجود کمک فنر خودرو جک اس 5  که ارتعاشات وارد شده دفع میشود و سرنشینان و راننده احساس راحتی میکنند زیرا لرزش هایی که هنگام حرکت خودرو ایجاد میشود را احساس نمی کنند. در صورت عدم وجود کمک فنرها رانندگی در جاده های ناهموار بسیار سخت خواهد بود زیرا با هر ضربه ممکن است اتاق و یا جلوبندی خودرو آسیب ببیند. با باز و بسته شدن فنرها ضربه های وارد شده دفع میشود.
کمک فنر خودرو جک اس 5 و کمک فنر سایر خودروها کاربردی یکسان دارند اما با توجه به وزن، اندازه و نوع خودرو انواع کمک فنر به کار گرفته میشوند. نحوه تنظیم کمک فنرها با هم متفاوت است برای مثال در خودروهای سواری مثل جک اس 5 معمولا نرم تنظیم میشوند اما در خودروهای سنگین و باری کمک فنرها سفت تنظیم میشوند تا بتوانند وزن این خودروها را تحمل کنند.
کمک فنرها انواع مختلفی دارند، کمک فنر هیدرولیکی (روغنی)، کمک فنر گازی (بادی)، تلسکوپی، هیدرواستاتیکی و اهرمی انواعی از آن ها هستند.
اگر کمک فنرها درست جا گرفته باشند و از نظر سلامت در وضعیت خوبی باشند میتوانند در طول دو دوره رفت و برگشتی حرکت فنر را کنترل کنند، ارتعاشاتی که به خودرو وارد میشود را میرا کنند، وزن چرخ ها را متوازن کرده و باعث میشوند که چرخ ها از جاده جدا نشوند و تعادل خودرو حفظ شود و خطرات تصادف احتمالی را کاهش میدهند.
از دیگر وظایف کمک فنرها این موارد هستند:
•    از پایین آمدن قسمت عقب خودرو در هنگام شتاب گرفتن آن جلوگیری میکنند.
•    از تکان خوردن شدید و رو به جلوی خودرو در ترمزهای ناگهانی و همچنین کله زدن خودرو پیشگیری میکنند.
•    کمک فنرها باعث میشوند که چرخ ها هنگام عبور از ناهمواری ها جهش نداشته باشند.
•    در هنگام عبور از پیچ های تند این کمک فنرها هستند که از کج شدن و انحراف خودرو جلوگیری میکنند.

در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید. مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند. این مجموعه با هدف تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است. شعار مجموعه پارسیا پارت: پیشرو در تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع است.
در پایان لازم ست به شما بگوییم درصورتی که قصد خرید لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو جک اس 5 دارید به شما توصیه میکنیم از مجموعه پارسیا پارت دیدن فرمایید.
پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای مختلف .


تماس با ما :
تلفن :36616880021  
0912-9260718
0912-1482896



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27159
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید