امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

لایت کوین چیست؛ چگونه در نقره ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 27442
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

بنیانگذار لایت کوین فردی به نام چارلی لی است که برخلاف ساتوشی ناکاموتو یک فرد شناخته شده در حوزه ارزهای دیجیتال است. چارلی لی که تحصیل کرده علوم کامپیوتر است حدود یک دهه در شرکت گوگل فعال بود تا اینکه با بیت کوین آشنا شد. او تصمیم گرفت که لایت کوین را به عنوان جایگزینی برای بیت کوین عرضه کند. برای این منظور، کد متن باز بیت کوین را کپی کرده و تغییراتی در آن اعمال کرد. در نتیجه، لایت کوین در سال 2011 راه‌اندازی شد.

داستان لایت کوین از کجا شروع شد؟

هدف از راه‌اندازی لایت کوین، عرضه رمز ارزی سریع‌تر و سبک‌تر از بیت کوین بود. چرا که تراکنش‌های بیت کوین معمولاً کند بوده و کارمزد بالایی دارند. در واقع، لایت کوین و بیت کوین هر دو از گواه اثبات کار استفاده می‌کنند. اما الگوریتم استخراج آنها متفاوت است. لایت کوین از الگوریتم ساده‌تر اسکریپت استفاده می‌کند. در حالی که، بیت کوین الگوریتم SHA-256 را به کار می‌برد که پیچیده‌تر است. همین موضوع سبب شده که بلوک‌های لایت کوین هر 2.5 دقیقه تأیید شوند، در حالی که بلوک‌های بیت کوین هر 10 دقیقه تأیید می‌شوند.
همان طور که می‌دانید بیت کوین عرضه محدودی دارد و حداکثر میزان بیت کوین 21 میلیون است. عرضه لایت کوین نیز به همین صورت است و حداکثر میزان آن 84 میلیون است. از این مقدار، حدود 65 میلیون استخراج شده و استخراج مابقی حدود 100 سال دیگر طول می‌کشد. ماینینگ لایت کوین نیز مانند بیت کوین شامل پاداش است که تقریباً هر چهار سال (هاوینگ) یعنی به ازای تولید هر 840 هزار بلوک نصف می‌شود. هدف از هاوینگ لایت کوین ثابت نگه داشتن مقدار لایت کوین‌ها و جلوگیری از ایجاد تورم است.


لایت کوین


هر چند، لایت کوین و بیت کوین از نظر فنی و کد برنامه بسیار مشابه هستند، اما بلاکچین آنها متفاوت است. از این رو، نمی‌توان لایت کوین را یک فورک از بیت کوین دانست. در واقع، بلاکچین لایت کوین با بلاکچین بیت کوین متفاوت بوده و انشعاب یا فورکی از آن محسوب نمی‌شود.
لایت کوین قیمت خود را از حدود 1 سنت شروع کرد. این رمز ارز تا سال 2014، رشد قیمت خوبی را تجربه کرد، اما بعد از آن حدود سه سال در محدود 1 تا 4 دلار در نوسان بود. انفجار قیمت لایت کوین در سال 2017 رخ داد و با 1700 درصد رشد به بالاترین قیمت 367 دلار رسید. در سال 2021 نیز، لایت کوین با شروع بازار گاوی توانست سقف تاریخی 413 دلار را به ثبت برساند. با شروع بازار خرسی، لایت کوین نیز مانند سایر رمز ارزها ریزش کرد و اکنون در تلاش است تا سقف قبلی خود را پس بگیرد.


لایت کوین

چگونه لایت کوین بخریم؟

اگر قصد خرید لایت کوین خرید تتر و خرید هر ارز دیجیتال دیگری را دارید می‌توانید به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم از صرافی‌های داخلی معتبر استفاده کنید. صرافی‌های خارجی قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای کاربران بسیاری از کشورها اعمال کرده‌اند. همچنین، نقل و انتقالات رمز ارزی کشورهایی که شامل تحریم هستند رصد شده و امکان فریز شدن دارایی‌های متمرکزی همچون تتر وجود دارد.
برای اینکه با خیال راحت به معاملات ارزهای دیجیتال بپردازید می‌توانید از بازار معاملاتی کوین نیک مارکت استفاده کنید که یک بازار بدون واسطه و همتا به همتاست. در کوین نیک مارکت می‌توانید با قیمت توافقی معامله کرده و حداقل با 100 هزار تومان خرید کنید.
یک کیف پول امن نیز در اختیارتان قرار داده می‌شود تا برای انتقال رمز ارزها نیازی به پرداخت کارمزد شبکه نداشته باشید.
ثبت نام و احراز هویت در کوین نیک مارکت بسیار آسان است و در صورت رعایت تمامی نکات همان روز احراز هویت شما تکمیل خواهد شد. تیم پشتیبانی کوین نیک مارکت نیز 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات کاربران هستند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27442
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید