امروز جمعه 26 مرداد 1403

Friday 16 August 2024

قیمه با گوشتِ شترمرغ


1401/07/27
کد خبر : 13873
دسته بندی : غذای های ایرانی و سنتی
تعداد بازدید : 80 نفر

مواد لازم

گوشت شتر مرغ: ۳۰۰ گرم
لپه: یک لیوان
لیمو عمانی: ۴ الی ۵ عدد
پیاز:۱ عدد
رب گوجه: ۳ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی: (در صورت تمایل ۳-۴ عدد)
نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران و دارچین نیز به میزان کافی

طرز تهیه

در ابتدا لپه‌ها را می‌شوییم و به مدت ۲-۳ ساعتی در آب ولرم قرار می‌دهیم تا بخیسد لیمو عمانی را نیز به مدت ۲ ساعت در آب گرم باید قرار دهید تا تلخی پوست لیمو گرفته شود.

یک قابلمه‌ای را بر روی حرارت قرار دهید، مقداری روغن داخل آن ریخته و می‌گذارید تا کمی داغ شود. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و داخلش قابلمه تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود.

گوشت شترمرغ خورشتی را به پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید. در حین تفت مقداری زردچوبه به پیاز بزنید و تفت دهید.

سپس رب گوجه فرنگی را داخل قابلمه ریخته و به همراه گوشت و پیاز تفت دهید تا رنگ رب باز شود. گوجه فرنگی‌ها را هم رنده کنید و به همراه رب در قابلمه تفت دهید.

باید گوشت را داخل زود پز ریخته و تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کمی پخته شود.

در این فاصله لپه‌ها را که به مدت ۳ ساعت خیسانده بودیم باید آن را در کمی روغن تفت بدهیم و تا که بوی خامی ندهند. بعد با گوشت اضافه کنید. روی لیمو عمانی‌ها را هم چند سوراخ ایجاد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. بعد درب زودپز را ببندید تا لپه و لیمو به همراه گوشت، یک ربع دیگر بپزند.

بعد از یک ربع، باید در زود پز را باز کنید. تا لپه‌ها له نشوند. نمک، دارچین و زعفران را به خورشت اضافه کنید و بعد از اینکه خورشت جا افتاد آن را به همراه برنج سرو کنید.

سیب زمینی‌ها را هم خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید و در کنار خورشت بریزید البته میتوان آن‌ها را بعد از سرخ شدن از یک ربع قبل داخل زود پز ریخته که طعم و لعاب خوشمزه‌ای به خورشت دهد.

همچنین توجه داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از قابلمه به جای زودپز برای تهیه این خورشت شترمرغ باید بعد از تفت پیاز و گوشت، لپه را هم تفت دهید و بعد رب و زردچوبه را اضافه کنید؛ و بعد از یک ساعت و نیم پخت گوشت و لپه لیمو عمانی را داخل خورشت بریزید.

منبع: ویرگول


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/13873
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید