امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

قیمت چمن مصنوعی ورزشی در برابر کیفیت آن


1401/07/27
کد خبر : 27155
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

 این روزها به دلیل شکست چمن طبیعی به منظور ایجاد یک سطح امن و باداوم، مراقبت از سلامتی بازیکنان و خیلی از موارد دیگر، چمن مصنوعی ورزشی به عنوان یک گزینه جایگزین، از استقبال بالایی مواجه شده است.

آسیا چمن به عنوان نماینده انحصاری شرکت تن کیت هلند (تامین کننده بیش از 80 درصد از الیاف چمن های مصنوعی در سراسر دنیا) در ایران و به دلیل مطرح ترین و برترین کارخانه چمن مصنوعی در ایران و آسیای مرکزی، می تواند همان شرکت و تولیدکننده معتبری باشد که بهترین و باکیفیت ترین چمن های مصنوعی ورزشی و تزئینی را برای استفاده در انواع پروژه های مختلف با اهداف خاص و منحصر به فرد به مشتریان عزیز ارائه می نماید.

اما چمن مصنوعی ورزشی چیست؟

این نوع چمن در مقایسه با انواع چمن های مصنوعی تزئینی دارای الیاف بلندتر و تراکم بیشتر می باشد و بکینگ آن اغلب 2 یا 3 لایه می باشد.
این نوع از چمن ها با این هدف ساخته و طراحی می شوند که الیاف با قابلیت ارتجاعی بالایی داشته باشند تا در معرض رفت و آمد و حرکات پای بازیکنان بتوانند به راحتی به حالت اولیه خود باز گردند.
هم چنین این چمن ها قابلیت ضربه پذیری بالایی دارند و به این ترتیب می توانند برای جلوگیری از صدمات وارده به بازیکنان حین بازی، نقش بسیار موثری داشته باشند.

آیا قیمت چمن مصنوعی واقعا ارزشش را دارد؟

شاید با محاسبه قیمت چمن مصنوعی ورزشی با چمن طبیعی به این موضوع پی ببرید که باید مبلغ بالایی را بپردازید. اما برای این که درک درستی از تفاوت این دو چمن ها به دست بیاورید، باید آن دو را در بازه زمانی 10 ساله و یا حتی بیشتر مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.


 


به عنوان مثال به این سوالات جواب بدهید تا بتوانید به نتیجه بهتری دست یابید:
1.کدام یک هزینه مصرف آب بیشتری دارد؟ چمن مصنوعی نیاز به آبیاری ندارد و تنها مواقعی که برای آن به آب نیاز دارید، نظافت و زدودن گرد و غبار است
2. کدام یک به کود و بذرپاشی نیاز دارد؟ چمن مصنوعی نیازی به هیچ عامل خارجی برای این که رشد کند و سبز و شاداب به نظر برسد، ندارد.

3. کدامیک در هر جایی و در هر موقعیت مکانی نصب می شود؟ چمن مصنوعی حتی می تواند در مکان هایی که به دلیل حاصلخیز نبودن خاک، کمبود آب، خشکسالی، وجود سایه و غیره امکان رشد هیچ گیاهی وجود ندارد، نصب شود.

4. کدام یک از این چمن ها به نگهداری و رسیدگی زیادی نیاز دارند؟ چمن های طبیعی باید همیشه هرس و آبیاری شوند، هم چنین باید مراقب بود که آفات و بیماری هایی آن ها را از بین نبرند.

5. با بارش باران کدام یک از این چمن ها دچار گل و لای می شوند؟ چمن های مصنوعی دارای لایه بکینگی می باشند که موجب گلی شدن زمین نمی گردند و بلافاصله چمن ها را بعد از باران نیز قابل استفاده می سازند.

6. کدام یک از تخلیه آب بهتری برخوردار می باشند؟ چمن مصنوعی دارای لایه بکینگ نفوذپذیر است و هم چنین روی سیستم زهکشی بیس و ساب بیس نصب می گردد، به این ترتیب موجب خروج سریع تر و بهینه تر آب باران در حجم وسیع می شود.

7. کدام یک در برابر نور آفتاب حساس تر می باشند؟ چمن های طبیعی، گیاه زنده محسوب می شوند و در برابر نور مستقیم خورشید و در روزهای گرم سال می توانند قهوه ای شده و بسوزند و یا از بین بروند.


آسیاچمن، همیشه سبز
شماره تماس: 021411127، 09194006300
www.asiagrass.com




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27155
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید