امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

قیمت چمن مصنوعی فوتبالی ایرانی


1401/07/27
کد خبر : 27154
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

خوب، طرفداران فوتبال و یا بازیکنان حرفه ای و یا مبتدی، چقدر از این که مسابقات و بازی ها به دلیل آبگرفتگی و یا خشک و از بین رفتن چمن های زمین فوتبال به تعویق افتادند، خسته شده اید؟ اما ما خبر خوشی برای شما داریم، دیگر قرار نیست با این چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کنید. زمین های فوتبال اخیرا در حال انتقال از چمن های طبیعی به سمت چمن مصنوعی فوتبالی می باشند.
حالا یک سوال مهم وجود می آید: "چمن مصنوعی ورزشی یا فوتبالی واقعا چیست؟"
گروه چمن سرا مرکز تخصصی شناخته شده و معتبری برای خرید و فروش انواع چمن مصنوعی ایرانی با بالاترین درجه کیفی در سطح ایران و خاورمیانه و آسیای مرکزی می باشد. شما با اعتماد به چمن سرا می توانید پروژه های ورزشی کوچک و بزرگ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن با زمین چمنی هموار و یکدست و سرسبز و باطراوت تحویل بگیرید.

اما واقعا چمن مصنوعی فوتبالی چیست؟

نسل سوم زمین های فوتبالی به سراغ جدیدترین و تکنولوژی یافته ترین چمن های مصنوعی رفته اند و دلیل این امر هم تنها به کارایی فوق العاده نسبت به چمن طبیعی و نگهداری رسیدگی ساده آن ها باز می گردد. چمن های مصنوعی به سرعت نظر بسیاری از باشگاه های ورزشی در رشته های گوناگون را در سراسر دنیا به خود جلب نمودند، به گونه ای که حتی از آن برای مسابقات قهرمانی و رقابت های حرفه ای نیز استفاده کردند.

چمن مصنوعی فوتبالی از چه اجزای تشکیل شده است؟

برای این که قیمت چمن مصنوعی فوتبالی چمن سرا را مورد ارزیابی قرار دهید و دریابید که آیا می تواند بهتر از چمن طبیعی عمل کند یا خیر، باید بدانید که سیستم چمن مصنوعی در زمین های فوتبال شامل چه اجزایی می شود:

بیس

این لایه از سنگ های سخت و سیمان و یا بتن تشکیل شده است که فونداسیون و پایه محکمی را برای چمن مصنوعی ورزشی مهیا می کند و همیشه یکی از واجبات مخصوصا در زمین های ورزشی حرفه ای محسوب می شود.
لایه سنگی که بالای خاک قرار می گیرد با سیستم زهکشی طراحی می شود تا میزان تخلیه آب را افزایش دهد، بنابراین میزان آبگرفتگی در سطح زمین به حداقل کاهش می یابد.
حتی این بیس می تواند با یک لایه ژئوتکستایل همراه باشد تا میزان تخلیه و زهکشی آب را دو چندان سریعتر و بهینه تر نماید.


 

بکینگ نفوذپذیر

بکینگ های چمن مصنوعی فوتبالی گروه چمن سرا مشبک و نفوذپذیر به همراه منفذها یا سوراخ هایی در زیر خود می باشند تا تخلیه آب را با سرعت بیشتر پیش ببرند. این بکینگ از جنس لاتکس درجه یک و به صورت دو لایه و یا سه لایه می باشد و الیاف چمن مصنوعی را محکم کنار هم قرار می دهد و هیچ وقت در معرض برف و باران و گرما و سرما تغییر نمی کند و ترک برنمی دارد.

مواد پرکننده شن سلیس و یا خرده لاستیک

به ازای هر متر مربع از چمن مصنوعی باید 25 کیلو شن سیلیس لابلای الیاف به کار رود و در برخی مواقع روی آن نیز یک سطح از مواد پرکننده خرده لاستیک قرار می گیرد که همه این ها دست به دست هم می دهند تا قابلیت ارتجاعی الیاف چمن حفظ شده و میزان مقاومت سطح زمین بهبود یابد.

الیاف

ارتفاع و وزن الیاف بسته به نوعی ورزشی که انجام می شود، متفاوت است.
در زمین های فوتبالی، چمن مصنوعی چمن سرا ارتفاع الیافی بین 40 تا 60 میلیمتر دارد تا واقعی گرایی و بهینه بودن کارایی زمین صددرصد تضمین شود. درباره وزن هم، الیاف باید چیزی بین 900 تا 1600 گرم باشند. چمن های مصنوعی فوتبالی نیز از الیاف مونوفیلامنت و پلی اتیلن با کیفیت بسیار بالا ساخته شده اند.

سرایتان سبز با چمن سرا
شماره تماس: 09199319700
www.chamansara.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27154
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید