امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

قیمت لوله استیل


1401/07/27
کد خبر : 26463
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

افرادی که به طور منظم از لوله استیل استفاده می کنند، می دانند که قیمت لوله استیل در طول سال بسیار دچار نوسان می شود، هر چند وقت یکبار به اوج خود می رسد، و یک بار هم به پایین می افتد. تنها هنگامی که عناصر موثر بر قیمت لوله های استیل را شناختیم، می توانیم کاملاً از نوسانات درون نرخ لوله های استیل باخبر شویم و خرید و یا فروش بهتری داشته باشیم.
مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت لوله استیل کدامند:
1.    هزینه تدارکات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید لوله استیل
2.    هزینه مواد اولیه مورد استفاده برای تولید لوله استیل
3.    هزینه انبار و حمل و نقل لوله استیل
4.    میزان تولید و عرضه در بازار
5.    میزان تورم بخش داخلی
6.    نرخ جهانی لوله استیل

قیمت لوله فولادی

قیمت لوله فولادی تاثیر زیادی بر بخش های مختلف صنعت می گذارد، زیرا در حال حاضر این مواد در استفاده و تقاضای بازار بسیار ارزشمند است. افراد شخصی و صنایعی که غالباً به قیمت لوله های فولادی توجه می کنند، در می یابند که قیمت لوله های فولادی بسیار زیاد نوسان می کند، گاهی اوقات به اغراق افزایش می یابد و گاهی قیمت ها به پایین می افتد، فقط پس از درک عوامل موثر بر قیمت لوله های فولاد می توان کاملاً از نوسانات قیمت این مواد آگاهی یافت.
در این میان مواد اولیه بیشترین تاثیر را بر قیمت لوله فولادی می گذارد. مواد اولیه، کیفیت فولاد ضد زنگ را تعیین می کند، بنابراین با افزایش کیفیت شاهد افزایش قیمت لوله های فولادی در بازار داخلی و خارجی خواهیم بود.
علاوه بر این، حمل و نقل نیز بر قیمت لوله فولادی تاثیر می گذارد. مکان های مختلف تحویل تفاوت هزینه های حمل و نقل را تعیین می کند. هر اندازه مسیر حمل فولاد طولانی تر باشد قطعا قیمت آن نیز افزایش می یابد.
شما برای خرید ارزان قیمت انواع لوله فولاد از نوع فولاد معمولی یا فولاد ضد زنگ، می بایست به مبدا اصلی تولید و یا عرضه فولاد مراجعه کنید تا بدون واسطه و به شکل مستقیم لوله فولادی را با قیمت کارخانه و یا قیمت نمایندگی خریداری کنید.
لوله استیل

قیمت لوله مانیسمان


قیمت لوله مانیسمان به شکل شاخه ای و یا کیلویی برای خریداران ارائه می شود مانیسمان  به لوله هایی گفته می شود که از طول عمر بالا و استحکام قابل قبولی برخودار است و از فولاد ساده کم‌کربن و بدون درز ساخته می شود.، این نوع لوله توسط برادران مانیسمان وارد عرصه رقابت با دیگر لوله های فولادی شد و به همین جهت با این نام در بازار فروش معروف شده و شناخته می شود.
اختراع لوله مانیسمان برای اولین بار در سال ۱۸۸۵ ثبت شد. اختراع آنها انقلابی در تولید لوله های خط، مهندسی مکانیک و ساخت وسایل نقلیه ایجاد کرد
به دلیل بدون درز بودن لوله مانیسمان، صنایع زیادی خواستار استفاده از آنها هستند. در حال حاضر لوله های مانیسمان در بسیاری از برنامه های مهم زیرساختی در سراسر جهان استفاده می شود. این نوع لوله ها با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و دقیق ترین شرایط و مشخصات مربوط به کیفیت و ایمنی را برآورده می کنند.
در حال حاضر لوله مانیسمان در چهار دسته، سبک، ۴۰، ۸۰ و ۱۶۰ تولید و به بازار فروش عرضه می شود و خریداران می توانند متناسب با بودجه و نیاز شغلی خود آنها را خریداری کنند. ضخامت های این نوع لوله بر حسب نیاز صنایع طراحی و تولید می شوند و بسیار مقاوم در برابر عناصر محیطی هستند.
مهمترین و بارزترین کاربرد لوله مانیسمان عبارت است از:
1.    استفاده در خطوط صنایع غذایی و نیز دارویی
2.    استفاده در خطوط هیدرولیکی
3.    استفاده در خطوط فشار قوی
4.    استفاده در خطوط نفت و گاز

انواع لوله مانیسمان


لوله مانیسمان بر حسب ضخامت، کاربرد و و سایز تقسیم بندی می شود. معمولا بر حسب  ضخامت شما می توانید این لوله را در مدل های۴۰، ۸۰ و ۱۶۰ و ... خریداری کنید. در ادامه با مشخصات برخی از مدل های این لوله آشنا خواهیم شد.
1.    لوله مانیسمان رده ۲۰: ضخامت آن ۲ الی ۶ میلیمتر است و در سایزهای یک الی ۱۲ اینچ تولید می شود. بر حسب این مشخصات وزنی برابر با ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم دارد.
2.    لوله مانیسمان رده ۴۰: ضخامت آن ۲ الی ۱۰ میلیمتر است و در سایزهای ۱ الی ۱۲ اینچ ساخته می شود. وزن تقریبی آنها  ۴۵۰ الی ۵۰۰ کیلوگرم است.
3.    لوله مانیسمان رده ۶۰: یک لوله با کیفیت و پر تقاضا در بازار است و مقاومت خوب آن مثال زدنی است. این لوله در در ضخامت های ۸ تا ۲۴ اینچ تولید می شود و شما متناسب با نیاز خود می توانید آن را در طول های مختلف تهیه کنید.
توجه داشته باشید که قیمت لوله مانیسمان به نوع آن بستگی دارد و بالا بودن کیفیت تاثیری مستقیمی بر قیمت این لوله در بازار دارد. کارخانه تجاری تولید کننده لوله مانیسمان با دانش و تخصص بالا مدل های گسترده ای از این محصول را به مشتریان خود ارائه می دهند.
لوله استیل
مانند هر کالایی، هرچقدر تقاضای در بازار کمتر باشد، قیمت ها نیز بیشتر است. این امر به ویژه در بازار فولاد صادق است زیرا تقاضا برای خرید لوله مانیسمان سال هاست که به طور مداوم در حال رشد است، زیرا برنامه های جدیدی برای این فلز معجزه آسا پیدا شده است. ما نه تنها باید عرضه و تقاضای فعلی را در نظر بگیریم، بلکه صندوق های مالی نیز پیش بینی ها و روندها را بررسی می کنند تا هزینه ها را در این حوزه کنترل کنند.
لوله مانیسمان از اجزای مختلفی تشکیل شده است، به طور عمده ضایعات (بازیافتی) فلز و سنگ آهن مواد اولیه آن را تشکیل می دهند. در صورت کمبود، قیمت لوله مانیسمان به طور طبیعی در بازار داخلی و خارجی افزایش می یابد، اما وقتی این مواد اولیه افزایش می یابند، تأثیر مستقیم روی قیمت لوله های مانیسمان احساس می شود.
اگرچه لوله مانیسمان تولید داخل معمولاً هزینه کمتری دارد، اما همیشه اینطور نیست. هزینه های حمل و نقل بسته به زمان سال، بسیار متفاوت است. با این وجود، ممکن است در هنگام واردات مواد اولیه مورد استفاده برای تولید لوله مانیسمان یا سایر فولاد ها، تولید آن در داخل ارزان تر باشد، بنابراین می توان گفت، فشار بر صنعت تولید برای استفاده از مواد محلی بوده است. تشویق تولیدکنندگان برای "خرید محلی" مشاغل را افزایش می دهد، اما ممکن است منجر به بالا رفتن قیمت لوله مانیسمان شود.
علاوه بر موارد گفته شده نوسانات ارز، عامل تاثیر گذاری در قیمت لوله مانیسمان است. ارز ضعیف حتی قوی ترین صنعت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
عوامل دیگر مانند بلوغ بازار، هزینه های تولید و عوامل سیاسی و اقتصادی جهانی همه در تعیین قیمت لوله مانیسمان نقش مهمی دارند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26463
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید