امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

قیمت باربیکیو


1401/07/27
کد خبر : 26838
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

هنگام باربیکیو کردن غذا آن را به طور مستقیم روی آتش قرار نمی دهیم. در واقع حایلی میان غذا و آتش وجود خواهد داشت و به طور غیر مستقیم حرارت به غذا می رسد. باربیکیو انواع مختلفی دارد. در ادامه این مطلب علاوه بر قیمت باربیکیو افراخته با انواع این وسیله آشنا خواهیم شد.

اهمیت غذا

در سال های گذشته انسان ها برای تفریح دور هم جمع می شدند و میهمانی هایی را برگزار می کردند. برای این که میهمانی به بهترین شکل برگزار شود عوامل مهمی باید وجود داشته باشند. یکی از مهم ترین بخش های میهمانی ها غذا است. قطعا هر چقدر که غذا خوش مزه تر و لذیذ تر باشد میهمانی خوشایند تر خواهد شد‌. اهمیت غذا به حدی افزایش یافته است که اکنون در سراسر دنیا آشپز های زیادی در حال رقابت با یکدیگر هستند. مزه ی غذا می تواند تا سالیان سال در ذهن ها بماند. برای این که غذا ها بهتر و لذیذ تر باشند باید با روش مناسبی طبخ شده باشند. در حال حاضر راه های مختلفی برای پخت و پز وجود دارد. نکته مهمی که برای آشپزی وجود دارد علاقه مردم همان منطقه است. مردمی که در اقلیم های مختلفی زندگی می کنند ذائقه غذایی مختلفی هم دارند‌. یکی از بهترین و پر طرفدار ترین روش های طبخ غذا کبابی کردن آن ها است. در سراسر دنیا از گریل کردن یا کبابی کردن استفاده می شود. این روش از سال های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته است. برای این که غذا ها کبابی شوند از روش های مختلفی ساخته می شود. در سال های گذشته برای گریل کردن غذا از آتش استفاده می کردند. هم اکنون برای انجام این کار از باربیکیو استفاده می شود. در ادامه این متن به قیمت باربیکیو خواهیم پرداخت.

قیمت باربیکیو به چه صورت است؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که باربیکیو چیست؟. کلمه باربیکیو توسط مردم کارابین اختراع شده است. اولین افرادی که از شیوه کبابی کردن غذا ها استفاده کردند هندی ها بودند. به این روش درگذشته بارباکوآ می گفتند. هندی ها با استفاده از گریل کردن غذا های دریایی توانستند مزه ی بسیار مناسبی را ایجاد کنند. پس از گذشت چندین سال این روش در کشور اسپانیا هم رایج شد. به همین علت مردم این کشور برای این روش کلمه ای در نظر گرفتند. کلمه بارکوآ در عصر های گوناگون دچار تغییراتی شد و تلفظ آن هم آسان تر شد و به جای آن باربیکیو می گفتند.
 
در حال حاضر به سیخ کشیدن سبزیجات و مرغ گوشت و ماهی در معرض آتش باربیکیو می گویند. آتشی که به کمک آن غذا پخته می شود به کمک برق و یا گاز و یا زغال و چوپ ایجاد می شود. استفاده از باربیکیو مزایایی زیادی دارد. اگر شما هم جز‌ طرفداران این روش طبخ غذا هستید باید با قیمت باربیکیو آشنا باشید. متاسفانه عده زیادی از افراد باربیکیو و کباب کردن را با یک دیگر اشتباه می گیرند. در واقع باربیکیو همان گریل کردن است اما تفاوت های بنیادی میان آن دو وجود دارد. هنگامی که غذا ها گریل می شوند آن را به طور مستقیم در معرض آتش قرار می دهیم تا پخته شوند در این روش غذا با سرعت بیش تری طبخ می شود. این شیوه آشپزی در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این روش از آن جهت مورد توجه قرار می گیرد که هنگام استفاده از آن ها از روغن های نا سالم استفاده نمی شود. هنگام باربیکیو کردن غذا آن را به طور مستقیم روی آتش قرار نمی دهیم. در واقع حایلی میان غذا و آتش وجود خواهد داشت و به طور غیر مستقیم حرارت به غذا می رسد. باربیکیو انواع مختلفی دارد. در ادامه این مطلب علاوه بر قیمت باربیکیو با انواع این وسیله آشنا خواهیم شد.



قیمت باربیکیو

یکی از عواملی که روی قیمت باربیکیو تاثیر می گذارد انواع آن است. در حال حاضر باربیکیو های مختلفی ساخته می شوند و هر کدام از آن ها مزیت های دارند. پیش از آن که از قیمت باربیکیو  آگاه شوید باید با انواع آن آشنا شوید‌.
• باربیکیو های سنگی: باربیکیو های سنگی نسبت به دیگر باربیکیو ها طرفدار کم تری‌ دارد‌. گاهی ممکن است میزان طرفداران یک وسیله روی قیمت آن تاثیر بگذارند. یعنی ممکن است قیمت باربیکیو هایی که طرفداران بیش تری دارند از سایر باربیکیو ها بیش تر باشد‌. باربیکیو های سنگی از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند‌. این وسیله می‌تواند نمای بسیار زیبایی به محیط بدهد و همان طور که از نامش پیدا است به کمک سنگ ساخته می شود. از باربیکیو های سنگی بیشتر در محیط های باز مانند تراس و حیاط استفاده می شود.
• باربیکیو زغالی: باربیکیو های زغالی به جهت این که رایحه دودی را به غذا می دهند طرفداران بسیار زیادی دارند. قیمت باربیکیو  زغالی از باربیکیوی زغالی که در ادامه با آن آشنا می شویم کم تر است‌. باربیکیو زغالی معایبی دارد . به طور مثال هنگام استفاده از این وسیله دود زیادی ایجاد می شود و همین مسئله می تواند شما را اذیت کند. هم چنین از آن جایی که غذا به کمک زغال پخته می شود تاثیر منفی روی آن می گذارد. یکی از مسائلی که سبب شده قیمت باربیکیو  زغالی از قیمت باربیکیو  گازی کم تر باشد نحوه تمیز کردن آن ها است. در واقع تمیز کردن باربیکیو های زغالی سخت تر است.
• باربیکیو گازی: محبوب ترین باربیکیو، باربیکیو گازی است. سوخت این وسیله به کمک گاز های مایع و یا گاز های شهری تامین می شود. به همین علت استفاده از باربیکیو گازی می تواند بهترین گزینه برای افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند باشد. استفاده از باربیکیو گازی مزایایی دارد. به طور مثال نصب این وسیله بسیار آسان است و هم چنین استفاده از آن به سهولت انجام می شود. در مکان های مختلفی مانند آشپزخانه و بالکن و حیاط و پشت بام می توان از آن استفاده کرد. باربیکیو گازی می تواند با متریال های مختلفی ساخته شود اما مهم ترین آن ها استیل است‌. زمانی که از جنس استیل برای ساخت این وسیله استفاده می شود شست و شوی آن ها راحت تر انجام می شود. به طور کلی باربیکیو های گازی از لحاظ بهداشت بهتر از دیگر باربیکیو ها هستند. به کمک این وسیله می توانید شعله را به اندازه ای که می خواهید تنظیم کنید. نکته مثبت این ویژگی این است که به کمک آن می توان غذا ها را مطابق با سلیقه میل کرد. افرادی که طرفدار غذا های نرم و آبدار هستند می توانند شعله را کم کنند و افرادی که غذا های سفت و خشک دوست دارند می توانند شعله را زیاد کنند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26838
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید