امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

قوانین و مقررات اخذ وام خودرو از ماشینچی


1401/07/27
کد خبر : 26719
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

تنها چند ماه است که ماشینچی خدمات گسترده و حرفه‌ای خود را در زمینه بحث کارشناسی ماشین Mashinchi آغاز کرده است؛ اما در همین زمان کوتاه نیز شاهد هستیم که شیوه مدرن بررسی خودروی این مجموعه سبک و سیاق کارشناسی خودرو در کشور را دستخوش تغییر داده است.

اما این فقط بخشی از توانایی‌های مجموعه فوق است. چراکه یکی از سرویس‌های درخشان ماشینچی ارائه تسهیلات تا 2 میلیارد تومان برای خرید خودرو است. پدیده‌ای که تا کنون در این حوزه بی‌سابقه بوده است. در واقع قسمت کارشناسی که منجر به فروش مطمئن خودرو با ماشینچی می‌شود مسیر را برای خرید خودرو با وام نیز هموار کرده است.

با وجود تمام این مسائل، به دلیل پیچیده بودن فرایند اخذ وام خودرو، هم‌چنان بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات با تردیدهایی به این موضوع نگاه می‌کنند. وب‌سایت رسمی Mashinchi برای جلب اطمینان حداکثری مشتریان خود، توضیحات کامل درباره قواعد و شیوه فعالیت خود ارائه می‌کند.

در ادامه با سرویس اعتبارسنجی ماشینچی برای برخورداری از خدمات دریافت وام بیشتر آشنا می‌شوید.

  • خدمات مربوطه به منظور ارزیابی و اعتبارسنجی فرد متقاضی اخذ تسهیلات صورت می‌پذیرد و گزارش صادره متعلق به متقاضی است که در صورت تقاضای اخذ تسهیلات، آن را در اختیار شرکت ماشینچی نیز قرار داده است.
  • گزارش صادره بر اساس معیارها و ابزار روز اعتبارسنجی و توسط «شرکت آیس» صورت می‌پذیرد. بنابراین شرکت ماشینچی هیچ‌گونه مسئولیتی علی‌الخصوص در مورد صحت آن نداشته و نخواهد داشت.
  • مهم‌ترین نکات مورد اعتبارسنجی، میزان گردش و تراکنش‌های مالی صورت گرفته در حساب‌های بانکی متقاضی و وضعیت معوقات و چک‌های برگشتی متقاضی است.
  • شرکت ماشینچی هیچ‌گونه مسئولیت و تعهدی در قبال قبول یا رد اعتبارسنجی و هم‌چنین اختصاص یا عدم اختصاص تسهیلات به متقاضی نداشته و نخواهد داشت.
  • این اعتبارسنجی از جمله الزامات و مدارک مورد ارائه متقاضی اخذ تسهیلات است و هیچ‌گونه تعهدی مبنی بر ارائه تسهیلات وجود ندارد و ارائه تسهیلات منوط به وضعیت اعتباری متقاضی و اختیار آن تماماً بر عهده شرکت تسهیلات‌دهنده است.
  • وجه پرداختی به منظور استفاده از خدمات اعتبارسنجی (صدور گزارش اعتبارسنجی) و تشکیل پرونده اخذ تسهیلات است و با صدور گزارش اعتبارسنجی و تشکیل پرونده به‌هیچ‌وجه قابل‌استرداد نیست.
  • گزارش‌های اعتبارسنجی پس از احراز هویت متقاضی و وجود تطابق بین کد ملی و شماره تلفن درج‌شده ارائه می‌شود و مسئولیت حفاظت از سیم‌کارت و دستگاه تلفن برعهده کاربر است.
  • اطلاعات و گزارش صادره مربوطه به متقاضی کاملاً محرمانه بوده و ماشینچی متعهد به حفظ آن است.
  • مسئولیت یافتن و معرفی خودرو بر عهده متقاضی است و شرکت مسئولیتی در قبال تأمین و تهیه آن ندارد.
  • شرکت ماشینچی صرفاً واسطه عقد قرارداد با شرکت‌های معتبر لیزینگی مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی است و درواقع اقدام به ارائه خدمات کارگزاری و حق‌العمل‌کاری در این زمینه می‌کند و پس از ارائه خدمات کارشناسی، متقاضی را به شرکت تسهیلات‌دهنده معتبر در این زمینه معرفی می‌کند تا امور مشتری را تسهیل کند. بنابراین هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مشتری و شرکت تسهیلات‌دهنده متوجه «شرکت ماشین یابان سامان شهر» (ماشینچی) نبوده و نخواهد بود.
  • امکان اقدام به اعتبارسنجی دریافت وام در ماشینچی، با توجه به هزینه پرداخت‌شده برای تشکیل پرونده، تنها دو بار برای ضامن و دو بار برای متقاضی مقدور خواهد بود. در صورت عدم صلاحیت اعتباری متقاضی یا هر دو ضامن و یا ارائه اطلاعات اشتباه از هر یک از طرفین که موجب از دست رفتن نوبت‌های مجاز اعتبارسنجی شود، هزینه تشکل و بررسی پرونده به‌هیچ‌عنوان بازگشت داده نخواهد شد.
  • زمان اعطای وام توسط ماشینچی ۴۸ ساعت کاری پس از زمان «تکمیل پرونده» توسط متقاضی خواهد بود. چنانچه متقاضی، پرونده تشکیل شده را تکمیل نکرده و یا با تأخیر تکمیل کند، هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص دیرکرد زمان اعطای وام متوجه ماشینچی نخواهد بود.

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26719
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید