امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

قطعات مختلف ماشین و رنو ساندرو


1401/07/27
کد خبر : 28070
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

در ادامه درباره قطعات مختلف ماشین و رنو ساندرو صحبت خواهیم کرد :

موتور رنو ساندرو

موتور رنو ساندرو یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ با تنفس طبیعی است که میتواند 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتون متر گشتاور تولید کند.
این خودرو میتواند در 10.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 برسد.
این خودرو هنگام رانندگی در داخل شهر در هر 100 کیلومتر تنها 9.4 لیتر سوخت مصرف می کند.
همچنین هنگام رانندگی در خارج از شهر در هر 100 کیلومتر 5.5 لیتر سوخت مصرف می کند.
استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 است و دارای 5 ستاره استاندارد امنیت است.


 قطعات مختلف ماشین و رنو ساندرو

موتورهای 4 زمانه خودرو

اکثر موتورهایی که امروزه به کار گرفته میشوند از نوع چهار زمانه هستند، در این موتورها پروسه تولید قدرت 4 مراحله دارد که شامل:
مکش
تراکم
قدرت
تخلیه
است و در ادامه هر مرحله را به اختصار شرح خواهیم داد.

مرحله اول مکش:

در اولین مرحله پیستون به سمت پایینن حرکت می کند و سوپاپ هوا یا دریچه سوخت در سیلندر باز میشود تا مخلوط سوخت و هوا وارد محفظه سیلندر شود.

مرحله دوم تراکم:

با بسته شدن سوپاپ، پیستون درون سیلندر به سمت بالا حرکت می کند که این حرکت مخلوط سوخت و هوا را درون یک محفظه کوچک متراکم کرده و سپس با یک جرقه کوچک که توسط شمع ها زده میشود مشتعل میشود.

مرحله سوم قدرت:

پس از انفجار مخلوط سوخت و هوا نیرو و فشار بسیار زیادی ایجاد میشود که باعث میشود پیستون به سمت پایین حرکت کند و نیم دور میل لنگ را بچرخاند که این چرخش فلایویل را میچرخاند و سپس قدرت را به گیربکس منتقل کند.

مرحله چهارم تخلیه:

در مرحله آخر پیستون از پایین ترین نقطه به سمت بالا حرکت می کند و سوپاپ های خروج دود نیز باز میشوند.

واشر سر سیلندر رنو ساندرو

ابتدا باید بگوییم واشر سر سیلندر چیست؟ سپس در مورد کاربردهای آن خواهیم گفت. واشر سر سیلندر رنو ساندرو یکی از قطعات بسیار مهم در داخل موتور این خودرو است که اگر بخواهیم در یک جمله کاربرد آن را توضیح دهیم باید بگوییم وظیفه ی ایجاد یک آب بندی کامل بین سیستم های مختلف آب ، روغن رسانی و احتراق موتور را بر عهده دارد؛ این قطعه بین سیلندر و سر سیلندر قرار دارد و از ترکیب مواد نسوز و لایه ی فولاد و مس ساخته شده است تا بتواند دماهای بالا را تحمل کند.


 قطعات مختلف ماشین و رنو ساندرو

دلایل سوختن واشر سر سیلندر

دلایل سوختن واشر سر سیلندر زیاد است؛ اگر بخواهیم به مهم ترین دلایل آن اشاره کنیم باید بگوییم قدیمی و مستهلک بودن این واشر، بروز اشکال در عملکرد ترموستات، وجود نشتی در سیستم آب و خالی شدن رادیاتور، وارد شدن فشار بیش از حد به موتور در اثر رانندگی های طولانی در گرما و ترافیک و عدم توجه به آمپر خودرو مهم ترین دلیل برای سوختن واشر سر سیلندر است.
سایر دلایل سوختن واشر سر سیلندر:
• درست بسته نشدن واشر سر سیلندر سر جای خود که میتواند در اثر غفلت مکانیک اتفاق بیفتد .
• داغ شدن بیش از حد موتور بر اثر کم شدن آب رادیاتور
• استهلاک موتور خودرو (در صورتی که سر سیلندر از موتور جدا شود عملا این قطعه هیچ کارایی ندارد و باید تعویض شود)
• نشتی آب از موتور
• تقلبی و بی کیفیت بودن جنس واشر سر سیلندر
• عدم استفاده از ضد یخ در تابستان
• درست کار نکردن فن خودرو که باعث جوش آوردن موتور می شود

لوازم یدکی رنو ساندرو

لوازم یدکی چیست؟


همانطور که میدانید خودرو از سیستم های متعدد و اجزای مختلف تشکیل شده است و مانند هر وسیله ی دیگری ممکن است به دلایل مختلف آسیب ببیند و لازم باشد که قطعات آن را تعویض یا تعمیر کرد. لوازم یدکی به همه ی قطعات و اجزایی گفته میشود که در صورت آسیب دیدگی خودرو بر اثر تصادف، ضربه و مشکلات فنی، جایگزین قطعه اصلی خودرو میشوند. هر سیستم در خودرو لوازم یدکی مربوط به خود را دارد، به همین دلیل است که یک راننده باید با همه ی اجزای خودرو آشنا باشد و در مورد نحوه ی عملکرد و وظایف آن ها اطلاعات کافی داشته باشد.
البته نکته ی دیگری که لازم است بگوییم این است که لوازم یدکی که جایگزین قطعات اصلی میشوند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا خودرو همانند روز اول به فعالیت خود ادامه دهد.
با توجه به اهمیت لوازم یدکی خودرو بسیاری از مجموعه ها با سو استفاده از این موضوع لوازم یدکی بی کیفیت اما با قیمت پایین را تولید می کنند؛ استفاده از چنین قطعاتی نه تنها به عملکرد بهتر خودرو کمک نمی کند بلکه به سایر قطعات نیز آسیب وارد می کند پس همواره سعی کنید از لوازم یدکی متناسب با نوع و مدل خودرو که توسط کارخانه یا زیرمجموعه های همان کارخانه خودروسازی باشند استفاده کنید.


 قطعات مختلف ماشین و رنو ساندرو

سایر لوازم یدکی درون خودرو

• برف پاک کن
• انواع پیچ ها و مهره ها
• آرم ها یا نمادها
• طلق ها
• فنرها
• دیاق و بست
• واشرها

در این مطلب سعی داشتیم اطلاعات لازم را در مورد لوازم یدکی رنو ساندرو در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد .

در پایان لازم میدانیم یکی از برترین مجموعه های ارائه دهنده ی لوازم جانبی خودرو را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که نیاز به خرید قطعات مورد استفاده در خودرو داشتید بتوانید روی این مجموعه حساب کنید .
پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای : تویوتا ، پورشه ، لکسوس ، کیا ، رنو ، هیوندا ، هوندا ، بی ام و ، بنز ، ولوو و ماشین های چینی . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روی لوگوی مربوطه و یا نام برند کیلیک نمایید.

پارسیاپارت پیشرو در تضمین کیفیت ، تضمین قیمت ، ارسال سریع است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28070
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید