امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

قطعات مختلف خودرو برلیانس H330


1401/07/27
کد خبر : 27999
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

طراحی ظاهری برلیانس H330 از طراحی ظاهری H230 شکیل تر و زیباتر است .
این در حالی است که برلیانس H330 مدل هاچبک هم دارد که با H320 شناخته میشود و بین جوانتر ها خواهان بیشتری دارد .
در ادامه مطلب به توضیح قطعات مختلف خودرو و خودرو برلیانس H330 میپردازیم :

کمک فنر برلیانس 330



 خودرو برلیانس H330


کمک فنر به منظور کنترل و از بین بردن ارتعاشات فنر به کار برده میشود، با حرکت فنر طول کمک فنر دچار افزایش و کاهش خواهد شد. درون کمک فنر محفظه ای برای نگهداری از سیال که عموما روغن است وجود دارد و درون این محفظه پیستون قرار گرفته است، در صورتی که نیرویی به کمک فنر وارد شود پیستون تلاش میکند از لایه های روغن گذر کند و روغن نیز از سوراخ های ریزی که روی پیستون قرار دارد خارج میشود، پس از حذف نیروی وارد شده روغن مجددا به محفظه ی سیال برمیگردد. با خروج روغن از منافذ کوچک روی پیستون، پیستون در مقابل حرکت خود مقاومت میبیند و به این ترتیب ارتعاشات کنترل و میرا میشوند. باز شدن کمک فنر نیز به همین صورت با مقاومت عبور روغن از سوراخ های پیستون همراه است.

نوعی از کمک فنرها وجود دارند که گازی هستند و علاوه بر گاز، روغن نیز در این کمک فنرها وجود دارد، این دو ماده هر کدام وظیفه ی مشخصی دارند. نحوه ی کار این نوع کمک فنرها در عبور هوا و روغن از سوپاپ های قرار داده شده در هنگام وارد شدن نیرو است که باعث میشود ارتعاشات مهار شوند و از بین بروند . از این نوع کمک فنرها در درب موتور خودروها، جک های ظریف در درب کمدها و کابینت ها و درب صندوق عقب نیز استفاده میشود. از جمله مزایای این نوع کمک فنرها میتوان به انتقال سریع حرارت و استهلاک کمتر در کارکردهای زیاد اشاره کرد .

رادیاتور برلیانس 330

 خودرو برلیانس H330


موتور خودرو به دلیل احتراق های پی دی پی که در آن شکل میگیرد گرمای زیادی دارد، همچنین در سرعت های بالا گرمای زیادی تولید میشود، این گرمای تولید شده به قطعات خودرو آسیب جدی وارد میکند برای مثال ممکن است افزایش دمای موتور باعث ذوب شدن سیلندر، واشر سر سیلندر و پیستون شود پس باید سیستمی وجود داشته باشد که بتواند گرمای حاصل از کار موتور را کاهش دهد و به بهبود عملکرد خودرو کمک کند. این سیستم خنک کننده رادیاتور نام دارد.

رادیاتور چگونه باعث خنک شدن موتور میشود؟

نحوه ی کار رادیاتور بسیار ساده است، فرآیند خنک شدن موتور تنها با جریان آب در لوله های انتقال و داخل موتور انجام میشود.

آب خنکی که در محفظه ی پایین رادیاتور قرار دارد از طریق لوله های انتقال آب از رادیاتور به موتور، داخل موتور جریان می یابد و موجب کاهش دمای آن میشود. آب خنک میتواند دمای سیلندر را پایین آورده و به سر سیلندر هدایت شود و گرمای حاصل از احتراق را در محفظه ی احتراق کاهش میدهد.

آب با جذب گرما و حرارت موتور دیگر خنک نیست و دمای آن بالا می رود و لازم است که مجددا خنک شود، حال این آب از محفظه ی بالایی رادیاتور باز میگردد و پس از اینکه به کمک فن های تعبیه شده در جلوی خودرو خنک شد مجددا همین چرخه را طی خواهد کرد تا موتور همواره در تعادل دمایی باشد.

موتور به عنوان قلب تپنده خودرو باید دمای متعادلی داشته باشد، گرما و سرما هر دو به موتور آسیب وارد میکنند پس مهم است که دمای این قسمت از خودرو در تعادل باشد.

جلوبندی برلیانس 330

خودرو برلیانس H330

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی برلیانس 330

جلوبندی خودرو از جمله قسمت هایی است که اجزای متعددی دارد و در صورتی که هر کدام از این اجزا دچار اشکال شوند و یا هماهنگی بین آن ها وجود نداشته باشد رانندگی با چنین خودرویی سخت خواهد بود. در ادامه این قطعات را خواهیم شناخت.

سیبک ها

این اجزای گرد و کروی مانند از ایجاد اصطکاک بین دو قطعه جلوگیری میکنند و باعث حرکت نرم و روان آن ها خواهند شد.

دستگاه سیستم تعلیق خودرو شامل اجزای مختلفی از جمله فنر، کمک فنر و چرم فنربندی نشده است، این سیستم در دفع ضربات وارد شده از سمت جاده به اتاق و شاسی خودرو بسیار موثر هستند و همچنین این سیستم تماس موثر سطح لاستیک با سطح جاده را کاهش میدهند تا فشار وارد شده به خودرو کمتر شود.


اکسل

اکسل به محور مرکزی یک چرخ یا دنده گفته میشود.

سیستم فرمان

فرمان یکی از اجزای بسیار مهم در هندلینگ و هدایت خودرو است که اجزای مختلفی از جمله مثل غربیلک فرمان، جعبه و میل فرمان دارد.

کمک فنرها

کمک فنرها قطعاتی در نزدیکی محورچرخ ها هستند که وظیفه ی اصلی آن ها کنترل نوسانات و دفع ضرباتی است که در نتیجه ی حرکت خودرو به وجود می آید.

فنرها

فنرها قسمتی از سیستم جلوبندی هستند که با افزایش و کاهش طول خود فشار وارد شده بر اثر حرکت خودرو از مسیرهای ناهموار را کاهش میدهند.

سگ دست

چرخ ها به کمک سگ دست نگهداشته میشوند. قسمت های مختلفی از جلوبندی مثل دیسک های ترمز، فرمان، توپی چرخ و اتصالات چرخ به سگ متصل میشوند.

شغال دست

شغال دست قسمتی از جلوبندی خودرو است که اجزایی مثل سیبک فرمان، میل کمک و میل فرمان به آن متصل هستند.

طبق

بازوهایی که سیستم تعلیق را به شاسی متصل میکنند طبق نام دارند.

میل تعادل

همانطور که از اسم این قطعه پیداست میل تعادل با پخش کردن نیرو بین چرخ ها از چپ شدن خودرو جلوگیری میکند و سبب افزایش تعادل خودرو میشود. همچنین قسمتی از جلوبندی که هنگام عبور از پیچ ها از خم شدن خودرو به یک سمت جلوگیری میکند میل تعادل است .
در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید . مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند . این مجموعه با هدف تضمین کیفیت ، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27999
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید