امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

فیزیوتراپی پرتوان در تهران


1401/07/27
کد خبر : 27537
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 21 نفر

استفاده از درمان لیزر پر توان برای مشکلات اسکلتی عضلانی در تهران را فیزیوتراپی لیزر پرتوان می‎گویند. فیزیوتراپی یکی از مفیدترین روش‎های درمانی است که امروزه صرف نظر از هر شرایطی در افرادی که به اختلالات حرکتی و عضلانی دچار می‎شوند بدون توجه به ویژگی‎های فیزیکی و سنی مورد استفاده قرار می‎گیرد. در مرکز فیزیوتراپی جاوید از انواع روش‎های درمانی و متدهای امروزی برخوردار است که متشکل از کار درمانی و پرتو درمانی، الکتروتراپی و روش‎های جدید تری به نام استفاده از لیزر تراپی در دو نوع کم توان و پر توان است.
آیا تا بحال برایتان پیش آمده که به جراحت عمیقی دچار شوید که بر توانایی های حرکتی شما تاثیر مستقیم بگذارد؟ و شما تمایلی به انجام جراحی به دلایل مختلفی نداشته باشید؟ آیا زندگی در تهران و تراکم شدید فعالیت‎های روزانه و دست  پنجه نرم کردن با مشکلات عاید شده از کار طولانی مدت روزانه شما را نیز به مشکلاتی مانند درد در نواحی گردن و کمر و شانه و دستان و یا پاها دچار کرده است؟ لازم نیست نگران باشید زیرا درمان‎هایی در تهران برای شما وجود دارد که به راحتی می‎تواند شما را از شر این مشکلات آزاد کند.
این نوع درمان‎ها متناسب با مشکلاتی است که سلامت استخوان‎ها، عضلات و یا رگ‎های پر نقش در مفاصل را به مشکل می‎اندازند. این روزها همه برای امرار معاش به ناچار زمان زیادی را پشت میزهای اداری یا مشاغل سرپایی صرف می‎کنند که آغاز تمام درگیری‎ها و دردهای عضلانی حرکتی است و باید برای آنها به پزشک مراجعه کنند.
لیزر پرتوان یک روش درمانی است که برای افرادی به کار گرفته می‎شود تا نیاز به جراحی را تا حد امکان در رفع این مشکلات کاهش دهد. در این روش درمان نوین در واقع دیگر نیازی به ایجاد جراحت تازه برای دسترسی به جراحات زیرین نیست. بلکه لیزر پرتوان این توانایی را دارد که به عمق زیادی برای دسترسی به بافت نرم و استخوان نفوذ کند.
پرتوهای این لیزر توانایی این را دارند که درد را به میزان قابل توجهی تسکین دهند و ورن و التهاب را از بین ببرند. در واقع لیزر پرتوان تهران با تابش اشعه خود باعث می‎شود که سلولها و بافت‎های اسیب دیده به میزان قابل توجهی التیام یابند و این ترمیم سلولی به رفع مشکل در مدت زمان کوتاهی منجر خواهد شد.
این روش در واقع روش مفیدی در درمان است که رقابت تنگاتنگی با عمل‎های جراحی خاصی دارد. در اتخاذ عمل جراحی باید این را در نظر داشته باشید که عمل جراحی یک روش تهاجمی است که گاهی درصدی ریسک به همراه دارد به این معنی که همیشه امکان عدم موفقیت آن در درمان وجود خواهد داشت. گاهی نیز عوارضی وجود دارد که برای از بین رفتن آن ها نیز نیاز به مدتی دارودرمانی و یا اتخاذ روش‎های دیگر خواهد بود و دوره نقاهت نیز در مقایسه با لیزر پرتوان کاملا طولنی خواهد بود.

مزایای درمان فیزیوتراپی لیزر پرتوان در تهران

اولین هدف و اصلی‎ترین ویژگی استفاده از لیزر پرتوان تسکین دردهای عجیب و سختی است که فرد مجروح با آن‎ها دست و پنجه نرم می‎کند. ترمیم و تسکین جراحت در درمان فیزیوتراپی لیزر پرتوان به روش غیر تهاجمی است که میزن موفقیت درمان آن به شدت بالا است. لیزر پرتوان توانایی این را دارد که به عمق زیادی در زیر بافت نفوذ کرده و به درمان و ترمیم بافت‎های اسیب دیده بپردازد همین مهم علت کسب نتایج ماندگار در استفاده از این روش است.
با توجه به این نکته که این درمان با نفوذ به عمق بسیاری اتفاق می‎افتد بنابراین بدون ایجاد هیچ گونه جراحتی بعد از درمان از التهاب خبری نخواهد بود. همچنین این روش نقش بسیار موثری در درمان نواحی دیسک دارد که التهاب به وجود آمده از این عارضه را نیز از بین خواهد برد.
گاهی این روش در کنار سایر درمان‎های فیزیوتراپی به صورت ترکیبی نیز مورد استفاده قرار می‎گیرد. اما این روش به تنهایی نیز می‎تواند کاملا موثر باشد و بنا به تشخیص پزشک با سایر روش‎ها ترکیب خواهد شد.
هم چنبن این روش برای درمان‎هایی مانند کاهش فشارهای عصبی نیز بسیار مفید است. عملکرد لیزر پرتوان در واقع به این صورت است که اشعه پر انرژی خود را به صورت انتخابی به ناحیه مورد استفاده می‎تاباند و با ایجاد تغییر در زنجیره انتقال الکترون در میتوکندری مسبب تولید پروتئین و روند متابولیسم بدن و در نتیجه اعمال سلولی خواهد شد.
لیزر پرتوان توانایی 24 برابری نسبت با دیگر روش‎های پرتودرمانی دارد و قادر است به عمق بیش از 4 سانتیمتر نفوذ کنند این در حالی است لیزر کم توان تنها به عمق نیم سانتیمتری نفوذ می‎کند، بنابراین در درمان‎های کم عمق و سطحی از آن استفاده می‎شود.
در صورتی که درمان فیزیوتراپی لیزر پرتوان از پدیده‎های نوظهور در درمان پزشکی است اما با این حال تحقیقات زیادی در ارتباط با درمان ان صورت گرفته است. به طور قطعی می‎توان این روش درمان را با مزایای همراه آن به ویژگی‎های زیر دسته بندی کرد.

• کاهش درد

لیزرتراپی پرتوان باعث افزایش تولید و آزادسازی اندورفین و انکفالین می‎شود. این مواد شیمیایی مسبب تسکین درد در بدن انسان است. همچنین لیزردرمانی باعث کاهش انتقال سیگناهای درد از نقاط آسیب دیده به مغز و در نهایت کاهش درد خواهد شد.

• تسریع ترمیم بافت و رشد سلول

درمان با لیزر پرتوان با نفوذ به بافت‎های عمیق سبب تحریک رشد سلول‎ها در بدن میشود. این اتفاق در پی افزایش انرژی سلولی و قابلیت جذب مواد مغذی و دفع ضایعات می‎افتد.

• تسریع بهبود زخم و اسکار

لیزر درمانی  پرتوان باعث تحریک برای ساخت کلاژن خواهد شد. کلاژن دقیقا پروتئین اصلی مورد تیاز برای جایگزینی بافت مرده بدن و ترمیم بافت آسیب دیده است.

• کاهش التهاب

لیزر پرتوان اتساع وریدی موجب کاهش التهاب و ورم و ادما در نقاط آسیب دیده می‎شود. لیزر درمانی سبب اتساع رگ‎های خون و عروق لنفاوی می‎شود. این فرایند همچنین باعث تریع درمان کبودی به علت تاثیرات بیولوژیک خاص در بدن انسان می‎شود.

• بهبود سازی عملکرد عصبی

لیزردرمانی پرتوان یکی از بهترین راه‎ها برای افزایش رشد و ترمیم عصب‎ها است. این روش درمان می‎تواند سیستم عصبی و عضلانی بیمار را به طور کلی درمان بخشد. از دیگر عوامل تاثیر گذاری لیزر درمانی پرتوان کاهش درد شدید، بی‎حسی، سوزش و کبودی ایجاد شده به دلیل آسیب عصبی است.

• افزایش سریان جریان خون و تاثیر بر عروق

لیزردرمانی باعث افزایش سرعت تشکیل مویرگ‎ها در بافت‎های آسیب دیده است.

• ترمیم و افزایش فعالیت‎های متابولیک

لیزر درمانی می‎تواند در افزایش سوخت و ساز و فعالیت‎های سلولی می‎شود و فعالیت اکسیژن رسانی را به شدت افزایش می‎دهد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27537
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید