امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

فیزیوتراپی در چه جراحی هایی قابل انجام و توسط احمدی گل توصیه می شود؟


1401/07/27
کد خبر : 27811
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 23 نفر

به طور کلی فیزیوتراپی نقش کلیدی در بهبود کیفیت زندگی افراد در سریعترین زمان ایفا می کند و روند بازگشت به فعالیت های روزمره، بخصوص بهبود سریع بعدازاعمال جراحی را دارد. به عنوان مثال فیزیوتراپیست قبل از عمل با دادن آموزشهای لازم، موجب کوتاه شدن زمان بستری و نقاهت پس از عمل جراحی می شود همچنین بعد از جراحی با کمک به بیمار موجب می شود  هرچه سریع تر بیمار بدون افزایش ریسک آسیب،‌ بهبود یابد.
 

فیزیوتراپیست کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

فیزیوتراپیست کسی است که با داشتن علم‌های آناتومی، فیزیولوژی، حرکت شناسی و شناخت بیماری‌ها و عوارض ناشی ازآن‌ها  به عنوان یک متخصص درحرکات بدن می تواند بهترین برنامه درمانی را برای افراد آسیب‌دیده درنظر بگیرد تا فرد بهترین نتیجه را ازجلسات فیزیوتراپی خود بگیرد. با انجام فیزیوتراپی در منزل توسط احمدی گل بتواند قدرت عضلانی بیشتر تحمل عضلانی و انعطاف بدنی بیشتر ودرنهایت عملکرد بهتری در فعالیتهای روزانه داشته باشد.
 

دلایل مراجعه به فیزیوتراپی چیست

-کاهش درد در ناحیه آسیب دیده
-بهبود توانایی های حرکتی بعد ازجلسات فیزیوتراپی
-پیشگیری ویا کمک به بهبودی آسیب های ورزشی وترمیم آنها
-پیشگیری از ناتوانی بعد ازانواع جراحی ها
-توانبخشی بعد ازبیمارهای مانند سکته مغزی، تصادف، یا جراحی
-بهبود تعادل فرد بخصوص برای افراد سالمند
-کنترل ادرار و مدفوع
 

دستگاه های فیزیوتراپی چه کار می کنند؟

دستگاه های فیزیوتراپی برای کاهش و کنترل درد و التهاب و نیز توانبخشی حرکات عضلات روش درمانی موثراست. به عنوان مثال جریان الکتریکی یا الکترو تراپی به منظور کنترل درد، کنترل اعصاب به منظور بازآموزی عصلانی بکار می رود

فیزیوتراپی در جراحی ها

یکی از مهمترین اهداف فیزیوتراپی در جراحی ها است ، با فیزیوتراپی می توان ازعوارض پس ازعمل واز بستری شدن جلوگیری کرد و همچنین موجب برگشت سریع بیمار به فعالیت های روزمره می شود. بعضی از مواردی که پس از عمل جراحی نیاز به فیزیوتراپی دارند شامل موارد زیر است
آرتروپلاستی یا تعویض مفصل
جراحی های قفسه سینه و ریه
جراحی های برای ترمیم تاندون ها
جراحی به دلیل شکستگی ها و دررفتگی ها استخوانها
جراحی به علت تومورهای سیستم عصبی
 
 
همچنین بعد از جراحی به کمک لیزرتراپی می توان از کاهش التهاب، کنترل درد ودر بعضی مواقع تحریک و افزایش میزان ترمیم در عضو استفاده می شود.

فیزیوتراپی پاها و زانو

فیزیوتراپی پا برای مشکلاتی مانند خار پاشنه ، تاندونیت های مزمن ،گرفتگی عضلات پا استفاده میشود  . برخی از دستگاه فیزیوتراپی می تواند با ایجاد  گرمای عمقی موجب کاهش التهاب مزمن و رفع اسپاسم عضلات ریز و عمقی در فیزیوتراپی پا شود.

فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی

فیزیوتراپی در ورزشکاران آسیب دیده از اهمیت خاصی برخوردار است. به طور کلی بازگشت هرچه سریع تر یک ورزشکار حرفه ای به مسابقات ورزشی معمولابه کمک یک  متخصص فیزیوتراپی قابل و مجرب امکان پذیر است. زیرا فیزیوتراپیست به دلیل آشنایی با علم کنترل حرکت موجب بازگرداندن یک ورزشکار حرفه ای به سطح مطلوب خواهد شد و مسئله پیشگیری از آسیب های مجدد را نیز برای وی درنظر می گیرد..
 

هزینه فیزیوتراپی به چه عواملی بستگی دارد

هزینه ی فیزیوتراپی به عواملی مختلفی بستگی دارد که در زیربه برخی از این موارد اشاره شده است
مهمترین و اصلی ترین مورد که در هزینه فیزیوتراپی می توان در نظر گرفت نوع بیمه ای است که فرد دارد. بیمه ها شامل تامین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه طلایی فرهنگیان و…… افرادی که این بیمه ها را دارند، مبلغ کمتری را برای درمان فیزیوتراپی پرداخت می کنند.
درمان به کمک فیزیوتراپی روش های مختلفی دارد. با توجه به نوع درمان  که برای بیماری شما استفاده می شود، هزینه ی فیزیوتراپی کم و یا زیاد می شود.
محل ومکانی که فیزیوتراپی قرار است، انجام شود. درصورتی که  فیزیوتراپی درداخل  کلینیک انجام شود، از نظر هزینه مبلغ کمتری نسبت به فیزیوتراپی ،که قرا است  در منزل انجام شود برای فرد بیمار به همراه دارد.

تعداد جلسات و فاصله جلسات فیزیوتراپی

تعداد جلسات فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست مشخص می شود. اما به طور کلی  بهتر است  فیزیوتراپی در هفته دو تا سه جلسه انجام شود و هر جلسه حدود 30 تا 60 دقیقه زمان ببرد.البته این نکته را بدانید که  تمامی فیزیوتراپی بدن به روش های درمانی خاص انجام نمی شود و بخشی از آن به کمک  ورزش و تمرینات فیزیوتراپی بدن مربوط می شود. این تمرینات در خانه و توسط فیزیوتراپیست یا یک شخص آموزش دیده از اطرافیان بیمار برای شما انجام می شود . حتی بعد از درمان نیزبه بیمار توصیه می شود که این تمرینات ورزشی را تا مدتی  حتما در خانه انجام دهد.
معمولا نکاتی که در فیزیوتراپی لبهتر است رعایت شود، صحیح انجام دادن حرکات است. اگر شخصی حرکات کششی و عضلانی خود را به درستی انجام بدهد، شانس بهبودی بیشتردر زمان کمتری دارد. به همین دلیل لازم است، این حرکات تحت نظر فیزیوتراپیست انجام شود.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27811
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید