امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

فواید استفاده از داکت کاستی گری


1401/07/27
کد خبر : 26766
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

داکت کاستی چیست و در کجا می شود از آن استفاده کرد؟

کاستی ها را حتما دیده اید. سیستم های مرسوم تهویه هوا، که معمولا در سقف و یا دیوار کار گذاشته میشوند. این وسیله وظیفه دارد در فصل سرما، محیط اطرافش را گرم و در فصل گرما، محیط اطرافش را سرد نماید. همچنین بالانس رطوبت در محیط، تنظیم دمای محیط، گردش هوا و همچنین ضد عفونی کردن هوای موجود در محیط از جمله وظایف این وسیله به حساب می آیند. با این تواصیف میتوان کاستی را یک وسیله ی مهم و کاربردی در محیطی مانند خانه یا مراکز عمومی در نظر گرفت.
 در این مقاله از داکت کاستی بیشتر خواهیم گفت و فواید استفاده از این محصول را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

داکت کاستی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

 این وسیله از دو قسمت یونیت خارجی و یونیت داخلی تشکیل می شود. همانگونه که از تعریف مشخص است یونیت خارجی یا کندانسور در محیط خارجی و یونیت داخلی یا هواساز در محیط داخلی نصب می شوند.  

وظیفه ی کندانسور و هواساز چیست؟

قطعاتی چون کمپرسور، دینام، پره و... تشکیل دهنده ی کندانسور بوده و به عنوان مبدل حرارتی عمل می کنند. و اما هواساز با کمک ابزاری چون فیلتر، دینام، اپراتور، پروانه و... وظیفه دارد تا انرژی سرمایشی یا گرمایشی تهیه شده توسط کندانسور را به مکانی که در آن قرار دارد انتقال دهد. در رابطه با داکت کاستی گری، هواساز به صورت توکار در داخل سقف یا دیوار نصب می شود و به واسطه ی کانال کشی به انتقال هوای مطبوع می پردازد.  
و اما نکته ای که وجود دارد اینست که داکت کاستی برای خنک کردن محیط، مانند کولر گازی عمل میکند اما برای گرم کردن محیط مورد نظر به گردش آب گرم نیازمند است.


داکت کاستی
 
مزایای استفاده از داکت کاستی

مزایای استفاده از داکت کاستی

حالا که تا حدودی با داکت کاستی و مخصوصا اجزا و عملکرد این ابزار آشنا شدیم لازم است تا با مزایای استفاده از این ابزار نیز آشناتر شویم.

حجم کم

کاستی گری وسیله ای کم حجم است که در سقف و یا دیوار بصورت توکار و مخفی نصب میشود و به هیچ عنوان جلب توجه نمیکند. همچنین لازم به ذکر است که کاستی ها برای نصب در سقف های کاذب هم مناسب بوده و ازین نظر هیچ محدودیتی ایجاد نمی کنند. لذا این وسیله مختص کسانی است که فضای کمی را در اختیار دارند و یا منزل و محیطشان کوچک می باشد. لازم به ذکر است داکت ها ارتفاع آنچنانی نداشته و چنانکه سقف محیط مورد نظر کوتاه باشد نیز میتوان از آنها استفاده کرد. از این وسیله می توان در هر کجا از جمله مراکز تجاری، هتل ها، مسجد ها، بانک ها، محیط های آموزشی و محیط های تفریحی و... استفاده کرد.
 با وجود تمام این مزایا میتوان نتیجه گرفت که داکت کاستی می تواند شرایط صرفه جویی در فضا را برای ما فراهم بیاورد لذا چنانچه به دنبال ابزاری برای گرمایش یا سرمایش هستید اما نمی خواهید آن وسیله فضای زیادی را به تصرف خود درآورد حتما به استفاده از داکت کاستی فکر کنید.

عدم ایجاد سر و صدا

کاستی های گری وسایلی هستند که با ایجاد کمترین صدا میتوانند بیشترین فایده را برای محیط داشته باشند. همانگونه که پیشتر ذکر شد کندانسور این وسیله در محیط خارجی نصب می گردد. لذا به دلیل وجود فاصله ی زیاد میان کندانسور و هواساز این قابلیت ایجاد میشود که داکت ها عاری از هر گونه سر و صدای اضافی باشند و این مزیت برای کسانی که خواستار حداکثر آرامش در محیط شان هستند میتواند یک نکته ی مثبت و طلایی تلقی شود. چنانکه شما نیز به دنبال ابزاری هستید که وظیفه ی تهویه هوای محیط را بر عهده بگیرد اما صدای زیادی تولید نکند حتما به استفاده از کولر گازی کاستی فکر کنید.   

راندمان عالی

کاستی ها وسایلی هستند که از به روز ترین تکنولوژی ها در رابطه با تهویه هوا برخوردارند و به همین دلیل از راندمان عالی  بهره می برند. فیلتر های تصفیه هوا، استهلاک پایین، ایجاد صدای ناچیز، رطوبت زدایی مثال زدنی، سرعت و عملکرد ممتاز و... از جمله ویژگی هایی هستند که راندمان یا بازده این وسیله را تا حد زیادی بالا برده اند. لازم به ذکر است که علاوه بر راندمان عالی، طول عمر این وسیله نیز بالا بوده و همین قابلیت هاست که این وسیله را محبوب می سازد.

قابلیت مجزا سازی

یکی از مهمترین ویژگی ها در رابطه با داکت کاستی امکان استفاده از آن در محیط های متنوع با استفاده از قابلیت کانال کشی می باشد. این قابلیت باعث می شود تا در هتل ها و یا محیط هایی با اتاق های متنوع استفاده از این ابزار در اولویت قرار بگیرد.

پمپ داخلی برای خارج کردن آب جمع شده درون فن کویل نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از این ابزار می باشد.


داکت کاستی
معایب استفاده از داکت کاستی

معایب استفاده از داکت کاستی

حالا که با مزایای استفاده از داکت کاستی آشنا شدیم بد نیست با یکی از معایب آن نیز آشنا شویم.
یکی از معایب استفاده از این وسیله، تازه نشدن هوای ورودی می باشد و این بدلیل آنست که هوای در حال چرخش درین وسیله هوای درون اتاق می باشد و هیچ هوای خارجی وارد فیلترهای این وسیله نمی شود. لذا استفاده ی دوباره و چندباره از هوای ساکن و ثابت اتاق یکی از معایب استفاده از کاستی ها میباشد.

این وسیله با ظرفیت های 36 هزار، 48 هزار، 60 هزار و ... موجود بوده و مناسب افرادی است که خواستار یک کولر کم مصرف و کم حجم اما با راندمان عالی هستند. در این مقاله به معرفی داکت کاستی پرداختیم و از مزایا و معایب آن نیز گفتیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درین زمینه شما میتوانید با وب سایت گری ایرانیان به آدرس  greeiranian.com سربزنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26766
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید