امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

فشارسنج خوب چی بخرم؟


1401/07/27
کد خبر : 27716
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 22 نفر
هیلز برای اولین بار فشار خون را در سال 1733 با قرار دادن لوله هایی به طور مستقیم در شریان های حیوانات اندازه گیری کرد. تکنیک‌های غیرتهاجمی برای اندازه‌گیری فشار خون از اوایل دهه 1800 وجود داشته است، اگرچه ریوا روچی، یک پزشک ایتالیایی، اولین فشارسنج معمولی را در سال 1896 ارائه کرد. اندازه گیری فشارخون برای اولین بار در طول بیهوشی توسط کوشینگ در سال 1901 مورد استفاده قرار گرفت.

از فشارسنج برای اندازه گیری فشارخون استفاده میشود. اگر در خانواده تان سابقه فشارخون بالا دارید لازم است منظم فشارخون را اندازه بگیرد.

 

انواع دستگاه فشارسنج :

  • فشارسنج دیجیتالی بازویی

  • فشارسنج دیجیتالی مچی

  • فشارسنج عقربه ای
  • فشارسنج جیوه ای با قیمت ارزان

انواع  فشارسنج در فروشگاه تجهیزات پزشکی موجود است. قدیمی ترین نوع فشارسنج  جیوه ای آن است. زیرا میزان فشار خون بر حسب میلیمتر جیوه است. فشارسنج های جدید دیجیتالی و عقربه ای نسبت به جیوه ای  مخاطبان بیشتری دارد. استقبال از دستگاه فشارسنج دیجیتالی به علت کارایی آسان برای کاربران در تمام گروه های سنی است. دستگاه های فشارسنج دیجیتالی در مدل های بازویی و مچی وجود دارد.

دستگاه فشارسنج دستی و فشارسنج دیجتالی بی‌نیاز از برق و باطری است. فشارسنج دستی نیاز به آموزش دارد، به دو دسته فشارسنج جیوه‌ای و فشارسنج عقربه‌ای تقسیم می‌شود. فشارسنج های  عقربه ای نیاز به آموزش ندارد و استفاده از آن راحت است.

فشارسنج عقربه اي

دستگاه فشارسنج چیست ؟

فشارسنج دستگاهی است که برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود، که از یک کاف بادی تشکیل شده و یک مانومتر جیوه ای یا آنروئیدی برای اندازه گیری فشار. فشارسنج های دستی با گوشی پزشکی در هنگام استفاده از تکنیک شنوایی استفاده می شود.

فشارسنج شامل یک کاف بادی، یک واحد اندازه‌گیری (مانومتر جیوه یا گیج آنروئید) و مکانیزمی برای باد کردن است. فشار خون بالا عامل بیماری های قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. با افزایش سن شیوع بیشتر می شود، سنجش فشار خون برای تشخیص های پزشکی اهمیت دارد. لازم است نواسانات فشار خون در افراد دارای بیماری مدام باید کنترل شود. می توان از دستگاه فشار خون کمک گرفت. فشارسنج دیجیتال، از ابزار های مهم در پزشکی است. از آن، برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود. امروزه، فشار سنج دیجیتالی از جدیدترین و پرفروش ترین تجهیزات پزشکی است. فشارسنج دیجیتال، از پیشرفته ترین نوع فشارسنج ها است.

نکات مهم هنگام استفاده از فشارسنج

  • فشارسنج ها روی بازو و یا مچ بسته میشوند.
  • بهتر است قبل از سنجش فشار خون از
  • ورزش شدید
  • مصرف غذای سنگین 
  • سیگار و الکل خودداری شود.

تفاوت دستگاه های فشارسنج ديجيتال و فشارسنج عقربه اي

در حال حاضر هر دو مدل دستی  يا عقربه اي و دیجیتال استفاده می‌شوند و دقت در مقایسه با راحتی متفاوت است. یک گوشی پزشکی برای شنیدن صدا مورد نیاز است.

فشارسنج های جیوه ای استاندارد محسوب می شوند. به دلیل دقت آنها، اغلب در آزمایشات بالینی داروها و در ارزیابی بالینی بیماران در معرض خطر، از جمله زنان باردار، استفاده می شود. 

فشارسنج های آنروئیدی (انواع مکانیکی با شماره گیری) رایج هستند. بر خلاف مانومترهای جیوه ای ممکن است نیاز به بررسی کالیبراسیون داشته باشند. فشارسنج‌های آنروید ایمن‌تر از فشارسنج‌های جیوه‌ای در نظر گرفته می‌شوند، اگرچه فشارسنج‌های ارزان‌تر دقت کمتری دارند. یکی از دلایل اصلی انحراف از کالیبراسیون، لرزش مکانیکی است. آنروئیدهای نصب شده بر روی دیوارها یا پایه ها مستعد این مشکل خاص نیستند.

فشارسنج‌های دیجیتال از اندازه گیری های نوسان سنجی و محاسبات الکترونیکی به جای سمع استفاده می کنند. آنها ممکن است از باد کردن دستی یا خودکار استفاده کنند، اما هر دو نوع الکترونیکی هستند، به راحتی کار می کنند و می توانند در محیط های پر سر و صدا استفاده شوند. آنها فشار سیستولیک و دیاستولیک را با تشخیص نوسان سنجی، با استفاده از غشاهای تغییر شکل پذیر که با استفاده از ظرفیت دیفرانسیل اندازه گیری می شوند. میانگین فشار خون و ضربان نبض را اندازه گیری می کنند، در حالی که فشار سیستولیک و دیاستولیک با دقت کمتری نسبت به مترهای دستی بدست می آید. فشارسنج‌های دیجیتال ممکن است برای برخی از بیماران، مانند بیمارانی که از تصلب شرایین، آریتمی، پره اکلامپسی، پالس آلترنانس، و پارادوکسوس پالس رنج می برند، توصیه نشود، زیرا محاسبات آنها ممکن است برای این شرایط درست نباشد. در این موارد، فشارسنج آنالوگ در صورت استفاده توسط یک فرد آموزش دیده ترجیح داده می شود.

انواع فشارسنج

آیا هوای سرد یا تغییرات فصلی می تواند بر فشار خون تأثیر بگذارد ؟

فشار خون در زمستان بالاتر و در تابستان کمتر است. این به این دلیل است که دمای پایین باعث باریک شدن رگ‌های خونی شما می‌شود که فشار خون را افزایش می‌دهد زیرا فشار بیشتری برای وارد کردن خون به رگ‌ها و شریان‌های باریک شما مورد نیاز است.

علاوه بر هوای سرد، فشار خون نیز ممکن است تحت تأثیر تغییر ناگهانی الگوهای آب و هوا، مانند یک جبهه آب و هوا یا طوفان قرار گیرد. بدن شما و عروق خونی ممکن است به تغییرات ناگهانی در رطوبت، فشار اتمسفر، پوشش ابر یا باد واکنش نشان دهند، تقریباً به همان روشی که به سرما واکنش نشان می دهد. این تغییرات فشار خون مربوط به آب و هوا در افراد 65 ساله و بالاتر شایع تر است.

سایر علل فصلی افزایش فشار خون عبارتند از افزایش وزن و کاهش فعالیت بدنی که در فصل زمستان رایج است. اگر در حال حاضر فشار خون بالا دارید، با تغییر فصول به اندازه گیری فشار خون خود ادامه دهید و با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است پزشک شما تغییر دوز داروی فشار خون یا تعویض داروی دیگری را توصیه کند.

قیمت فشارسنج

امروزه با توجه به مشغله های زندگی، ساعت کاری زیاد و تلف شدن زمان در ترافیک، افراد به دنبال روشی سریع تر برای خرید هستند. فروشگاه های اینترنتی معتبر متعددی مانند https://hamoonmedical.com برای رفاه حال مردم، انواع کالاها مانند انواع فشارسنج ها ي ديجيتال و عقربه اي با مارک های متفاوتی را همراه با خدمات پس از فروش، ضمانت کیفیت و اصالت ارائه می دهد. فشارسنج بیورر،  فشارسنج گلامور و فشارسنج دیجیتال بازویی امرن Omronاز بهترین و مرغوب ترین دستگاه های فشار خون است.

فشارسنج خوب چی بخرم ؟

فشارسنج دیجیتال بازویی امرن omron مدل M2 و m3 سه فاکتور فشار ماکسیمم(systolic) فشار مینیمم (diastolic) و تعداد ضربان قلب در دقیقه را با دقت و حساسیت زیاد اندازه گیری میکند. این دستگاه مناسب برای افراد لاغر و متوسط و سایز بین ۲۲تا۳۲ سانتیمتر است. گارانتی تعویض ۳ ساله دارد. شرکت OMRON بیش از ۵۰ سال در زمینه ابزار دقیق و تجهیزات ماهواره ای فعالیت دارد. شرکت omron از پیشتازان و تولید کنندگان فشارسنج های دیجیتال و ترازوهای دیجیتال بادقت بالا است و کمترین خطا را در اندازه گیری فشار خون دارد.

فشارسنج سیتیزن : فشارسنج بازویی دیجیتال CITIZEN مدل CH-453 AC قابل نصب به آداپتور

فشار سنج بازویی دیجیتال citizen مدل CH-453 AC یا (AC Optional) از محصولات شرکت قدیمی و با سابقه سیتی زن ژآپن است که در تولید لوازم اندازه گیری الکترونیکی بسیار مطرح می باشد. این فشار سنج به صورت تمام اتوماتیک، هم فشار خون و هم ضربان قلب را اندازه گیری و ثبت می کند. این دستگاه قابلیت اتصال به آداپتور را دارد و از این رو این مدل(AC Optional) یا به اختصار به مدل AC شناخته می شود. سایر امکانات و ویژگی های این دستگاه به شرح زیر است:

  • دارای ۹۰ حافظه ذخیره اندازه گیری های فشار خون است که کمک می کند تا اندازه های گرفته شده را بتوان در اختیار پزشک قرار داد.
  • دارای حالت تشخیص Body movement یا تشخیص حرکت و تنفس و یا حالت غیر طبیعی بدن در حین اندازه گیری فشار خون.
  • دارای سنسور IHB indicator یا تشخیص اریتمی(ریتم نا منظم قلب) مناسب برای افراد با مشکلات قلبی عروقی
  • قابلیت میانگین گیری ۳ سنجش فشار آخر با تکنولوژی سیستم کم صدا در حین گرفتن فشار خون تنها با فشردن یک دکمه سه مقیاس مهم سنجش فشار یعنی فشار ماکزیمم(systolic)فشار مینیمم(diastolic)و تعداد ضربان قلب در دقیقه(pulse)
  • این دستگاه دارای قابلیت خاموش شدن خودکار و قابلیت میانگین گیری از ۳ مقدار اندازه گیری آخر می باشد.

منبع : فروشگاه تخصصي هامون مديكال


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27716
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید