امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

فر آشپزخانه توکار بهتر است یا روکار؟


1401/07/27
کد خبر : 27878
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

 برای کسانی که به آشپزی علاقه مند می باشند و دوست دارند که با دست پخت خودشان انواع غذا ها را امتحان کنند، فر آشپزخانه توکار و روکار با امکانات ویژه خود، بهترین همکار برای این اشخاص خواهد بود.
این مطلب توسط فروشگاه البرز مرکزی برای خرید مطلوب شما تهیه شده و امید است که در نهایت به پاسخ سوال خود یعنی فر توکار بهتر است یا فر روکار؟ برسید.

فر توکار را بهتر بشناسیم

در حقیقت همه ما ساعاتی از روز را به آشپزی اختصاص می دهیم و در حال حاضر محصولاتی به بازار آمده است که موجب تسهیل روند آشپزی می شوند و یکی از این محصولات فر است که به دو صورت روکار و توکار ارائه می شود.
فر توکار به گونه ای است که در آشپزخانه و درون محفظه ای مشخص جای می گیرد و این نوع فر از جدیدترین انواع ارائه شده به بازار می باشد که دارای امکانات و ویژگی های بسیاری می باشد؛ در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم.

• مزایای فر توکار


1.    فر توکار برای اشخاصی که به غذاهای کبابی و گریل علاقه مند هستند بسیار مناسب است زیرا دارای جوجه گردان و گریل با اندازه ای نسبتا بزرگ است که می توان با همین فر برای مهمانان خود نیز کباب تهیه کرد.
2.    صفحه نمایش لمسی نیز از دیگر امکانات این فر می باشد که برنامه تنظیم دما، زمان و غیره نیز با آن قابل انجام است و فن داکتی از مهمترین اجزا یک فر می باشد که خوشبختانه امروزه در تمامی فر های توکار یافت می شود.
3.    فن داکتی حرارت را به صورت یکنواخت پخش می کند بنابراین غذای درون فر، کاملا یکنواخت سرخ شده و یا پخته می شود و بنابراین برخلاف فر های بی کیفیت، یک قسمت از غذایتان سوخته و دیگری خام نخواهد بود.
4.    از دیگر مزایای فر توکار جدید می توان به دو سوخت بودن آن اشاره کرد که هم می توان از انرژی برق و هم گاز برای روشن کردن آن استفاده کرد.
5.    قفل کودک نیز از دیگر امکاناتی است که برای فر توکار در نظر گرفته شده است تا در صورت نصب دستگاه در ارتفاع کم، از دسترسی کودکان به آن جلوگیری شود.
 
خرید فر آشپزخانه

•  معایب فر توکار

معایب این نوع فر نسبت به مزایای آن بسیار کم تر است و همانطور که ذکر شد فر توکار از جمله فر هایی است که درون مکان مشخصی در بین کابینت ها جای می گیرد و بنابراین امکان جا به جا کردن آن وجود ندارد.
اندازه فر توکار نسبت به فر های روکار بزرگ تر است بنابراین اگر آشپزخانه ای با فضای نسبتا کوچک دارید بهتر است در خرید این نوع فر آشپزخانه، دقت بیشتری داشته باشید.

آشنایی کامل با فر روکار

فر از مورد نیاز ترین وسایل هر آشپزخانه است که امروزه چه به شکل روکار و چه توکار در آشپزخانه یافت می شود و به دلیل پیشرفت هایی که داشته است، یاری خوب برای آشپز می باشد.
فر روکار نیز دستگاهیست با قابلیت های همان فر توکار اما از اسمش پیداست که توکار نیست و شما باید این نوع فر را روی کابینت های خود قرار دهید که در ادامه شما را با مزایا و معایب فر از نوع روکار آشنا می کنیم.

• مزایای فر روکار

از نظر امکانات فر روکار با فر توکار تفاوت چندانی ندارد ولی همانطور که گفته شد فر توکار درون بخشی از کابینت جای گرفته و امکان جا به جایی آن وجود ندارد در صورتی که از قوی ترین مزیت های فر روکار می توان به قابلیت جا به جایی آن اشاره کرد.
در صورتی که مایل به تغییر دکوراسیون باشید می توانید این دستگاه را نیز جا به جا کنید و از خدمات آن بهره ببرید.

• معایب فر روکار


1.    فر روکار نیز همچون نوع توکار به صورت برقی و گازی ارائه می شود که در فر روکار شما این دستگاه نسبتا بزرگ را باید روی کابینت ها قرار داده و با وجود این نوع فر، همیشه یک قسمت از آشپزخانه تان به لطف آن، اشغال خواهد بود.
2.    فر روکار به لوکس بودن و مرتب بودن فر توکار نیست و اگر فر گازی باشد باید شلنگ گاز آن را در پشت دستگاه تحمل کنید و اگر دستگاه برقی باشد هم نیاز هست که همواره در کنار یک پریز برق قرار داشته باشد که معمولا باعث ایجاد ظاهری شلوغ در آشپزخانه می شود.
 خرید فر آشپزخانه

فر توکار بهتر است یا روکار؟

و در نهایت به پاسخ این سوال خواهید رسید که در خرید فر آشپزخانه، روکار بهتر است یا فر توکار؟
فر توکار برای شما بهترین انتخاب خواهد بود، اگر:
•    به مرتب بودن و لوکس بودن فضای آشپزخانه خود اهمیت می دهید
•    قیمت فاکتور مهمی برای شما نیست
و فر روکار برای شما گزینه ای مناسب خواهد بود، اگر:
•    قیمت فاکتور مهمی در هنگام خرید است
•    آشپزخانه تان فضای کوچکی دارد
و به یاد داشته باشید که فر روکار و فر توکار دارای امکاناتی مشابه و چه بسا یکسان می باشند بنابراین از نظر کارآمد بودن، این دو دستگاه با هم تفاوت چندانی ندارند.
در هنگام خرید به این نکات توجه کنید تا محصولی متناسب با بودجه خود، فضای آشپزخانه، کاربرد آن و غیره انتخاب کنید.

راهنمای خرید فر

1.    اولین مورد که نه تنها برای فر اشپزخانه بلکه برای تمام وسایل باید مدنظر قرار داد، کارت گارانتی محصول می باشد که حتما باید معتبر و مدت دار باشد.
2.    اندازه دستگاه نیز باید متناسب با میزان فضای موجود در آشپزخانه خریداری شود.
3.    کیفیت درب فر نیز از فاکتور هایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد زیرا این درب با حرارت سروکار دارد بنابراین کیفیت آن خیلی مهم است.
4.    جنس بدنه فر نیز باید از استیل مقاوم باشد که این نکته را در خرید محصول مدنظر داشته باشید.
5.    عایق بندی بدنه جهت جلوگیری از اتلاف حرارت و انرژی دستگاه بسیار حائز اهمیت می باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27878
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید