امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

فریب تبلیغات سایت ها در مورد عمل بینی فانتزی را نخورید!


1401/07/27
کد خبر : 26241
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 24 نفر

اگر به آگهی‌های کلنیک‌های درمانی نگاهی انداخته باشید، می‌دانید که یکی از خدمات ارائه شده توسط بسیاری از آن‌ها عمل بینی فانتزی است. عمل بینی فانتزی از دهه‌ی گذشته تا کنون از خدمات پزشکی پرطرفدار بوده‌ است که بسیاری تمایل به انجام آن را دارند. برخی نیز آن را به عنوان عمل بینی عروسکی می‌شناسند. اما آیا واقعا چنین عملی از پشتوانه‌ی علمی و پزشکی درستی برخوردار است؟
در این یادداشت قصد داریم تا درباره‌ی عمل بینی فانتزی توضیحاتی را ارائه دهیم. سپس کمی نیز درباره‌ی برخی اصطلاحات در جراحی بینی پلاستیک مانند عمل بینی به روش بسته یا باز و دلیل علاقه‌ی روزافزون جراحان به رینوپلاستی یا عمل بینی ترمیمی صحبت خواهیم نمود.

عمل بینی فانتزی چیست؟

بگذارید صریح بگوییم. چیزی به اسم عمل بینی فانتزی وجود ندارد و چنین جراحی‌ای از نظر علم پزشکی مردود شمرده می‌شود. دلیلی که چنین اصطلاح و تقاضایی در جامعه شکل گرفت مربوط به پیشینه‌ی جراحی‌های پلاستیک در سال‌های نخست رواج آن بود.
اگر به گذشته نه چندان دور، مثلا به ده یا پانزده سال پیش فکر کنید به خاطر خواهید آورد که تشخیص کسی که عمل بینی انجام داده بود خیلی سخت نبود. بسیاری از افراد مشهور نیز که تحت نظر جراحان برجسته عمل بینی خود را انجام می‌دادند نیز از این قاعده مستثنی نبودند.


 جراحی بینی


ظاهری که در آن دوران به بینی افراد داده می‌شد چیزی است که ما امروز به آن عمل بینی فانتزی می‌گوییم. در عمل بینی فانتزی جراح به شکلی عمدی ساختار اندام بینی و استخوان و غضروف آن را تحلیل می‌دهد تا پس از بهبودی زخم‌ها، بینی به شکلی مشخص شروع به نشست کرده و از حد طبیعی خود کوچکتر گردد.
گاهی نیز در نتیجه‌ی عمل بینی فانتزی عارضه‌ی بینی زینی شکل را شاهد هستیم که خود از مشخصه‌های عمل بینی فانتزی است.
این جراحی به غیر از عارضه‌های ظاهری و منسوخ شدن آن، به دلایلی از قبیل سلامت و بهداشت بینی نیز توصیه نمی‌گردد و معمولا پزشکان توصیه به عمل بینی ترمیمی می‌کنند.

عمل بینی به روش بسته چیست؟

این اصطلاح اشاره به نوعی روش‌ انجام فرآیند برش و جراحی پلاستیک در عمل بینی داد. در عمل بینی به روش بسته پزشک بنا بر تجربه و مهارت خود سعی خواهد کرد تا با انجام برش‌های محدودی در بینی دسترسی‌های مورد نیاز خود را برای انجام کار خود ایجاد کند.
 در این روش ناحیه‌ی کلوملا یا میانی بینی کمترین برش‌های مورد نیاز را دریافت خواهد نمود و برش‌های صورت گرفته بیشتر به صورت پراکنده هستند تا بتوان بافت مورد نظر را از زیر پوست قاب دسترسی کرد.


 جراحی بینی


 در عمل بینی به روش بسته بر خلاف روش باز کار پزشک دشوارتر است. زیرا در روش دیگر یاد شده، پزشک می‌تواند به راحتی به تمام قسمت‌های بینی دسترسی داشته و ویرایش‌های مورد نظر خود را اعمال کند.
انتخاب عمل بینی به روش بسته مزیت‌های قابل توجهی دارد. مهمترین این مزایا شامل بهبود سریع بیمار و کاهش عوارض ناشی از جراحی است. همچنین در عمل بینی به روش بسته جای زخم‌ها به سختی قابل شناسایی بوده از دید ناظر بیرونی دیده نخواهند شد.
انتخاب روش جراحی یک انتخاب تخصصی است. بنابراین برای انجام یا عدم انجام عمل بینی به روش بسته تنها خود پزشک تصمیم خواهد گرفت و نباید از وی خواست تا کار را به روشی غیر از تشخیص خود انجام دهد.


  جراحی بینی


عمل بینی ترمیمی و رینوپلاستی

اما عمل بینی ترمیمی چیست؟ عمل بینی ترمیمی از آخرین متدهای روز در جراحی پلاستیک بینی شمرده می‌شود. این عمل ممکن است به دلایل متنوعی انجام شود. در بسیاری موارد هدف از انجام عمل مقاصد زیبایی است. این مقاصد ممکن است در نتیجه‌ی خطا در جراحی قبلی نیز باشند. در برخی موارد نیز تنها هدف از عمل، بهبود سیستم تنفسی بیمار است.
در بخی منابع این متد و رینوپلاستی به جای یکدیگر به کار می‌روند. هر چند عرف مورد اجمع، شناسایی رینوپلاستی به عنوان جراحی بینی و روش ترمیمی به عنوان زیرمجموعه‌ای از آن است. در این روش پزشک تنها با بخیه‌ی ناحیه‌ی غضروفی و کارهای جزئی دیگر سعی در کاهش اندازه‌ی بینی با بهبود ظاهر و عملکرد آن را دارد.

سئو سایت پزشکی با سئو اینجا

سئواینجا یک شرکت فعال در حوزه‌ی طراحی وب سایت و سئو سایت است که به کسب و کارهای زیادی در رسیدن به اهداف تجاری ایشان، خدمات شایانی را ارائه نموده است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26241
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید