امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

فروشگاه وسایل آشپزخانه چیست؟ نکاتی مهم در هنگام خرید


1401/07/27
کد خبر : 28483
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 10 نفر

یک فروشگاه وسایل آشپزخانه باید از نظر تنوع محصولات کامل باشد و همچنین به جنبه زیبایی لوازم ها هم توجه داشته باشد. در قدیم تنوع محصولات از نظر طرح و رنگ خیلی زیاد نبوده‌ است به‌ همین دلیل انتخاب خانم ‌های خانه ‌دار محدود به چند طرح و چند رنگ می‌ شده ‌است. اما امروزه به تنوع در طرح و رنگ لوازم آشپزخانه از سمت تولید کنندگان بسیار اهمیت داده می ‌شود.

اهمیت استفاده از وسایل آشپزخانه :

دلیل این ‌موضوع بسیار ساده است اکثر خانم ‌های خانه ‌دار بیشتر وقتشان را در طول روز در آشپزخانه می ‌گذارند. وجود انواع لوازم آشپزخانه که دارای طرح‌ های جذاب و رنگ‌ های دلپذیر هستند می‌ توانند باعث لذت ‌بخش شدن تهیه انواع غذا و همچنین سایر امور در آشپزخانه شوند.
علاوه‌ بر این موضوع انجام کار های متنوع در این فضا پس ‌از مدتی سخت و خسته‌ کننده می ‌شود اما با وجود لوازمی که امروزه کار پخت ‌و پز غذا و سایر امور آشپزخانه را راحت ‌تر کرده‌ اند آشپزی کردن از حالت خسته ‌کننده به حالت سرگرم‌ کننده تغییر کرده ‌است.
این موضوع تنها به دلیل پیشرفت در تولید انواع لوازم آشپزخانه و همچنین به وجود آمدن وسایل بسیار کاربردی جهت آسان ‌تر کردن امور آشپزی می ‌باشد. به‌ عنوان مثال در قدیم برای ریز خرد کردن پیاز تنها از چاقو استفاده می ‌شده اما در حال ‌حاضر انواع خرد کن ها با طرح و رنگ‌ های مختلف در بازار موجود می ‌باشد. این مثال تنها یک نمونه کوچک از پیشرفته ‌تر شدن وسایل آشپزخانه است.
به ‌طور کلی می ‌توان گفت تمامی لوازم پخت ‌و پز برقی و غیر برقی و همچنین ابزار های شیرینی و کیک پزی تنها برای راحت ‌تر شدن و همچنین دلچسب تر شدن کار آشپزی به وجود آمده اند.

یک فروشگاه وسایل آشپزخانه باید چه لوازمی داشته باشد؟

همان‌ طور که می‌ دانید تجهیزات و لوازم آشپزخانه یکی از پر محصول ترین دسته ‌بندی ‌ها را دارد. به ‌همین دلیل یک فروشگاه که ارائه‌ دهنده لوازم پخت ‌و پز است باید بتواند تمامی نیاز های مشتریان را از افراد مبتدی تا فوق حرفه ‌ای در نظر داشته باشد.
یعنی باید بتواند تمام محصولات مورد نیاز یک فرد مبتدی در آشپزی و همچنین افرادی که به‌ صورت حرفه ‌ای آشپزی می ‌کنند و حتی از این راه درآمد زایی دارند را تامین کند. این لوازم عبارتند از:
•    مخلوط‌ کن
•    انواع کیک پز و پیتزا پز برقی
•    چای‌ ساز برقی و کتری قوری 
•    غذا ساز های ساده و چند کاره
•    قهوه ‌ساز های برقی و قهوه‌ جوش
•    آب ‌میوه ‌گیری های برقی و غیر برقی
•    انواع ساندویچ ساز های برقی و غیر برقی
لوازم نام ‌برده شده تنها بخشی از وسایل مورد نیاز یک آشپزخانه می ‌باشد. همچنین امروزه وجود خلاقانه‌ ترین ابزار های آشپزخانه و همچنین تنوع در شکل ظاهری و رنگ آن ‌ها باعث شده ‌است کار آشپزی و پخت ‌و پز برای بسیاری از خانم‌ ها علاوه ‌بر راحت ‌تر شدن جذاب ‌تر هم بشود.
به این صورت در پایان روز تنها یک خستگی جزئی و دلچسب از آشپزی کردن باقی می ‌ماند این وسایل عبارتند از:
•    شابلون قهوه
•    چنگال اسلایسر
•    ملاقه آبکش دار
•    همزن های دستی 
•    قیچی سبزی و مرغ
•    فرچه و لیسک سیلیکونی
•    انواع قالب‌ های کیک و شیرینی ‌پزی


 فروشگاه وسایل آشپزخانه

برای خرید لوازم آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اکثر خانم ‌ها وقتی به یک فروشگاه وسایل آشپزخانه می ‌روند به دلیل وجود انواع لوازم پخت ‌و پز دچار سردرگمی می ‌شوند و نمی ‌دانند برای خرید باید به چه نکاتی توجه داشته باشند. اولین موضوعی که باید به آن توجه داشت ابعاد آشپزخانه می ‌باشد. پیشنهاد می‌ کنیم اگر آشپزخانه شما کوچک است از ابزار و وسایلی که کاربرد های چند گانه دارند استفاده کنید.
مورد دومی که باید در هنگام خرید وسایل برقی و همچنین ظروف آشپزخانه به آن توجه شود داشتن استاندارد های لازم به ‌همراه کیفیت، سلامت، زیبایی و راحتی می ‌باشد. وسایل آشپزخانه جزو دسته لوازمی هستند که در طی یک ‌سال بارها و بارها از آن‌ ها استفاده می ‌شود. بنابراین توجه داشتن به کیفیت آن‌ ها در کنار زیبایی اهمیت ویژه ‌ای دارد.
همان ‌طور که می‌ دانید در حال ‌حاضر قیمت تمامی محصولات بالا هستند بنابراین بهتر است به ‌جای کمتر هزینه کردن برای خرید هر محصول توجه به کیفیت و دوام آن داشته باشید. آخرین نکته ‌ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید ضمانت خرید فروشگاه و خدمات پس ‌از فروش محصولات است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28483
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید