امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

فرش چه رنگی بخرم؟


1401/07/27
کد خبر : 26704
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر
رنگ زمینه فرش ماشینی

فرش ماشینی از دیرباز بین خانواده های ایرانی جایگاه ویژه ایی داشته است و همیشه به عنوان یک کالای قیمتی و ارزنده به آن توجه داشته اند. فرش ماشینی در انواع طرح و نقش تولید می شود، در یک طرح خاص ممکن است فرش در چهار رنگ مختلف بافته شود، تفاوت آنها تنها بر اساس رنگ زمینه است و از نظر رنگ سایر قسمت های فرش یکسان میباشد.

قسمت های ساده فرش که در آن هیچ طرح و نقشی وجود ندارد را به اصطلاح زمینه فرش می گویند، وجه تمایز انواع فرش براساس همین رنگ زمینه است. بهترین مکان برای شناخت رنگ زمینه فرش 2 سانت انتهای فرش است که در آن هیچ طرح و نقشی وجود ندارد. در ادامه به توضیح عنوان این مقاله (فرش چه رنگی بخرم؟) می پردازیم.

رنگ زمینه فرش ماشینی دارای تنوع رنگ گوناگونی است، از مهمترین رنگ های زمینه می توان به فرش قرمز، فرش طوسی، فرش ترمه ای، فرش سرمه ای، فرش کرم، فرش گردویی و فرش سبز یشمی اشاره نمود. فرش های زمینه فیلی، دلفینی، کاربنی و سرمه ای در حال حاضر بیشترین خریدار را در زمینه فرش ماشینی دارند.

بهترین رنگ فرش چیست؟  

برای انتخاب رنگ زمینه فرش ماشینی میباست به فاکتورهای گوناگونی توجه داشت. در حال حاضر انتخاب فرش براساس رنگ زمینه به عواملی نظیر چیدمان فرش و مبل، رنگ فرش سال، طرح و نقش و درصد فروش فرش بستگی دارد. فرش ماشینی در دو دسته فرش تیره یا فرش روشن تولید می شود، در برخی از طرح ها هم رنگ روشن و هم رنگ تیره آن بافته می شود، به طور مثال طرح افشان در دو رنگ روشن صدفی و فیلی و دو رنگ تیره کاربنی و سرمه ای بافته می شود.

در ادامه به معرفی انواع رنگ زمینه فرش شاخص می پردازیم:

رنگ فرش کرم

برای ایجاد فضای شاد و آرامش بخش رنگ زمینه روشن انتخاب فوق العاده ای می باشد. برای ایجاد دکوراسیون خاص و زیبا فرش زمینه روشن یکی از مهترین گزینه های طراحان فضاهای داخلی است. رنگهای روشن مانند سفید، کرم و نقره ای باعث ایجاد محیط شاد، متقارن و چشم نواز می شود به همین دلیل برای دکوراسیون اتاق های پذیرایی و سالن ها انتخاب مناسبی خواهد بود. فرش روشن فضای موجود را بزرگتر، روشن تر و شاد تر نشان می دهد.

فرش کرم یکی از برترین فرش های زمینه روشن است که مناسب برای فضاهای کوچک و آپارتمانی است، اما برای محیط های پر رفت و آمد انتخاب مناسبی نمی باشد. فرش طلایی برای چیدمان فرش در پذیرایی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. به طور مثال رنگ فرش مناسب برای مبلمان قهوه ای، فرش کرم یا صدفی را استفاده نمود.

فرش چه رنگی بخرم؟

رنگ فرش خاکستری

برترین رنگ فرش سال 96 زمینه خاکستری مشخص شد، که در طیف رنگی فرش طوسی، فرش فیلی، فرش دلفینی، فرش خاکستری و فرش ترمه ای تولید می شود.

رنگ های فیلی و دلفینی جزء جدیدترین نوع رنگ های زمینه فرش است که در چند سال گذشته بازار خوبی داشته است، رنگ فرش فیلی در محدوده رنگ طوسی و نقره ای می باشد که همانند فرش های روشن به محیط ارامش و شادی را القا می کنند، ولی نسبت به آنها نیاز به نظافت روزانه ندارند و به اصطلاح چرکتاب می باشند. از مهمترین فرش های زمینه فیلی می توان به فرش فیلی گل برجسته و فرش فیلی صورتی و فرش فیلی طرح افشان اشاره نمود که جزء پرفروش ترین طرح فرش ماشینی در سال 99 ثبت شده است.

رنگ فرش دلفینی - برترین رنگ فرش سال 95 - در محدوده رنگ های نقره ای و نوک مدادی است، مهمترین مزیت این رنگ خنثی بودن آن است که با انواع دکوراسیون سیاه و سفید قابل ست شدن است. از جمله طرح های معروف می توان به فرش شبنم دلفینی، فرش هیوا دلفینی، فرش هالیدی دلفینی، فرش شهیاد دلفینی و ... اشاره نمود.

فرش ترمه ای نیز یکی دیگر از فرش های خنثی است که در بافت آن مقداری رنگ سبز استفاده شده است. این رنگ علاوه بر حس آرامش اصالت و زیبایی را نیز منتقل می کنند. برای ست کردن این رنگ با دکوراسیون منزل می توان از رنگ های زرشکی، قهوه ای و نخودی استفاده کرد.

فرش طوسی یا فرش طوسی رنگ یکی از جدیدترین فرش های ماشینی است که مشتریان خاص خود را دارد و در محدوده فرش های خاکستری قرار می گیرد. همانند سایر فرش های خاکستری برای دکوراسیون های سیاه و سفید انتخاب خوبی می باشد. در انواع رنگ بندی فرش طوسی زرد، فرش طوسی صورتی، فرش طوسی طلایی و فرش طوسی سفید و در طرح های نظیر فرش طوسی ساده و طرح فرش طوسی فانتزی و ... بافته می شود.

مزیت مهم فرش های زمینه خاکستری خنثی بودن این نوع رنگ هاست که قابل ست شدن با انواع دکوراسیون تیره و روشن را داراست. فرش تیره برای محیط های کوچک و فرش روشن برای محیط های پر رفت و آمد انتخاب خوبی نمی باشد ولی فرش خاکستری با داشتن قابلیت های مثبت هر دو رنگ روشن و تیره، برای محیط های کوچک و پر رفت و آمد انتخاب فوق العاده ای خواهد بود، مدل فرش ماشینی پاتریس نیز به همین صورت میباشد، دیگر مزیت آن چرکتاب بودن آن است و نیاز به نظافت همیشگی ندارد، فرش نقره ای یا فرش سیلور از دیگر رنگ های شاخص این محدوده می باشد.

انواع رنگ فرش ماشینی

فرش رنگ سرمه ای

در بازار فرش ماشینی به رنگ فرش سیاه شناخته می شود و بسته به زاویه نور مقدار کمی رنگ سرمه ای تیره در آن مشاهده می شود. فرش رنگ سرمه ای در انواع رنگ فرش آبی، فرش کاربنی و فرش متالیک دسته بندی می شود. به طور مثال فرش بارانه فیروزه ای جزء این محدوده رنک می باشد. برای ست فرش و مبل توجه به رنگ زمینه فرش و رنگ دیگر اشیاء حاض اهمیت است، فرش سرمه ای در زمره فرش تیره قرار می گیرد.

فرش قرمز

رنگ فرش قرمز در صنعت فرش قدمت دیرینه دارد و جزء قدیمی ترین رنگ های فرش است، به طور عمده برای طرح ها و دکوراسیون سنتی و سلطنتی انتخاب خوبی خواهد بود، از رنگ های زمینه قرمز می توان به فرش صورتی و فرش یاسی اشاره نمود که انتخاب خوبی برای اتاق کودک و محیط های بچه گانه خواهد بود. یکی از جذاب ترین رنگهای فرش قیطران 1200 شانه رنگ زرشکی (رنگ قرمز) است.

فرش سیاه

از جمله فرش های تیره است که مناسب برای مکان های پر رفت و آمد است. به طور کلی رنگ فرش دودی برای دکوراسیون های سیاه و سفید انتخاب خوبی خواهد بود، این رنگ از ترکیب دو رنگ خاکستری و مشکی ایجاد میشود، در فرش دودی زغالی از رنگ مشکی بیشتری استفاده می شود، فرش دودی زیبایی و دلنشی فرش سرمه ای و اصالت و ابهت فرش مشکی را دارد و در انواع طرح فروش آروانا دودی، فرش حوض نقره دودی، فرش افشان دودی و فرش افشان مدرن دودی تولید می شود.

فرش گردویی

رنگ فرش گردویی جزء اولین رنگ های فرش در بازار فرش ماشینی است، در حال حاضر فرش بادامی و فرش نسکافه ای جایگزین فرش گردویی بافته می شود. مناسب برای دکوراسیون های با تم های روشن نظیر سفید، شیری و کرم و هم با تم رنگ تیره نظیر قهوه ای، قهوه ای سوخته، مشکی و ... می باشد.

فرش چه رنگی بخرم؟

فرش ماشینی کاشان در انواع فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه در انواع تراکم و طرح و رنگ زیبا توسط جدیدترین و به روزترین دستگاه های فرش ماشینی بافته می شود. فروشگاه اینترنتی قصر فرش ارائه کننده انواع فرش ماشینی با کیفیت و به قیمت درب کارخانه است. جهت مشاوره و خرید انواع فرش به قیمت درب کارخانه به آدرس اینترنتی قصر فرش https://ghasrfarsh.com مراجعه نمائید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26704
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید